امنیت پروازها تقویت می شود شرق کشور در چشم باقران

رادار پوششی شرق کشور در کوه باقران بیرجند نصب می شود.
مدیر فرودگاه های استان از برنامه ریزی ها برای نصب یک رادار بسیار قوی در کوه های باقران بیرجند خبر داد.
دکتر سلامی با اشاره به اینکه این رادار می تواند از مشهد تا ایرانشهر و از طرف دیگر طبس تا بخش های زیادی از منطقه را پوشش دهد گفت: این رادار با هدف ارتقای سطح ایمنی پرواز ها نصب می شود.
وی ادامه داد: با این رادار بیشتر سرویس های هوانوردی را به خوبی در نظر خواهیم داشت.
پروژه های ویژه ای هم برای توسعه فرودگاه بیرجند اجرا شده یا در حال اجراست. چندی قبل ساختمان مانیتورینگ و حراست فرودگاه بین المللی بیرجند با توجه به حساسیت و جایگاهی که دارد افتتاح شد. سلامی دراین باره گفت: فرودگاه جزو نقاط حساس و خاصی است که باید از نظر تأمین ایمنی اهمیت خاصی به آن داده شود و یکی از سیاست‌های کلی شرکت مادر تخصصی فرودگاه و ناوبری هوایی این بوده است که امنیت را همراه با آرامش برقرار کند. او افزود: ۳ هزار و ۵۰۰ متر توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند را در حال انجام داریم که این پروژه هم علاوه بر ارتقای فرودگاه افزایش امنیت پرواز را به لحاظ زیرساختی به همراه دارد.مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کار نصب ۷۰ درصد از دوربین‌های پروژه تمام و ۳۰ درصد باقیمانده در سال۹۷ تکمیل خواهد شد.
مرداد امسال مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هم درباره فرودگاه بین المللی بیرجند گفت: برای اینکه طرح توسعه ترمینال و سیستم آیلس فرودگاه بیرجند اجرا شود حدود ۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیازمند است.
«رحمت‌ا… مه‌آبادی» افزود: یکی از پایگاه‌های مهم هوانوردی کشور در خراسان‌جنوبی واقع و این استان از نظر ناوبری هوایی یکی از نقاط استراتژیک بوده و پوشش راهداری شرق کشور توسط راهداری که در طبس مستقر است بسیار مهم است.
وی با اشاره به موقعیت مهم ناوبری خراسان‌جنوبی به لحاظ کشوری، افزود: هشت راه مهم بین‌المللی کشور از این استان عبور می‌کند.
او با بیان این‌که خراسان‌جنوبی از استان‌های کم برخوردار است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از ۵۹ پروژه در این استان اجرا شده و طرح‌های توسعه‌ای بسیاری در دستور کار داریم.
مه‌آبادی با تأکید بر این‌که در حوزه هوانوردی وضعیت بسیار خوب است، ادامه داد: برای خرید آیلس در استان برنامه‌ریزی کرده‌ایم که با خرید این سامانه، فرودگاه استان از نظر سامانه‌های هوانوردی و کمک باربری جزو فرودگاه‌های تکمیل محسوب خواهد شد.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان این‌که در راستای بهبود کیفیت برای کاهش تأخیرها تلاش می کنیم، افزود: در حوزه فرودگاهی خراسان‌جنوبی نیز اقدامات خوبی انجام شده و هم‌اکنون زیرساخت‌هایی که مربوط به نشست و برخاست هواپیما است تکمیل است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*