افزایش ۲۲ درصدی تصادفات در خراسان جنوبی سال خونین جاده ها

امسال تصادفات درون و برون شهری استان نسبت به پارسال ۲۲ درصد بیشتر شد.
فرمانده انتظامی استان در نشست پایان سالش گفت: امسال بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ فقره تصادف در سطح جاده ها و معابر شهری استان اتفاق افتاده که نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است. تصادفات جرحی استان ۲۳ درصد ، تصادفات فوتی ۷ درصد و تصادفات خسارتی ۲۸ درصد بیشتر شده استبه علاوه ۵ هزار و ۲۰۰ نفر در این تصادفات مجروح شده اند که تعداد آن ها ۲۱ درصد افزایش یافته است. تعداد متوفیان کل تصادفات استان نیز با رشدی ۱۶ درصدی به ۲۴۰ نفر رسیده است. سردارمجید شجاع ادامه داد: در معابر درون شهری ۲۳ نفر جان باخته اند که تعداد جان باختگان ۱۱ درصد افزایش داشته و در تصادفات برون شهری ۲۱۹ نفر جان خود را از دست داده اند که این آمار افزایشی ۲۰ درصدی دارد.او علت افزایش تعداد مجروحان و متوفیان در حوزه برون شهری را عمدتا عامل انسانی و بی توجهی رانندگان به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دانست.
افزایش ۵۵ درصدی کشف مواد مخدر
سردار شجاع از کشف بیش از ۴۳ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر هم از ابتدای امسال خبر داد. در این راستا یک هزار دستگاه خودرو و ۷۷ دستگاه موتورسیکلت قاچاقچیان توقیف شده است. کشفیات مواد مخدر به گفته او نسبت به پارسال ۵۵ درصد بیشتر شده است.او توصیه هایی برای امنیت چهارشنبه آخر سال هم داشت و گفت : بیش از۶۰ هزار قلم انواع مواد محترقه غیرمجاز توسط نیروهای انتظامی کشف و ضبط شده که این میزان کشفیات مواد محترقه نسبت به مدت مشابه پارسال افزایشی ۱۶۰ درصدی دارد و با ۱۸ واحد عرضه مواد محترقه در این راستا برخورد قانونی صورت گرفته است. وی افزود: تعداد مجروحان حوادث چهارشنبه آخر در سال گذشته نسبت به سال ۹۴ کاهش داشت و به ۳ نفر رسید اما دستگیری ها ۵۰ درصد افزایش یافت این افراد به مراجع قضایی معرفی و برخی از آنها به زندان محکوم شدند. وی از برخورد قاطع پلیس با برهم زنندگان آسایش و امنیت مردم در چهارشنبه آخر سال خبر داد و با درخواست از ائمه جمعه و جماعات، معتمدین، اولیا و معلمان و … برای توصیه به نوجوانان و جوانان به استفاده نکردن از مواد محترقه غیرمجاز از مردم خواست از افروختن آتش در خیابان ها و معابر خودداری کنند.
او همچنین از افزایش ۵۲ درصد کشفیات سوخت قاچاق، افزایش ۲۲ درصدی کشفیات انواع اسلحه شکاری و افزایش ۵۳ درصدی کشف خودروهای سرقتی در سال جاری خبر داد و افزود: سرقت موتورسیکلت کاهش داشته و کشفیات موتورسیکلت های سرقتی نیز تفاوت چندانی ندارد، در مجموع در وقوع انواع سرقت ها در استان افزایش ۸ درصدی را شاهد هستیم. ضمن اینکه سرقت از منزل ۹ درصد کاهش و سرقت از مغازه ۱۲ درصد افزایش داشته است.
سردار شجاع به افزایش حدود ۸۱ درصدی سرقت خودرو در استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد سرقت های خودرو در مرکز استان اتفاق می افتاد که ۸۰ درصد این سرقت ها مربوط به خودروهای پراید مدل پیش از سال ۸۵ می باشد که معمولا قفل و سوئیچ آنها از کار افتاده و امکانات ایمنی ندارند. وی با بیان اینکه کشف سرقت ها در مجموع در استان ۱۷ درصد افزایش داشته افزود: ۷۰ درصد پرونده های تشکیل شده به کشف خودرو منجر شد.
تشکیل ۱۳ پرونده رد رشوه
فرمانده نیروی انتظامی استان همچنین از تشکیل ۱۳ پرونده رسیدگی به رد رشوه از سوی پرسنل انتظامی استان از ابتدای سال خبر داد و ارزش ریالی رشوه های پیشنهادی در این پرونده ها را بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد. او گفت: در حوزه انضباط اجتماعی اعمال قانون در خصوص رانندگان متخلف افزایش داشته و ۷۴ دستگاه خودرو با بیش از ۱۰ میلیون ریال و همچنین ۱۲ هزار دستگاه موتورسیکلت متخلف که اقدام به انجام حرکات نمایشی و مخاطره آمیز کرده اند توقیف شده است.
افزایش ۸۵ درصدی جرایم سایبری
وی به افزایش ۸۵ درصدی جرایم سایبری استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: کشف جرایم سایبری نیز افزایش ۴۰ درصدی داشته و دستگیری مجرمان سایبری نیز در استان ۹۰ درصد بیشتر شده است. در این حوزه برداشت های اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی افراد ۸۷ درصد رشد نشان می دهد. کلاهبرداری رایانه ای هم افزایش داشته و مزاحمت اینترنتی ۵۰ درصد و انتشار فیلم ها و عکس های خصوصی افراد نیز ۷۰ درصد بیشتر شده است.
وی از حضور پر رنگ و ۱۰۰ درصدی پلیس در ایام آخر سال و تعطیلات نوروزی با هدف ایجاد امنیت و آرامش برای شهروندان، مسافران و میهمانان نوروزی خبر داد و افزود: در طول ایام تعطیلات نوروزی ۱۰۰ دستگاه خودرو به صورت محسوس و حدود ۲۰ دستگاه خودرو به صورت نامحسوس وظیفه کنترل ترافیک را برعهده دارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*