اخبار کوتاه حوادث استان/رئیس پلیس راه خراسان جنوبی خبر داد: واژگونی سایپا در محور نهبندان به شهداد ۴ مصدوم برجا گذاشت

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی خبر داد:
واژگونی سایپا در محور نهبندان به شهداد
۴ مصدوم برجا گذاشت
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: صبح دیروز در پی واژگونی سواری سایپا در کیلومتر ۵۲ محور نهبندان به شهداد ۴ نفر مصدوم شدند. سرهنگ رضایی گفت: ساعت ۷:۰۵ دقیقه صبح دیروز یک دستگاه سواری سایپا ۱۳۱ در کیلومتر ۵۲ محور نهبندان به شهداد واژگون شد.وی افزود:در اثر این حادثه ۴ نفر از سرنشینان مجروح شدند که به بیمارستان آتش دست نهبندان انتقال یافتند.سرهنگ رضایی بی احتیاطی از سمت راننده سواری پراید به دلیل عدم توجه به جلو را علت حادثه عنوان کرد.فرمانده پلیس راه استان، از وقوع گرد و خاک در حال حاضر در محور شهداد هم خبر داد و گفت: رانندگان در سایر محورهای استان نیز با احتیاط رانندگی کنند.

استقرار ۱۴۷ مسئول ایمنی در کارگاهها
۱۴۷ نفر مسئول ایمنی امسال در کارگاه های خراسان جنوبی مستقر شدند.مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: رویکرد اساسی و جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توسعه فرهنگ ایمنی، بهبود شرایط محیط کار و کاهش حوادث ناشی از کار و استفاده از مدل خودبازرسی درون کارگاهی است. رضازاده افزود: در این مدل کارفرما ملزم به بکارگیری یک نفر نیروی واجد صلاحیت تحت عنوان مسئول ایمنی است که انتخاب مسئول ایمنی بر اساس مدرک تحصیلی، سوابق آموزشی ایمنی، سابقه کار و تعداد کارگران کارگاه و مطابق با آیین نامه ابلاغی است.

وی افزود: در راستای اجرای این مدل در سال جاری، برای ۱۷۹ نفر افراد معرفی شده از سوی کارفرمایان به عنوان مسئول ایمنی، پرونده تشکیل شده و برای توانمندسازی این افراد ۱۰ هزار و ۲۴ نفر ساعت آموزش های ایمنی برگزار شده که تا کنون از بین افراد معرفی شده ۱۴۷ نفر موفق به اخذ گواهی تأیید صلاحیت شده اند.

توصیه های پلیس راه به رانندگان
پلیس راه خراسان جنوبی با توجه به پیش بینی احتمال بارش های رگباری در استان، از رانندگان خواست با احتیاط بیشتری رانندگی کنند. رئیس پلیس راه استان گفت: هم اکنون در شهرستان طبس بارش باران آغاز شده که با توجه به لغزندگی جاده ها رانندگان در محورهای این شهرستان با احتیاط رانندگی کنند.وی از رانندگان خواست ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت مطمئنه، از سالم بودن تجهیزات زمستانه خودروی خود از جمله برف پاک کن و بخاری مطمئن و در مناطق کوهستانی زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*