آخرین خبر :

اخبار کوتاه استان/پول ترقه برای کمک به نیازمندان خوسف

کاهش دمای استان
دمای هوا در خراسان جنوبی ۴ تا ۷ درجه کاهش می یابد. کارشناس هواشناسی گفت: کاهش دما از شب گذشته تا امشب رخ داده است اما از روز چهارشنبه تا جمعه تغییرات دمایی محسوس نخواهد بود. رضا برهانی از امروز با خروج موج ناپایدار جوی، بتدریج شاهد کاهش سرعت وزش باد و ناپایداری ها خواهیم بود و کیفیت هوا نیز بهبود خواهد یافت.

کمک ۱٫۸میلیاردی طبسی ها به جشن عاطفه ها
رئیس کمیته امداد طبس گفت: مردم این شهرستان بالغ بر یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال به جشن عاطفه ها کمک کردند.علیرضا بیضی زاده افزود: تنها یک خیر طبسی امسال ۳۰ میلیون تومان به جشن نیکوکاری اعطا کرد.

آلایندگی هوا در نهبندان در محدوده ناسالم
شاخص آلایندگی هوا در شهر نهبندان بر اثر وزش باد و گرد و خاک در محدوده ” ناسالم برای گروههای حساس” قرار گرفت. کارشناس آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: بر اثر وزش باد و گرد و خاک، شاخص آلایندگی هوای نهبندان ذرات ۲٫۵ میکرن با مقدار ۱۲۰ است که براساس شاخص کیفیت هوا (AQI ) در محدوده ناسالم برای گروه های حساس شامل زنان باردار، سالمندان، کودکان و بیماران قرار گرفت.

پول ترقه برای کمک به نیازمندان خوسف
جمعی از جوانان شهرستان خوسف پولی که می خواستند ترقه تهیه کنند، برای کمک به نیازمندان به جمعیت هلال احمر اهدا کردند. ۱۰ نفر از جوانان مبلغ ۲۰۰ هزار تومان پول را که می خواستند برای تهیه ترقه در چهارشنبه آخر سال استفاده کنند به جمعیت هلال احمر دادند تا برای تهیه سبد کالا برای نیازمندان هزینه شود.

آغاز طرح عیدانه کتاب در خراسان جنوبی
طرح عیدانه کتاب از امروز همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد.
محبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: این طرح با هدف رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی برگزار می شود که براساس آن همزمان با آغاز سال نو تسهیلاتی در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی های سراسر کشور به خریداران کتاب پرداخت می کند.

بهره برداری از سازه آبخیزداری در بشرویه
طرح سازه آبخیزداری در آخرین روز از هفته منابع طبیعی در منطقه جیگرکوه روستای خدافرید شهرستان بشرویه به بهره برداری رسید.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه در حاشیه مراسم افتتاح این سازه گفت: این سازه با ارتفاع ۵ متر و هزینه ۱۵۰ میلیون تومان با مشارکت مردم منطقه خدافرید ساخته شد که ظرفیت ذخیره سازی ۶۱ هزار متر مکعب آب را دارد.

ظرفیت های گردشگری خوسف برای نوروز
فرماندار شهرستان خوسف تأکید کرد: ظرفیت‌های گردشگری شهرستان خوسف برای جذب گردشگر در ایام نوروز استفاده شود. محمد شفیعی در دومین جلسه ستاد سفر شهرستان خوسف، از ادارات شهرستان خواست به صورت منظم در ایام عید برای رفاه مردم کشیک‌هایی تعیین کنند و اصناف هم در این ایام به صورت مستمر کشیک‌هایی داشته باشند که مشکلاتی برای مسافران و بازدیدکنندگان به وجود نیاید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*