آخرین خبر :

اخبار حوادث استان/۸۳ درصد پرونده های مراکز مشاوره انتظامی به سازش ختم شد

در خراسان جنوبی ثبت شد
مرگ در سر صحنه در ۵۵ درصد تصادفات جاده ای
ضربه در ۵۵ درصد تصادفات جاده ای به حدی است که وقوع فوت در محل حادثه و به سرعت رخ داده است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان در گفتگو با امروز خراسان جنوبی گفت: بررسی ها نشان می دهد در حدود ۷۰ درصد موارد ضربه به سر، علت نهایی فوت در حوادث رانندگی ترافیکی در استان بوده و به طور قطع استفاده نکردن از کمربند ایمنی و تجهیز نبودن وسایل نقلیه به تجهیزات ایمنی از جمله ایربک، نقش مؤثری در کشنده بودن حوادث ترافیکی در خراسان جنوبی داشته است.

وی ادامه داد : از ۲۵ اسفند ماه سال ۹۵ لغایت ۱۵ فروردین ماه ۹۶ در مجموع ۱۳ مورد فوتی در حوادث ترافیکی در استان به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن که ۱۲ مورد فوتی داشتیم، افزایش مختصری داشته است.
وی تصریح کرد: روند کلی مرگ و میر در حوادث رانندگی در ایام نوروز این سال ها کاهشی بوده، به طوری که تعداد ۳۵ کشته در ایام نوروز سال ۹۳ به ۱۵ مورد در سال ۹۴ کاهش یافته است. اما از دست دادن ۱۱۵ نفر از هموطنان در ایام نوروز سال های ۹۰ تا ۹۶ در حوادث ترافیکی استان، آمار خوشایندی نیست.وی اظهار امیدواری کرد: کلیه افرادی که قصد مسافرت با وسایل نقلیه شخصی در تعطیلات نوروزی پیش رو دارند، رعایت اصول ایمنی ، حفظ سرعت مطمئنه، پرهیز از سبقت نابجا و استراحت کافی در حین مسافرت را در دستور کار قرار دهند تا ان شاءا… سال ۹۷ سالی کم حادثه و پر از سلامتی برای همه ایرانیان باشد.

۸۳ درصد پرونده های مراکز مشاوره انتظامی
به سازش ختم شد
۸۳ درصد پرونده های تشکیل شده در مراکز مشاوره انتظامی استان به سازش ختم شد.
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان به خبرنگار ما گفت: از ابتدای امسال سه هزار نفر به مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی و چهار هزار و ۶۳ نفر به دوایر مددکاری کلانتری ها مراجعه کردند که ۸۳ درصد پرونده های تشکیل شده به سازش ختم شده است.
سرهنگ”سرفرازی” افزود: جلسه های مشاوره فعال در مدارس، مساجد و کانون فرهنگی تربیتی در سال جاری ۲۳۴ مورد بوده که ۱۶ هزار و ۴۶۹ نفر شرکت کننده داشته است.

قرارگاه نوروزی امام علی (ع) در خراسان جنوبی
راه اندازی شد
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی از راه اندازی قرارگاه نوروزی امام علی(ع) در خراسان جنوبی جهت خدمات رسانی بیشتر به شهروندان و مسافران نوروزی خبر داد.
سرهنگ “حسن شجاعی نسب” اظهار داشت: قرارگاه نوروزی امام علی (ع) با حضور تمامی رده های انتظامی استان در مرکز فرماندهی و کنترل ستاد انتظامی استان از امروز راه اندازی شده و کار خود را آغاز کرده است.
وی گفت:این قرارگاه به منظور ایجاد هماهنگی بین بخشی و با هدف بهره گیری مناسب از حداکثر ظرفیت و امکانات موجود استان جهت خدمت رسانی مناسب به عموم شهروندان و مسافران نوروزی ایجاد شده است و در طول ایام تعطیلات نوروزی تا پایان روز طبیعت دایر و فعال خواهد بود.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*