۹۷؛ سال طلایی کشتی استان فعالیت رسمی کشتی بانوان دراستان آغاز شد

رشته ورزشی کشتی بانوان که تاکنون بسترهای آن برای بانوان آماده نبود اکنون با انتخاب نائب رئیس برای کشتی بانوان راه اندازی شد.رئیس هیئت کشتی استان با بیان اینکه خبری خوش برای بانوان استان داریم، اعلام کرد: کشتی بانوان با انتخاب نائب رئیس برای آن به صورت رسمی راه اندازی شد. سروری تصریح کرد: به دلیل برخی از مسائل مانند استعدادیابی کشتی بانوان فعالیت اصلی خود را از سال ۹۷ آغاز می کند. وی سال ۹۷ را سالی طلایی برای این ورزش دانست و افزود: سال آینده سالی فنی است که کارهای زیادی برای گسترش و مقام آوری بیشتر در دست انجام داریم. به گفته وی در سال ۹۷ اردوهای بسترساز تیم ملی تشکیل می شود.
استان میزبان ۲ مسابقه کشوری در سال ۹۷
این مقام مسئول عنوان کرد که در سال آینده یکی دیگر از برنامه هایی که دارند میزبانی استان برای حداقل ۲ مسابقه کشوری می باشد. سروری ادامه داد: همچنین در سال ۹۷ مربیان کشوری را هم برای آموزش دعوت خواهند کرد. وی خبر خوش دیگر را برای تمام ورزشکاران استان بیان کرد و گفت: در سال آینده خوابگاهی برای ورزشکاران این رشته آماده خواهیم کرد و کل دیگر ورزشکاران هم می توانند از آن استفاده کنند و همچنین فدراسیون قول تهیه یک مینی بوس را به ما داده است که اگر اعتبار اولیه آن محقق شود تهیه خواهیم کرد. به گفته وی سال ۹۷ با برنامه هایی که در دست انجام داریم سالی طلایی خواهد بود و ورزشکاران ما خیلی بهتر در عرصه های رقابت خواهند درخشید و همچنین فدراسیون ورزش هم کمک هایی قرار است بکند که یکی از آن ها فراهم کردن ۳ سکوی مسابقات می باشد که قیمت هرکدام از سکوها حداقل ۱۳ میلیون تومان است.
در استان ۷ شهرستان فعال هستند
رئیس هیئت کشتی با اشاره به اینکه تاکنون ۷ شهرستان در این رشته فعال هستند، بیان کرد: جمعه همین هفته هیئت شهرستان خوسف نیز کار خود را شروع می کند. سروری با بیان اینکه علاقه جوانان هنوز به این رشته زیاد است، تصریح کرد: روزانه در مرکز استان ۸۰ نفر این ورزش را انجام می دهند و اکنون بیش از یک هزار ورزشکار بیمه شده در استان حضور دارند که از این تعداد حدود ۲۰۰ نفر به شکل حرفه ای کار می کنند و به مسابقات اعزام می شوند. وی درخواست کرد: باتوجه به اینکه کشتی گیران در تمام مسابقات شرکت کرده اند و اعزامی های زیادی دارند و تمام آن ها هم تیمی هستند اداره ورزش و جوانان و فدراسیون در زمینه مالی این اعزام ها کمک کنند چراکه هزینه های زیادی داشته است.
مقام های کشوری کشتی گیران استانی
او به مقام های کشوری که کسب کرده اند اشاره کرد و از جمله آن ها مقام سوم کشتی فرنگی کشور، ۳ مقام اولی و ۳ مقام دومی را نام برد. این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۸ کشتی گیر استانی جزو ۱۰ نفر برتر کشتی گیران کشوری قرار گرفته اند، عنوان کرد: یکی از نیازهای ما خانه کشتی مخصوص است و اکنون در یکی از سالن های اداره کل تمرین می کنیم. سروری افزود که در زمینه تامین تشک کشتی هم به کمک مالی نیاز داریم چرا که هر تشک حداقل ۲۰ میلیون تومان می باشد و امسال ۵ تشک اداره کل داده است ولی کافی نیست. وی با اشاره به اینکه هیئت رئیسه جدید از خرداد امسال تشکیل شده است، گفت: در سال جاری کارهای خوبی انجام شده که از جمله آنها امضای تفاهم نامه با ورزش کارگری مشهد برای خوابگاه و رفاه حال ورزشکاران کشتی گیر استان و تفام نامه با مشاغل استان در زمینه تخفیف است. به گفته وی همچنین آموزش به مربیان و داوران هم در دستور کار بوده است و اکنون ۲۵ داور ملی و حدود ۳۰ مربی داریم و از این نظر دیگر مشکلی نداریم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*