آخرین خبر :

۸۰ مدال ملی برگردن معلولان ورزشکار سالن مخصوص جانبازان و معلولان امکانات گرمایشی و سرمایشی ندارد

کارنامه ۴ ساله معلولان ورزشکار استان ۸۰مدال ملی دارد.
رئیس هیئت جانبازان و معلولان استان در گفتگو با امروز خراسان جنوبی گفت: امسال در انواع رشته های معلولان و جانبازان ۱۵ مقام کشوری طلا، نقره و برنز داشته ایم، در مجموع در ۴ سال گذشته ۸۰ مدال کشوری کسب کرده ایم. همچنین چندین مقام آسیایی و جهانی داشته ایم و دو کاپ قهرمانی کشوری و کاپ اخلاق را هم به دست آوردیم. «شریعتی فر» با اشاره به اینکه ورزشکاران دعوت شده به تیم ملی هم داریم، ادامه داد: هیئت جانبازان و معلولان هرساله در استان جشنواره پارالمپیک را با هدف استعدادیابی، تجلیل از ورزشکاران و بزرگداشت آن ها برگزار می کند. چون استعدادیابی راه ورود به ورزش قهرمانی است و به همین دلیل باید در این زمینه قوی بود.
۷۰ درصد ادارات مناسب سازی نیست
او با بیان اینکه در این هیئت ۱۲ کمیته فعالیت می کنند، تأکید کرد: تلاش شده رؤسای این کمیته ها هم از خود ورزشکاران و قهرمانان جامعه هدف باشد تا با مشکلات و در خواست های آنان آشنایی کامل داشته باشند. «شریعتی فر» تصریح کرد: متأسفانه در جامعه فرهنگ سازی مناسبی در زمینه معلولان انجام نشده است و بیشتر سخنانی که زده می شود فقط شعارگونه است. وی خاطر نشان کرد: با وجود اینکه بخش نامه دولتی است که باید مناسب سازی ساختمان های دولتی انجام شود ولی تاکنون فقط ۳۰ درصد آن ها این کار را کرده اند و ۷۰ درصد از سازمان های ما واقعا مکان مناسبی برای عبور و مرور معلولان ندارند.
هزینه مسابقات باشگاهی بالاست
رئیس هیئت جانبازان و معلولان در زمینه مشکلات ورزش این افراد هم گفت: مشکل جذب منابع مالی و نبود اسپانسر که مشکل تمام هیئت ها است، مسئله اینجا است که بودجه ها مشخص نیست و بهتر است که بودجه هر هیئت براساس فعالیت های آن هیئت تأمین شود. البته خودمان هم باید برای جذب اعتبارات تلاش کنیم. او خاطر نشان کرد که سازمان های مربوط به فعالیت های این ورزشکاران، بهزیستی، بنیاد شهید و شهرداری است که می توانند کمک کنند و بستر مناسب را فراهم سازند. او در زمینه حضور نیافتن ورزشکاران معلول و جانباز در مسابقات باشگاهی هم گفت: هزینه ای که برای این افراد با معلولیت های مختلف باید پرداخته شود خیلی زیاد است و به دلیل کمبود اعتبار نمی توانیم این کار را انجام دهیم.
ورزش در سرما
این مقام مسئول با اشاره به سالن ورزشی که در اختیار این هیئت است، گفت: متأسفانه سالن ۲۲ بهمن که خودمان توانستیم در مزایده به دست بیاوریم در جایی دور افتاده است و مسلما برای افراد معلول چندان مناسب نیست. او ادامه داد: این سالن وسایل گرمایشی و سرمایشی ندارد و به همین دلیل خیلی از ورزشکاران توانایی حضور در این مکان را ندارند، چون این افراد از نظر جسمی ضعیف تر هستند با مشکلات بسیاری مواجه می شوند. این در حالی است که سالن های زیادی داریم و ادارات هم هر کدام برای خود سالنی دارند که خاک می خورد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*