۳۰۰ میلیارد تومان ؛ سهم استان از اعتبارات اشتغال روستایی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: با توجه به اهمیت اشتغال پایدار روستایی، ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خراسان جنوبی مصوب شد که امیدواریم به خوبی از این ظرفیت استفاده شود.
به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل رضوی در بازدید از مجتمع بوم گردی هریوند شهرستان سربیشه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: خراسان جنوبی در بحث اشتغال یکی از استان هایی است که بیشترین بهره را برده به طوری که تاکنون اجرای چهار پروژه تعاونی آن از محل وام بدون بهره مربوط به مناطق مرزی بوده است.
وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب با عنوان اقتصاد مقاومتی باید درون زا و برون گرا باشد، اظهار کرد: محصولات این استان هم باید درون زا باشد و هم برای استفاده خارج از کشور مورد توجه قرار گیرد.
وی در پاسخ به سوالی که آیا رفع محرومیت های خراسان جنوبی تلاش بیشتری را می طلبد؟ گفت: دولت با ایجاد چهار واحد تعاونی در این استان قناعت نمی کند و طبق برنامه های موجود در هر دهستان حداقل باید ۲ شرکت تعاونی تشکیل شود.
به گفته وی، دولت در نظر دارد در هر دهستان یک ناحیه صنعتی احیا کند که همه امکانات و زیرساخت های مورد نیاز را برای استقرار صنعت داشته باشد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری توجه به صنایع دستی در خراسان جنوبی را حائز اهمیت دانست و افزود: در بحث محصولات استراتژیک هم باید از ظرفیت شرکت های دانش بنیان به خوبی استفاده شود و فرآوری محصولاتی مثل زرشک، زعفران و عناب مورد تاکید جدی قرار گیرد.
رضوی در ادامه علت سفرش به خراسان جنوبی را رسیدگی به آیین نامه اجرایی قانون اشتغال روستایی و مناطق عشایری بیان کرد و گفت: امیدواریم با بررسی های به عمل آمده بهترین خروجی را از جلسات مشورتی با مسئولان و کارشناسان استان بدست آوریم.
وی در این سفر از پروژه در حال ساخت تعاونی بسته بندی محصولات کشاورزی الغدیر دشت حسین آباد و طرح پرورش قارچ نغمه بخش مود و اقامتگاه بومگردی روستای هریوند شهرستان سربیشه بازدید کرد و در جریان مشکلات مربوط به تعاونی های روستایی قرار گرفت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*