یک ساعت و ۱۵ دقیقه به دنبال پذیرش بیمارستان امام رضا (ع) موظف به پذیرش بیماران است

یک ساعت و ۱۵ دقیقه با اورژانس ۱۱۵ در پی بیمارستانی بودیم تا پدر ما را پذیرش کند و هیچ کدام از آن ها حتی حاضر به اقدامات اولیه هم نشدند. این مطالب سخنان یکی از شهروندان بیرجندی است که با امروز خراسان جنوبی تماس گرفت. او با ناراحتی می گفت: پدر من حدود ۸ ماه قبل تصادف کرد و دچار ضربه مغزی شد، به همین دلیل تراکئوستومی (باز کردن یک راه هوایی در لوله تراشه است که شما آن را به صورت یک حفره در زیر گلو مشاهده میکنید. تراکئوستومی بر حسب نیاز بیمار ممکن است دائم و موقت باشد) دارد. او خاطر نشان می کند که متأسفانه پدرم به دلیل وضع خود دچار عفونت ادراری است. به گفتۀ این شهروند پدرم شب دچار مشکل شد و ما هم با اورژانس تماس گرفتیم و از آنجا که بیمارستان رازی اکنون بخش اورولوژی دارد ما را به آنجا بردند ولی متأسفانه این بیمارستان با بیان اینکه ما دکتر متخصص فعلا نداریم حتی حاضر به پذیرش و انجام اقدامات اولیه هم نشدند و ما را به بیمارستان امام رضا (ع) فرستادند. در آنجا هم با برخورد ناشایستی که افراد اورژانس آنجا داشتند حتی نگذاشتند که بیمارمان را از تخت اورژانس ۱۱۵ پیاده کنیم چه برسد به اینکه کاری برای مان انجام دهند و آن ها هم گفتند به دلیل اینکه مشکل بیمارتان عفونی است باید به بیمارستان ولی عصر بروید که بالاخره در بیمارستان ولی عصر(عج) پذیرش شدیم و تمام این پروسه بیش از یک ساعت و ۱۵ دقیقه طول کشید. او با اظهار تأسف می گوید: خدارا شکر اتفاقی برای پدرم نیفتاد ولی واقعا بیماری به این شرایط بیش از یک ساعت در این خیابان های بیرجند از این طرف به آن طرف فرستاده شود معلوم نیست چه اتفاقی برایش بیفتد. وی تصریح می کند که تمام مدارک اورژانس ۱۱۵ را هم دارد که چگونه بیمارستان ها آن ها را پاس می دادند و حاضر به انجام کوچک ترین کاری نمی شدند. او می گوید که این حرف ها را برای بیمار خودم نمی زنم چون خدارا شکر وضع او الان بهتر است ولی نمی خواهم این اتفاق برای کس دیگری بیفتد و باید به این موارد توجه شود. نگران افرادی هستم که به دلیل نبود مسئولیت پذیری دکتر ها و پرسنل بخش اورژانس بیمارستان ها امکان فوت شان وجود دارد و باید جلوی این افراد گرفته شود.
می توانند شکایت کنند
در همین راستا در ابتدا با معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت وگو کردیم که «دهقانی» بیان کرد که می توانند در این زمینه شکایت کنند و اگر می خواهیم اطلاع دقیقی در این زمینه دریافت کنیم با دکتر ارجمندی صحبت کنیم.
بیمارستان امام رضا(ع) موظف به پذیرش بیمار
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این زمینه عنوان کرد: بیمار با اورژانس ۱۱۵ در ابتدا به بیمارستان امام رضا (ع) منتقل می شود و در آن جا باید بیمار را پذیرش و کارهای اولیه را انجام دهند. «ارجمندی» افزود: بعد از تشخیص و ثابت کردن وضع بیمار آن موقع به بیمارستان مربوطه که تخصصی در آن حوزه کار می کند ارجاع داده می شود. وی خاطر نشان کرد که حتما دلیل این اتفاق را پیگیری می کند که چرا چنین وضعی پیش آمده است. پس شهروندان بیرجندی مطلع باشند که بیمارستان امام رضا (ع) وظیفه دارد که بیمار شما را با هر نوع بیماری در ابتدا پذیرش و اقدامات اولیه را انجام دهد و بعد از آن در صورت صلاح دید به بیمارستان های دیگر منتقل کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*