آخرین خبر :

واژگونی اتوبوس در محور طبس-فردوس ۹ کشته و ۳۶ مصدوم بر جا گذاشت بامداد خونین زیارت اولی ها

ساعت ۲ و ۳۴ دقیقه بامداد دیروز یک دستگاه اتوبوس که از گچساران به سمت مشهد در حرکت بود در ۸۶ کیلومتری محور فردوس – طبس واژگون شد و بیش از ۴۰ کشته و زخمی به دنبال داشت.
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت با اعلام این حادثه به مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ بلافاصله ۱۴ دستگاه آمبولانس و ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.
دکتر دلخروشان افزود : متاسفانه ۹ نفر از سرنشینان اتوبوس قبل از رسیدن نیروهای امدادی جان باختند و ۳۶ نفر نیز دچار مصدومیت شدند که ۱۹ نفر به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس و ۱۷ نفر نیز به بیمارستان شهید چمران فردوس اعزام شدند.
وی درباره آخرین وضعیت مصدومان اظهار کرد: از ۱۹ مصدوم اعزامی به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس ،۹ نفر طی ۳ سورتی پرواز با بالگردهای اورژانس هوایی طبس و بیرجند به بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند منتقل شدند ، ۲ نفر پس از درمان ترخیص شده و ۸ نفر در بخش اورژانس تحت نظر این بیمارستان بستری هستند.
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی افزود : از ۱۷ مصدوم اعزامی به بیمارستان شهید چمران فردوس، ۱ مصدوم با بالگرد اورژانس هوایی بیرجند و ۶ نفر با اتوبوس آمبولانس به بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند منتقل شدند و ۱۰ نفر در بخش جراحی بیمارستان شهید چمران فردوس بستری هستند. دکتر علی دلخروشان گفت: در مجموع از صبح دیروز ۱۰ مصدوم طی ۴ سورتی پرواز توسط بالگردهای اورژانس هوایی طبس و بیرجند و ۶ نفر نیز با اتوبوس آمبولانس جهت ادامه درمان به مرکز استان اعزام شده اند که ۳ نفر از مصدومین دچار قطع شدگی اندام شده اند و ۱ نفر نیز مشکوک به ضایعه نخاعی می باشد.
اعزام مصدومان به بیرجند به دلیل خرابی سی تی اسکن فردوس
رئیس مرکز اورژانس شهرستان فردوس هم گفت: ۱۷ نفر از مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس به بیمارستان فردوس و ۱۹ نفر به بیمارستان طبس منتقل شدند.
نقره دانی افزود: از ۱۷ مصدوم اعزام شده به بیمارستان فردوس یک نفر حال وخیم داشت که با اورژانس هوایی به بیرجند منتقل شد.
وی با بیان اینکه ۳ نفر از مصدومان اعزام شده به فردوس دچار قطع عضو شدند، گفت: ۶ نفر از مصدومان نیز به دلیل خرابی دستگاه سی تی اسکن که یک ماه و نیم است خراب است با اتوبوس آمبولانس به بیمارستان بیرجند منتقل شدند
باقری مسئول اورژانس طبس گفت: ۱۹ زخمی حادثه واژگونی اتوبوس دیهوک-فردوس در بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس بستری شدند که هفت نفر از مصدومان با اورژانس هوایی بیرجند و طبس به بیمارستان های بیرجند اعزام شدند.
مسئول مرکز کنترل هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه این حادثه ساعت ۲ و ۳۴ دقیقه بامداد روز گذشته رخ داد؛ افزود: همه ۴۵ سرنشین اتوبوس، زن و از گچساران در کهگیلویه و بویراحمد راهی مشهد بودند.خلیلی گفت: بعد از گذشت ۴۵ دقیقه مصدومان با خودروهای اورژانس و هلال احمر به بیمارستان های طبس و فردوس منتقل شدند.وی با بیان اینکه در این عملیات ۶ تیم هلال احمر از شهرهای دیهوک، بشرویه و فردوس در اسرع وقت در محل حادثه حاضر شدند، یادآور شد: بعد از اعلام وقوع حادثه همه نیروهای امدادی هلال احمر، راهداری، پلیس راه، اورژانس، آتش نشانی برای امدادرسانی در محل حادثه حضور یافتند.
امکانات برای همراهان مصدومان فراهم است
معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان جنوبی نیز با حضور در بیمارستان ولی عصر(ع) بیرجند ضمن عیادت از مصدومین این حادثه گفت: همه توان دانشگاه علوم پزشکی برای برای کمک به درمان مصدومین و همراهان آنان بکار گرفته شود.
اسماعیلی افزود: امکانات مورد نظر برای همراهان مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس در سه شهرستان بیرجند، طبس و فردوس فراهم است و همراهان دغدغه ای در این زمینه نداشته باشند.وی عنوان کرد: با اعلام این حادثه به تمام دستگاه ها اعم از فرمانداری ها، بخشداری ها و دستگاه های امدادی دستور داده شد با تمام توان در انتقال و درمان مصدومان تلاش شود.
وی گفت: در همان لحظات اولیه تمامی مصدومان ابتدا به بیمارستان های طبس و فردوس منتقل شدند اما با توجه به اینکه حال تعدادی از مصدومان وخیم اعلام شد اقدام لازم برای انتقال بیماران به مرکز استان با بالگرد به عمل آمد.
به گفته اسماعیلی: در ساعات اولیه حادثه با استانداری کهگیلویه و بویراحمد تماس گرفته و اعلام شد آمادگی همکاری و خدمت رسانی در هر زمینه ای به مصدومان وجود دارد. وی از تمامی دستگاه های دست اندرکار به ویژه نیروهای امدادی و درمانگر قدردانی کرد و افزود: تمامی نیروهای خدمت رسان به بهترین نحو ممکن عمل کردند و خدمت رسانی به مصدومان همچنان ادامه دارد.
تاکیدهای نماینده مردم برای رسیدگی به مصدومان
نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز تاسف از حادثه تصادف محور دیهوک – فردوس اظهار کرد: با وجود تلاش های زیاد نیروهای امدادی و اورژانس بیمارستان های فردوس و طبس و نیز حضور به موقع در صحنه تصادف، ولی بدلیل کمبود امکانات، خدمات لازم و مطلوبی به مصدومان ارائه نشده است.
امیرحسنخانی گفت: پس از اعزام مصدومان تصادف به بیمارستان به دلیل خرابی سی تی اسکن، زمان طلایی را برای رسیدگی به مصدومان در عکس برداری سی تی اسکن از دست دادیم و خدمات لازم به مصدومان ارائه نشد.وی عنوان کرد: تمام دستگاه های امدادی در فردوس و طبس با تمام توان مشغول به خدمات دهی هستند و اورژانس هوایی نیز مصدومان را انتقال داده است ولی نباید در بیمارستان های ما کمترین کمبودی وجود داشته باشد تا در چنین مواقعی نتوانیم پاسخگو باشیم.
امیرحسنخانی از نصب و راه اندازی دستگاه سی تی اسکن ظرف چند روز آینده خبر داد و تصریح کرد: با پیگیری از طریق وزارت بهداشت، این دستگاه بزودی نصب و همچنین دستگاه ام آر آی نیز باید سریعا نصب و راه اندازی شود.
وی با بیان اینکه هتل عماد نظام فردوس آمادگی کامل جهت اقامت همراهان مصدومان را دارد، افزود: تیم پیگیری جهت عیادت و رسیدگی به مشکلات حادثه دیدگان مشخص شده است.
امکانات و تجهیزات درمانی طبس در شأن مردم نیست
معاون استاندار و فرماندار طبس با اشاره به واژگونی یک دستگاه اتوبوس که سبب کشته شدن ۹ نفر از هموطنانمان شد، گفت: همه امکانات برای درمان و کمک به مصدومین این حادثه بکار گرفته شده است.
مهدی طلایی مقدم با بیان اینکه همچنین ۳۶ نفر در این حادثه مجروح شدند افزود: از این تعداد ۱۹ نفر به بیمارستان طبس و مابقی به بیمارستان فردوس اعزام شدند و در حال حاضر وضعیت خوبی ندارند.
فرماندار طبس با بیان اینکه آنچه در حد شبکه بهداشت و درمان طبس بوده در حال انجام است، افزود: اما امکانات و تجهیزات بهداشتی در شأن مردم طبس، استان و حتی کشور نیست.
وی با بیان اینکه طبس چهار راه مواصلاتی مرکز کشور است، گفت: این شهرستان شش میلیون گردشگر و مسافر دارد که به همین خاطر باید به طور ویژه به این شهرستان نگاه کرد.
فرماندار طبس از کمبود امکانات در اورژانس و بیمارستان طبس خبر داد و اظهار کرد: کمبود تخت بیمارستانی نیز در طبس بسیار ملموس است که در این راستا باید مجوز بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی طبس هرچه زودتر اخذ شود.
طلایی مقدم با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود یک ماه است که دستگاه سی تی اسکن طبس خراب است، گفت: اگر هر کدام از این مصدومان حادثه نیاز به استفاده از این دستگاه داشته باشند چه کسی جوابگو خواهد بود.
وی ادامه داد: امید است در آینده نزدیک شاهد شروع اورژانس، پلی کلینیک و مجوز بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی طبس باشیم.
علت تصادف‌ خونین
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور علت حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس در جاده دیهوک – فردوس را بی توجهی به جلو از جانب راننده اتوبوس عنوان کرد.سرهنگ نادر رحمانی گفت: خستگی و خواب آلودگی راننده در آن محتمل است.
آنها زیارت اولی بودند
مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم گفت: اغلب سرنشینان اتوبوسی که بامداد روز گذشته در محور دیهوک – فردوس دچار سانحه شد، زیارت اولی هستند.
سرهنگ علی آبادی افزود: بیشتر این افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند که سپاه اتوبوس را در اختیار آنها گذاشته است.وی اظهار کرد: این اتوبوس از مقصد گچساران در کهگیلویه و بویراحمد راهی مشهد بود و مسافران آن زن بودند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*