نگارش۳۱۷ مقاله برای فرصت های نوین در کشاورزی

دبیرخانه همایش فرصت های نوین تولید و اشتغال بخش کشاورزی ۳۱۷ مقاله دریافت کرد.
سیده عاطفه حسینی دبیر علمی همایش فرصت های نوین تولید و اشتغال بخش کشاورزی در شرق کشور گفت:۳۱۷ مقاله در موضوعات مختلف از جمله آب و خاک، علوم زراعت و باغات، گیاه پزشکی و کارآفرینی به دبیرخانه این همایش از سراسر کشور ارسال شد که ۲۸۷ مقاله مورد پذیرش داوران قرار گرفت و در این همایش یک روزه ۱۷ مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه خواهد شد.
مدیرکل اموراقتصادی وزارت جهاد کشاورزی هم در این همایش ملی گفت: کاهش اشتغال در بخش کشاورزی به دلیل کاهش مرغوبیت خاک و منابع آبی رخ داده که طبیعی است و باید برای جبران این کاهش، از کشاورزی سنتی و تولید محور به کسب و کارهای نو در کشاورزی تغییر رویکرد دهیم.
خالدی مرتبط نبودن و وصل نبودن زنجیره های تولید و صادرات و بازاریابی به یکدیگر را ریشه همه مشکلات در بخش کشاورزی دانست و گفت: نبودن نگاه یکپارچه در سطح کلان و ضایعات بالای بخش کشاورزی از دیگر مشکلات این بخش است.
مدیرکل اموراقتصادی وزارت جهاد کشاورزی افزود: دو برنامه عمده برای رونق تولید و اشتغال بخش کشاورزی در وزارتخانه دنبال می کنیم که برنامه اشتغال فراگیر یکی از این برنامه هاست.
او ادامه داد: برای اجرای این برنامه ۲۰ هزار میلیارد تومان و همچنین برای ایجاد و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از محل صندوق توسعه ملی ۱۲ هزار میلیارد تومان با نرخ سود ۴ درصد در مناطق مرزی و ۶ درصد در مناطق روستایی در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*