نرخ بیکاری در خراسان جنوبی نزدیک به میانگین کشوری است

 معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان خراسان جنوبی نزدیک به میانگین کشوری و حدود ۱۱٫۷ درصد است.

به گزارش ایرنا نصرالله بازوند عصر شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی بزرگترین مرکز حمایتی کارآفرینی و آموزشی شرق کشور در شهرستان خوسف افزود: حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد اشتغال استان خراسان جنوبی در بخش کشاورزی است که با توجه به خشکسالی های چندین ساله این نرخ اشتغال با تهدید مواجه خواهد شد.
وی با بیان مزیت های طرح کارورزی گفت: مشکل اعتباری که در اجرای این طرح مواجه شده بود، در حال حاضر مرتفع شده است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مصوبه مجلس شواری اسلامی در خصوص ممنوعیت اجرای طرح جدید با وجود طرح های نیمه تمام افزود: در صورت لغو این ممنوعیت ایجاد یک مجموعه کارگری در شهرستان خوسف در اولویت خواهد بود.
وی همچنین با بیان اینکه دوره مدیریت محمد سنجری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان خراسان جنوبی پس از چهار سال به پایان رسید گفت: با توجه به سیاست های مقام عالی وزارت انتخاب مدیرکل بومی و از داخل وزارت در اولویت خواهد بود.
بازوند اظهار کرد: مدیرکل جدید استان خراسان جنوبی با مشورت استاندار و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به زودی معرفی خواهد شد.
فرماندار خوسف نیز در آیین گفت: این مرکز مجهز به سالن حرفه آموزی، کتابخانه، سالن ورزشی، سالن فناوری اطلاعات، دارالشفا، سالن جلسات و سالن ورزشی خواهد بود که در تمام رده های سنی در دو گروه دختران و پسران ارائه خدمت خواهد کرد.
محمد شفیعی افزود: این مرکز در زمینی به متراژ پنج هزار و ۷۳ متر مربع با بیش از هفت هزار مترمربع زیربنا در چهار طبقه از طریق بخش غیر دولتی احداث خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*