مسئولان کمیته های ستاد دهه فجر استان گزارش دادندآذین دهه فجر با ۱۳۰۰ برنامه

مسئولان کمیته های ستاد دهه فجر استان دیروز از برنامه ریزی برای اجرای بیش از ۱۳۰۰ برنامه در روزهای دهه فجر خبر دادند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران از افتتاح ۱۵۰ طرح اشتغال و خودکفایی همزمان با دهه فجر امسال خبر داد و گفت: همچنین ۲۰ نیروگاه خورشیدی در منازل مددجویان به بهره برداری می رسد. سلم آبادی با اشاره به اهدای ۲۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان، گفت: در ایام دهه فجر ۲۱۰ سبدغذایی به خانواده های دارای بیمار صعب العلاج و ۲۱۰ کارت هدیه به خانواده های دارای بیمار زمینگیر و نیازمند اهدا می شود. مسئول کمیته همیاری و تشکل های مردمی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۰۰ فقره وام کارگشایی به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان اعطا خواهد شد، افزود: همچنین ۵۰۰ نفر از مددحویان در مراکز بهداشتی به صورت رایگان از خدمات معاینه و درمان دندانپزشکی بهره مند می شوند. سلم آبادی از برگزاری ۶۳ عنوان برنامه محوری توسط کمیته همیاری و تشکل های مردمی ستاد دهه فجر استان خبر داد و بیان کرد: افتتاح نمایشگاه زندگی حضرت زهرا سلام ا… علیها، برگزاری کارگاه مهدویت، کارگاه آموزشی نقش جوانان در امنیت پایدار اسلامی، نشست تخصصی جوانان ولایی، برگزاری مسابقات کتابخوانی و نقاشی و محفل انس با قرآن از جمله برنامه های اجرایی در دهه فجر امسال است.

۸۰۰ برنامه در دستور کار کمیته مساجد
مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد استان هم گفت: جلسات برنامه ریزی برای برگزاری هرچه باشکوه تر برنامه های ایام ا… دهه مبارک فجر در سطح روستاها و شهرها در کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شده است.
حجت الاسلام سبزه کار از اجرای ۸۰۰ عنوان برنامه توسط کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی خبر داد و با اشاره به اینکه از این تعداد ۷۰۰ برنامه مختلف در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می شود، یادآور شد: کمیته مساجد ستاد دهه فجر خراسان جنوبی شامل دستگاه هایی از جمله «مرکز رسیدگی به امور مساجد،‌ ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ستاد اقامه نماز، اداره کل کتابخانه های استان،‌ شهرداری بیرجند، بسیج، حوزه هنری و تبلیغات اسلامی است.
به گفته وی، در ایام ا… دهه مبارک فجر، برگزاری مسابقات متعدد از جمله وبلاگ نویسی و وصیت نامه امام خمینی (ره) در دستور کار قرار دارد و شب شعر انقلاب نیز در کانون فرهنگی حضرت علی اکبر (علیه السلام) اجرا می شود.
وی با اشاره به افتتاح ۱۲ کانون فرهنگی و هنری همزمان با دهه فجر در شهرستان های قاین، زیرکوه و فردوس، ادامه داد: در مجموع ۱۳ میلیون تومان اعتبار برای افتتاح این کانون ها هزینه شده است.
دبیر کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری ۱۳۳ عنوان برنامه محوری توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: جشنواره شعر فجر در ۱۸ بهمن ماه به میزبانی خوسف برگزار می شود و تاکنون ۵۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. زمزم از برگزاری چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر در استان خبر داد و گفت: فیلم های این جشنواره از ۱۴ تا ۲۳ بهمن در محل سینما بهمن با نمایش ۱۲ فیلم برگزیده جشنواره اکران می شود.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*