آخرین خبر :

مدرن ترین مجموعه اسکواش کشور در بیرجند ایجاد می شود بهار«اسکواش» با بهار می آید

مدرن ترین مجموعه کورت اسکواش کشور در بیرجند در حال ساخت است که تا اواخر فروردین سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. رئیس هیئت اسکواش استان با بیان اینکه از اواخر شهریور ماه امسال سکان دار هیئت اسکواش شده است، اعلام کرد: برجسته ترین کاری که در این مدت انجام شده این است که با کمک مدیر کل ورزش و جوانان و مدیرکل برنامه و بودجه استان ۶۰۰ میلیون تومان برای ساخت مجموعه ورزشی اسکواش که ۴ کورت جدید اسکواش دارد، تخصیص داده اند. «غنی» تصریح کرد که در ۲۰ روز آینده مرحله ساخت آن انجام می شود و مدرن ترین مجموعه کورت اسکواش کشور می باشد که تا اواخر فروردین ماه به بهره برداری می رسد. به گفتۀ وی مسئولان فدراسیون به ما قول داده اند در صورت افتتاح این کورت ها یک مقطع از مسابقات جهانی اسکواش را در نیمه اول سال آینده در بیرجند برگزار کنند.
مشکل اصلی سخت افزاری است
این مقام مسئول با بیان اینکه حدود ۵ سال است که فعالیت این رشته ورزشی در استان آغاز شده است، گفت: برای معرفی و جا انداختن اسکواش رؤسای هیئت های قبل هم تلاش های بسیاری کرده اند. «غنی» مشکل اصلی این رشته را سخت افزاری و فضای نامناسب دانست و تأکید کرد: در اسکواش استعدادهای خوبی در استان وجود دارد و همین امسال ۲ بازیکن به اردوی استعدادیابی تیم ملی دعوت شده اند و هنوز مسابقه ای برگزار نشده است که مشخص شود این دو نفر هم عضو تیم ملی می شوند یا نمی شوند. وی با اشاره به پتانسیل های بالای فردی، متذکر شد که کورت هایی با کف پوش های استانداردی در استان وجود ندارد و همین موضوع حتی باعث آسیب دیدگی ورزشکاران می شود. به گفتۀ وی حتی کورت های نامناسب در مسابقات هم تأثیر گذار است چرا که وقتی ورزشکاران وارد مسابقه ای می شوند به دلیل متفاوت بودن کورت ها نمی توانند به خوبی فعالیت کنند.
اسکواش فعلا فقط در بیرجند
رئیس هیئت اسکواش استان یادآور شد که اسکواش متأسفانه فعلا در بیرجند فعال است و در قائن هم دو کورت ساخته شده و همچنین در طبس هم با رایزنی هایی که داشته ایم با کمک بخش خصوصی یک کورت در حال ساخت است و تا اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد ولی دیگر شهرستان ها از نظر سخت افزاری در تنگنا هستند. «غنی» یادآور شد که در بیرجند هم کورت های اسکواش قبلی کف پوش مناسبی نداشت که توانستیم با ۲۰ میلیون تومانی که به ما داده شد آن را درست کنیم. وی افزود: مشکل مالی مسئله تمام هیئت ها است ولی خوشبختانه هیئت ما تا کنون حتی یک ریال هم خودش هزینه نکرده است و عاشقانی بوده اند که فقط به دلیل علاقه به این رشته ورزشی کمک کرده اند و تمام هیئت های ورزشی هم باید برای جذب سرمایه گذار تلاش کنند.
استعداد پروری در اسکواش
این مقام مسئول اضافه کرد: اقدام دیگری که در زمینه تقویت سخت افزاری این رشته انجام شده ساخت زمینی برای ورزش پدل است که زیرمجموعه اسکواش و به نوعی تلفیقی از اسکواش و تنیس است. «غنی» ادامه داد: جلسات ابتدایی با شورای شهر بیرجند انجام شده و موافقت اولیه را توانسته ایم دریافت کنیم تا زمینی در یکی از پارک ها در اختیار ما قرار گیرد و ما هم با هزینه خودمان آن را بسازیم که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد. وی اعلام کرد که تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش استان منعقد کرده اند که مقطع ابتدایی را به صورت رایگان آموزش می دهند چرا که اسکواش باید از دوران کودکی ۹ تا ۱۱ سال شروع شود تا بتوانند تجربه لازم را برای این رشته کسب کنند. او افزود: همچنین برای ترویج این رشته و فرهنگ سازی تمام مربیان ورزشی آموزش و پرورش را نیز رایگان آموزش می دهیم. «غنی» با بیان اینکه حدود ۴۵ نفر در این رشته فعال هستند، گفت: از این تعداد ۷۰ درصد آقایان و ۳۰ درصد بانوان می باشند و در هفته آینده نیز اردوی تیم ملی دختران در بیرجند برگزار می شود. وی خبر داد که خوشبختانه از استان ما مسعودی به عنوان کمک مربی به کادر فنی اسکواش تیم ملی کشور دعوت شده است

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*