آخرین خبر :

عضو شورای اول شهر بیرجند عنوان کرد: کوتاهی در تهیه طرح تفصیلی برای زمین های ۰۴

باید برای اراضی پادگان ۰۴ بعد از انتقال به خارج شهر طرح تفضیلی آماده میشد تا از انجام هرگونه ساخت و ساز خارج از ضابطه جلوگیری شود
یکی از اعضای شورای شهر بیرجند در دوره اول با ابراز تاسف از وضعیتی که در حال حاضر بر این اراضی در شهر بیرجند حاکم است در گفت وگو با امروز خراسان جنوبی گفت: بازگشایی خیابان پاسداران از داخل پادگان پروژه ای بود که در شورای اول مصوب و انجام شد پروژه ای که بدلیل کاهش قابل توجه رفت و آمد به داخل شهر و کمک به ترافیک به نفع بیرجند تمام شد .
مهندس حسن هوشمندی با اشاره به اینکه راه و شهرسازی بعد از انتقال پادگان به خارج شهر متولی این اراضی بوده و باید طرح تفضیلی برای آن تهیه می کرد، ادامه داد: این اراضی دیگر بنام ۰۴ نیست و راه و شهرسازی باید برای اراضی ای مانند پادگان ها که به فضاهای خدمات شهری باز می گردند طرح جامعی تهیه کند و بر اساس سرانه مورد نیاز شهر، فضاهای سبز، آموزشی، بهداشتی، درمانی، مسجد و … را تعبیه کند.
ساخت و سازهای سلیقه ای و نبود نظارت
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه بعد از انتقال پادگان هایی مانند ۰۴ ارتش و ارگان های مشابه از داخل شهر وضعیت طراحی داخلی آنها تعیین تکلیف نشده است، گفت: به نظر می رسد اینگونه فضاهای در اختیار برخی ارگان ها و نهادها، متولی مشخصی ندارد و اگر در این محدوده ها درختانی هم وجود داشته باشد که بر اثر کم توجهی خشک شده باشند باز هم چون متولی خاصی ندارند مردم نمی دانند از چه کسی باید مطالبه کنند.
این کارشناس رسمی دادگستری در حوزه راه و ساختمان با بیان اینکه درختان کاج داخل پادگان ۰۴ که بیش از ۴۰ سال عمر دارند و به عنوان یک موجود زنده جان دارند در حال حاضر در وضعیت تاسف باری به سر می برند ، افزود: برخی نهادها و ارگان ها بدلیل نبود نظارت متولیان امر در اینگونه اراضی اقدام به ساخت و سازهایی مانند خدمات پذیرایی، بهداشتی درمانی و رفاهی کرده اند که هیچ تناسبی با طرح تفضیلی شهر ندارد و گویی هر کسی سلیقه ای عمل می کند و از تبعیت طرح تفضیلی نیز خبری نیست.
زمین های ۰۴ می تواند پایانه شود
مسئول کمیسیون عمران شورای اول شهر بیرجند ادامه داد: با توجه به موقعیت اراضی پادگان می توان از این فضا بعنوان ترمینال و پارکینگ خطوط پایانه داخل شهر استفاده کرد و با نقل و انتقال پایانه ابوذر به این مکان به کاهش ترافیک این محدوده کمک کرد .
هوشمندی تاکید کرد: با انتقال پادگان مشکلی از شهر حل نخواهد شد بلکه باید این اراضی تغییر کاربری پیدا کنند و طرح تعریف شود ، در مجموع وضعیت این اراضی تا تعیین تکلیف نشود سودی عائد شهر نخواهد شد .
وی بیان کرد: اگر قرار است تغییر کاربری هم در اراضی پادگان انجام شود و ساخت و سازی هم صورت گیرد باید با نظارت شهرداری و اخذ مجوز از این مجموعه باشد ولی در هر صورت تبدیل این اراضی به منازل مسکونی و تجاری به نفع شهر نیست.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*