عضو اسبق شورای شهر بیرجند: استاندار و نماینده مردم به موضوع اراضی پادگان ورود کنند

عضو اسبق شورای شهر بیرجند با بیان اینکه تامین معبر و فضای سبز، حق شهروندان است، گفت: استاندار و نماینده مردم در مجلس با هدف معبرگشایی و حفظ فضای سبز به موضوع اراضی پادگان ۰۴ ورود پیدا کنند. مهندس فخار در گفتگو با امروز خراسان جنوبی افزود: مسئولین عالی رتبه استان می توانند با دعوت از نمایندگان راه و شهرسازی، ارتش و شهرداری، مسایل و مشکلات موجود را به نفع مردم در جلسه ای با توجه به توافقات اولیه و بدون نیاز به پیگیری در تهران و … مرتفع کنند.
با توجه به توافقنامه اولیه، می توان به نفع شهر و شهروندان به موضوع ورود کرد
وی با بیان اینکه البته من چندسالی است از ریز قضایا مطلع نیستم، اضافه کرد: با توجه به توافقنامه سه جانبه میان راه و شهرسازی، ارتش و شهرداری که در زمان وزارت مهندس سعیدی کیا وزیر وقت راه و شهرسازی در محل شورای شهر منعقد شد، با اندکی تعامل و همکاری، براساس طرح تفصیلی شهر می توان در راستای تعریض خیابان های ارتش و شهید قرنی در جنوب و شمال اراضی اصلی پادگان و البته حفظ و نگهداری فضای سبز این محدوده به نفع شهر و شهروندان گام برداشت.
تعریض خیابان های ارتش و شهید قرنی، کم هزینه اما پر ثمر
به گفته این عضو اسبق شورای شهر، براساس اطلاعات نسبی موجود، به نظر می رسد دولت، راه و شهرسازی و شهرداری به تعهدات خود در بحث اراضی پادگان عمل کرده اند و می توانند با عقب نشینی به میزان تعیین شده در طرح تفصیلی و دیوار کشی مجدد، زمینه تعریض خیابان ارتش حد فاصل میدان ابوذر تا تقاطع غفاری را فراهم کنند.
وی افزود: در خیابان شهید قرنی نیز درختانی که در معرض خشک شدن قرار دارد را می توان در وسط بلوار جای داد و با تعریض این خیابان و ادامه آن به سمت پمپ بنزین شعله، طبق طرح تفصیلی شهر عمل کرد که این امر نه نیاز به مباحث تملکی دارد و نه چندان هزینه براست اما دستاوردهای آن برای شهر و شهروندان بسیار عالی خواهد بود.
عدم تخلیه قابل تامل اراضی پادگان، کم توجهی مسئولین استان در ادوار گذشته را می رساند
مهندس فخار تصریح کرد: با عنایت به اقلیم شهر بیرجند، خشک شدن درختانی که حاصل تلاش گذشتگان است در خیابان شهید قرنی و متاسفانه قطع کردن آنها گناهی نابخشودنی است که نمی توان و نباید بی تفاوت از کنار آن گذشت.
وی گفت: با توجه به اینکه به نظر می رسد راه و شهرسازی و شهرداری به تعهدات خود در توافقنامه اراضی پادگان، عمل کرده اند، عدم تخلیه اراضی قابل تامل است و کم توجهی مسئولین بلندپایه استان را در ادوار گذشته می رساند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*