طرح افزایش افزایش تعداد نمایندگان به صحن می‌آید/ پیشنهاد افزایش ۴۰ نماینده در طرح مذکور

سرویس سیاسی
رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور گفت: طرح افزایش ۴۰ نماینده به تعداد فعلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از بررسی بودجه سال ۹۷ به صحن می‌آید.

یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۱

محمدجواد کولیوند

محمد جواد کولیوند درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در خصوص تقسیمات کشوری و تعداد نمایندگان ۳ طرح را نمایندگان به کمیسیون داده بودند که با وزارت کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس این طرح ها را نهایی کردیم.

رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم بعد از بودجه در دستور کار کمیسیون بگذاریم و برای بررسی به صحن بیاید، بیان کرد: ما به تقسیمات کشوری ورود نمی‌کنیم و بحث ما تعداد نمایندگان است که بخشی از از حوزه ها متناسب با تقسیمات کشوری و برخی جاها نیز با تقسیمات کشوری منطبق نیست.

وی افزود: در کارگروه کمیسیون شوراها این طرح بررسی شد و مرکز پژوهش‌ها، وزارت اطلاعات، وزارت کشور و مجلس پیگیری‌‎های لازم کرد و به جمع بندی رسیده است.

کولیوند با اشاره به اینکه بر اساس این طرح‌ها ۴۰ نماینده در مجلس یازدهم به تعداد ۲۹۰ نماینده فعلی افزوده خواهد شد، ادامه داد: البته باید توجه داشت که در صورت تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان به تعداد نمایندگان مجلبس افزوده خواهد شد.

رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس یازدهم ۲۱ سال می‌شود که افزایش تعداد نمایندگان نداشته‌ایم و بنابر این احتمال تشکیل مجلس یازدهم با ۳۳۰ نماینده وجود دارد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*