شرکت ۸۰ هنرجو در المپیاد علمی فرش دستباف ایران

مرحله مقدماتی دوازدهمین المپیاد علمی فرش دستباف ایران باری دیگر در خراسان جنوبی برگزار شد و حدود ۸۰ نفر هنرجو نیز در این مرحله شرکت کردند. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از برگزاری مرحله مقدماتی دوازدهمین المپیاد علمی فرش دستباف ایران در خراسان جنوبی در دو سطح دانش‌آموزی و دانشجویی خبر داد و تصریح کرد: در بخش دانش‌آموزی ۱۵ نفر از منتخبین هنرستان‌های کاردانش و در بخش دانشجویی نیز ۶۵ دانشجوی رشته فرش مراکز آموزش عالی استان در این المپیاد با هم رقابت کردند. «شهرکی» با بیان اینکه شرکت‌کنندگان از ۳ شهرستان بیرجند، نهبندان و درمیان در این المپیاد حضور یافتند، گفت: ۷ نفر از بخش دانش‌آموزی و ۸ نفر از بخش دانشجویی به مرحله کشوری راه خواهند یافت. وی یادآور شد که مرحله کشوری این المپیاد ۸ تا ۱۰ اسفندماه امسال در شهر کاشان برگزار می شود. به گفتۀ او اهداف برگزاری المپیاد علمی فرش دستبافت ایجاد انگیزه به منظور تحصیل علوم و کسب مهارت‌های علمی دانش‌آموزان و دانشجویان فرش استان، ارزیابی توان علمی در دو سطح دانش‌آموزی و دانشجوئی، شناسایی ظرفیت‌های مستعد و نمونه در استان و ترویج فرهنگ فرش‌بافی با توجه به پیشینه آن در خراسان جنوبی می باشد. «شهرکی» اضافه کرد که المپیاد مذکور در سه رشته طراحی، بافت و رنگرزی برای دانش‌آموزان و چهار رشته طراحی، بافت، رنگرزی و مرمت برای دانشجویان برگزار شد.
از کلیه برگزیدگان جشنواره ها تجلیل می شود
رئیس اداره فنی و حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش استان نیز عنوان کرد: متولی المپیاد فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت است که در بخش دانشجویی با همکاری مراکز آموزش عالی دارای رشته فرش و در حوزه دانش آموزی با همکاری هنرستان‌های کاردانش آموزش و پرورش انجام می شود. «آزادی» یادآور شد که جشنواره ها و مسابقات فراوانی در آموزش و پرورش با همکاری دستگاه های اجرایی برگزار می شود که در المپیاد فرش نیز آموزش و پرورش تجهیزات و نیروی انسانی را در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار می دهد. وی عنوان کرد: در طول سال از کلیه برگزیدگان جشنواره هایی که آموزش و پرورش در آن نقشی داشته است در یک همایش کلی تقدیر می شود.
کاهش ثبت نام کنندگان در المپیاد
«جمشیدی» آزمون گر بافت که تجربه سه سال داوری در کشور را دارد درباره این المپیاد اظهار کرد: بر اساس سوال آزمون مواد اولیه انتخاب شده است. وی تأکید کرد که امسال باتوجه به کاهش تعداد دانش آموزان و به دلیل تغییر نظام آموزشی، تعداد ثبت نام کنندگان کاهش داشته است که از سال آینده با ثبات این موضوع آمار ثبت نام کنندگان افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*