آخرین خبر :

سرمقاله/ فراخوان…!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com

ظاهرا تنها راهی که برای خروج استان از رخوت و روزمرگی و حرکات آهسته، باقی مانده همانا کمک از مردم است، کمک از آنانی که دل در گرو دولت های مستعجل ندارند، کمک از آنانی که دریافته اند تا خویش نخواهند اتفاقی در این استان زرخیز از معادن نامکشوف اش، نخواهد افتاد.
واقعیات ناداشته های استان آنقدر عریان و شفاف است که اصلا نیازی به قلم زدن و بازی باکلمات ندارد، اگر بدون شأن و ارزش اصل مهم و حیاتی مطالبه گری قرار است که مردم باصطلاح زندگی شان را بکنند و به آنها چه که اصولا این خطه استان است یا نیست و در آن چه می گذرد!! اگر تمام آمال و آرزوهای آدم های این استان خلاصه شود به خانه ای و خودرویی و چند فرش نهاده بر روی هم و دستی مبلمان و تا این حد نازل ادای زندگی کردن را درآورند پس همان بهتر که در همین حال باقی بمانند و زندگی شان را ادامه دهند و کلی هم شاکر خداوند باشند که وضع شان از این بدتر نیست !!
امید استان خراسان جنوبی به نسلی است که دیگر اینگونه زیستن را برنمی تابد و خواهان حقوقی است که تاکنون هیچ یک از دولت ها ادا نکرده اند و سعی می کنند مردم را به همین وضع عادت دهند.
شاید دیگر به مدیران و نمایندگانی که تاکنون و در پس این همه سال نتوانسته اند بسترهای اولیه توسعه را فراهم آورند دیگر امیدی نباشد!!
لذا چنین به نظر می رسد که گروه های مرجع استانی و چهره ای تاثیرگذار باید آستین همت بالا زنند و تن به فراخوانی بزرگ و سراسری دهند و تمامی اساتید و فرهیختگان و صاحبان فکر و اندیشه را جدای از آلودگی های سیاسی باصطلاح چپ و راست از اقصی نقاط کشور دور هم جمع کنند و از آنان کمک بخواهند تا شاید گره ای باز شود و فرجی در قبال موج نیروی انسانی کاربلد و با حمایت مردم چه به لحاظ مالی و تشکیلاتی به وجود آید، واقعیت این است که حرکت دولتی روبه جلوی استان درحد سرعت لاک پشتی است که بر لاک اش کلی هم بار نهاده شده !!
تا سامانی منطقی و برنامه ریزی کوتاه مدت و سازمان یافته در استفاده از امکانات و نیروی انسانی متاثر از این فراخوان به وجود نیاید، این استان حتی ممکن است رتبه ۳۲ را نیز کسب کند….!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*