سرمقاله/قدرت ۱۵ درصدی رئیس جمهور…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
روزنامه جمهوری اسلامی پرده از واقعیتی برداشت که قبلا نیز توسط یکی دیگر از رئیس جمهوران کشور ، نقل شده بود که رئیس جمهور فقط یک تدارکات چی است.
در کندوکاو درون مقاله و پاراگراف های فشرده در روزنامه جمهوری اسلامی مطالبی به تحریر درآمده که بسیار نگران کننده و تأسف بار است، واقعیتی عریان شده تا شاید مردم بدانند که چرا دولت واقعا کاری بیش از این نمی تواند انجام دهد!!
دولتی که ۱۵ درصد سهم قدرتش از ۱۰۰درصد باشد و ۸۵ درصد دیگر مدیریت او را نقض کنند یعنی دارد آب در هاون می کوبد !! دولتی که یک سوم سهم در قوای سه گانه را دارد که بر اثر طراحی خاص اقتصاد کشور ۹۰درصد قدرت اقتصادی اش دردست نهادهای غیردولتی است !!
رسانه باصطلاح ملی و خیل عظیم رسانه ها وتریبون های رنگارنگ دراختیار دولت نیستند به جز روزنامه دولت و چند روزنامه هوادار آن که تمامی آنها نیز کلهم اجمعین درحال بمباران و پمپاژ ناامیدی و یأس و سرخوردگی مردم اند .
گاه باید تأسف خورد به شهوت قدرت که این چنین تیغ بر دست مثله می کند باورها و امیدهایی را که مردم به دولت داشتند و دارند که حق شان را از حلقوم کسانی بیرون کشد که کشور را به لبه پرتگاه انشقاق و ازهم گسیختگی سوق می دهند.
اگر قرار است مردم را این گونه دور بزنیم و پای دولت را بگیریم و فریاد بزنیم که بدو، اگر قرار است مناسبات قدرت به گونه ای طراحی شود که از دولت، ابزاری شبه دولتی بسازیم و تبدیل اش کنیم به شیر بی یال و اشکم و دم پس نباید همه چیز را از دولت بخواهیم.
هر روز یک تئاتر و نمایش جدید و یک بحران اجتماعی، گاه با مستمسک گرانی تخم مرغ که آنگونه بهایی کمرشکن را بر مردم تحمیل کرد با آن اعتراضات عجیبی که یکباره دهان گشود !! گاه دیوان محاسبات شبه افکنی می کند که هیچ واقعیتی ندارد جز از هم پاشیدن باقیمانده اعتماد عمومی به انقلاب !! گاه و یا همیشه برجام وپسابرجام علم می شود ، وقس علیهذا…!!
متأسفانه ترمز برخی از انقلابیون قدیم و اپوزوسیون جدید بریده شده و در سراشیبی اتهامات و دروغ گویی ها و نیشتر بر زخم مردم زدن در حال درو کردن و نابودی جامعه ای هستند که دیگر حوصله این کودک بازی ها را ندارد و سخت خشمگین اند از حضورشان در بحبوحه هایی که تاکنون پای کار بوده اند.
زمان دارد به سرعت سپری می شود و سیاسیون ما درحال تخریب و نابودی جنگل سبز انسان هایی هستند که خالصانه به آنان اعتماد کردند، اعتمادی که این روزها به حداقل ممکن رسیده، اعتمادی که بزرگترین سرمایه هر کشور در دنیای پراز اعوجاجات امروز است !!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*