در همایش بین المللی نهضت جهانی امام خمینی (ره) در بیرجند عنوان شد: مدح نخبگان جهان اسلام از امام روح ا…

برخی فعالان سیاسی و نخبگان کشورهای اسلامی در همایش بین المللی نهضت جهانی امام روح ا… حاضر شدند و از تاثیرگذاری اندیشه بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در مسیر مقاومت و انقلاب ها در کشور خود گفتند.
این همایش به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور فعالان و مبلغانی از کشورهای نیجریه، یمن، پاکستان، روسیه، آذربایجان، افغانستان و هندوستان در بیرجند برگزار شد.
تأثیر تفکر امام خمینی بر شکست هیمنه استکبار، تأثیر انقلاب اسلامی بر محور مقاومت و تفکر امام راحل در کشورهای جهان اسلامی محورهای این همایش بود.
دبیر کل حزب مستقبل عداله یمن در این همایش با اشاره به جنایات عربستان در یمن با حمایت آمریکا گفت: بیداری مسلمانان در دنیای امروز به برکت اندیشه های امام خمینی(ره) و ادامه و حفظ آن توسط امام خامنه ای است که دشمن سعی می کند جلوی آن را بگیرد.سید حسن العماد با اشاره به درگیری های کشور یمن اضافه کرد: من از میان ملتی آمده ام که تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر در آن کشته شدند. وی با بیان اینکه بر اساس آمار سازمان ملل در هر روز پنج کودک فوت می کنند، افزود: ملتی که سازمان ملل اعلام می کند بزرگترین فاجعه بشریت بوده که اکنون در حال اتفاق است که ۲۰ میلیون نفر از گرسنگی بیماری در محاصره می میرند.وی ادامه داد: بزرگترین کشورهای مسلح جهان با پولدارترین کشورها یمن را محاصره کرده و یمنی ها را کشتند تا امروز از میان مردم عادی و کودکان ۲۱ هزار نفر زخمی و ۳۵ هزار نفر شهید شده اند. العماد با تأکید بر تلاش بیشتر برای نشر و گسترش اندیشه های امام خمینی(ره) در جهان، از مردم ایران خواست مظلومیت یمن را بیش از پیش به گوش جهانیان برسانند.
از فعالان و مبلغان فرهنگی پاکستان هم با اشاره به اشتراکات ایران و پاکستان گفت: در پاکستان نه تنها شیعیان بلکه اهل سنت هم شیفته تفکر امام خمینی (ره) شدند بطوری که گروههای زیادی برای گسترش این تفکر تشکیل دادند.
علی احمد صادقی با بیان اینکه ۹۷ درصد جمعیت پاکستان را مسلمانان تشکیل می دهند، افزود: از این میزان ۷۷ درصد اهل سنت و قریب به ۲۰ درصد اهل تشیع هستند.وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی زبان فارسی در دانشگاه پاکستان تدریس می شد، بیان کرد: همچنین جمعیت علمای اهل سنت پاکستان بعد از انقلاب اسلامی تشکیل شد که هدفش اجرا کردن راه محمدی بود.احمدصادقی با اشاره به ویژگی های کشور پاکستان، بیان کرد: اولین کشور دارای کلاهک هسته ای هستیم و مشهورترین فیلسوف، متفکر و شاگرد، علامه اقبال لاهوری را داریم.
اورخان محمد اف، فعال فرهنگی از کشور آذربایجان نیز با اشاره به اینکه امروز دشمن با تمام توان و با استفاده از قدرت رسانه ای خود در حال مبارزه با اندیشه انقلاب اسلامی است، گفت: امروز باید با پیروی از امام خامنه ای، راه امام خمینی(ره) را ادامه دهیم.
مختار اسماعیلی، مبارز، جهادگر و فعال فرهنگی از کشور افغانستان هم با بیان اینکه در زمانی که دنیا به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود انقلاب اسلامی ایران به ثمر نشست، گفت: در این دوران سقوط شاه برای جوانان افغانستانی خبر خوشی بود و پس از آن بود که امام الگوی آنان شد. وی افزود: ای کاش استکبار به سردمداری آمریکای جنایتکار آن همه گرفتاری برای انقلاب نوپای جمهوری اسلامی ایران خلق نکرده بود.
اسماعیلی با بیان اینکه آمریکا سیلی محکمی از ایران خورده است، افزود: آمریکا باید تقاص جنایت های خود را بدهد.
محمد مختار مبلغ و فعال فرهنگی از کشور نیجریه نیز گفت: امروز دشمن در کشورهایی همچون سوریه، یمن و افغانستان دست به جنایت می زند و دلیل آن هم این است که مردمان این کشورها به اندیشه و پیام امام خمینی(ره) لبیک گفته اند.وی با اشاره به اینکه شیخ زکزاکی امروز ادامه دهنده راه امام خمینی(ره) در نیجریه است، افزود: امروز دشمنان در هراسند که نیجریه به عنوان ایران دوم مطرح شود و به همین دلیل تمام تلاش خود را در مقابل مسلمانان می کنند.
وی با بیان اینکه اگر انفجار انقلاب به قاره آفریقا نرسیده بود، هم اکنون در بیرجند نبودم، افزود: به انقلاب افتخار می کنیم و همواره آن را ارج می نهیم.مبلغ و مبارز فرهنگی نیجریه بیان کرد: نیجریه قلب آفریقا است و در حال حاضر قریب به ۷۰ درصد معادل ۲۵ میلیون نفر آن نیز مسلمان هستند.
محمد اشرف منتو، فعال و مبارز فرهنگی از کشمیر هم با بیان اینکه در گذشته اگر قرار بود بحثی از اسلام شود اسلام آمریکایی بود که در دانشگاهها گسترش می یافت، گفت: امروزه اسلام ناب که منادی آن امام خمینی(ره) بود در بین جوانان کشمیر در حال بازگو شدن است و باید تلاش کنیم در روزگاری که شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی در حال ضربه زدن به اسلام هستند، اندیشه ناب امام خمینی(ره) را در جهان گسترش بدهیم. اورخان محمد اوف از فعالان فرهنگی در کشورهای آذربایجان و روسیه نیز با بیان اینکه مسلمانان نباید شعار مرگ بر آمریکا را دست کم بگیرند، گفت: مسلمانان برای تبدیل شدن به یک ابرقدرت باید تلاش کنند تا بتوانیم یک تمدن مهدوی بسازیم هرچند دشمن تلاش می کند تا افکار امام خمینی (ره) را از بین ببرد اما ما عقب نخواهیم نشست. در این همایش از مستند “در مسیر پاکی ها” به تهیه کنندگی محمد براتی از هنرمندان خراسان جنوبی که روایت زائران پاکستانی در اربعین حسینی است، رونمایی شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*