در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه خراسان جنوبی مطرح شد: علوم پزشکی بیرجند ششمین دانشگاه کشور در دریافت تجهیزات قانون تعرفه گذاری پرستاری بعد از ۱۰ سال اجرایی نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به حجم بالای ورود تجهیزات پزشکی طی سنوات گذشته به مراکز درمانی استان، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مقام ششم را در جذب این تجهیزات در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور به خود اختصاص داده است .
دکتر قائمی با اشاره به عملکرد یکساله دانشگاه از بهمن ماه سال گذشته در استان افزود: بهره برداری از اولین مرکز رادیوتراپی استان ، اورژانس بیمارستان قاین و افزایش تعداد تخت ها از ۱۶ به ۳۵ مورد ، بهره برداری از بیمارستان۱۴۸ تختخوابی حضرت رسول(ص) فردوس، افتتاح مرکز ناباروری در استان و…از جمله این اقدامات بوده اند.
وی به رشد ۴۴ درصدی تعداد تخت ها، رشد ۱۱۰ درصدی میزان نیروها و رشد ۵۱ درصدی تعداد تخت های ویژه در سطح مراکز درمانی استان در فاصله سال های ۹۲ تا ۹۶ اشاره کرد و بیان داشت: سهم پرداخت از جیب بیمار نیز دراین فاصله زمانی از ۳۵ الی ۳۸ درصد به ۵/۵ درصد رسیده است.
وی به انجام ۲۶۸ سورتی پرواز توسط پایگاه اورژانس هوایی در استان و حمل ۳۱۳ بیمار اشاره کرد و ادامه داد: برای راه اندازی مرکز ناباروری در استان تاکنون ۵/۳ میلیارد تومان تجهیزات وارد شده و اتاق عمل نیز آماده است که به محض جذب فلورشیپ نازایی این مرکز خدمات بیشتری ارائه خواهد داد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به ورود دستگاه پلاسمافرز به بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند و شهید چمران فردوس اشاره کرد و گفت: ورود دستگاه آنژیوگرافی و راه اندازی اعمال اندوواسکولار مغزی، دستگاه آنژیوگرافی و اعمال اینترونشن قلب و کاهش سکته های قلبی و راه اندازی بخش استروک برای سکته های قلبی و بخش جراحی پیشرفته میکروسکوپی مغز و نخاع به هزینه یک میلیاردی در بیمارستان رازی از جمله خدمات ارزنده به مردم استان بوده است .
۴۰ پروژه عمرانی آماده افتتاح
دکتر قائمی با بیان اینکه با راه اندازی اینگونه بخش ها و دستگاه ها اعزام بیماران به سایر استان ها بسیار محدود شده است، افزود: مهم ترین دستگاه شتاب دهنده خطی در مرکز ایران مهر مستقر شده وتاکنون ۱۱۰ رادیوتراپی نیز در آن انجام شده است. وی به بهره برداری ۵۴ پروژه عمرانی در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: تا آخر آبان ماه سال جاری ۲۳ پروژه در استان افتتاح شده و الان نیز ۴۰ پروژه عمرانی آماده بهره برداری است.
جذب ۴۶۴ نیرو در سال جاری
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز از فعالیت بیش از ۱۴۰۰ پرستار در مراکز بیمارستانی و درمانی استان خبر داد وگفت: در سال گذشته مجوز جذب ۴۵۰ نیرو برای مراکز درمانی استان اخذ شد که از این تعداد ۳۰۰ نفر در حوزه پرستاری بکار گرفته شدند. دکتر دهقانی به برگزاری آزمون استخدامی ۴۶۴ نیرو برای مراکز درمانی استان در دی ماه سال جاری خبر داد و افزود: ۹۰ درصد این نیروها نیز پرستار هستند که بزودی وارد مراکز درمانی خواهند شد و تا حدودی کمبود نیروها را جبران خواهند کرد .
صدور ۱۳۸ تاییدیه صلاحیت حرفه ای برای ۱۳۸ پرستار
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این مراسم از پرستاری جامع نگر ، بهداشت همگانی و رضایت مردم با اخلاق حرفه ای بعنوان شعار سال جامعه پرستاری یاد کرد و گفت: ۵ مرکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل در استان فعالیت دارد. فرج زاده با بیان اینکه تاکنون از بیمارستان های استان بیماری به این مراکز معرفی نشده، افزود: در فاز اول برای ۱۳۸پرستار تاییدیه صلاحیت حرفه ای صادر شده و در فاز دوم و سوم نیز برای ۱۱۹ نفر این تاییدیه صادر خواهد شد .وی ازتشکیل کمیته آموزش و ارتقای کیفیت مراقبت های پرستاری و جلب رضایت مردم بعنوان مهم ترین گام در سال جاری یاد کرد و ادامه داد: مهارت های بالینی پرسنل جدید الورود به مراکز درمانی ارزیابی و به آنها نمره داده می شود. وی بیان داشت: پرستارانی باید به بخش های ویِژه فرستاده شوند که بتوانند مراقبت های پرستاری تخصصی انجام دهند که با این ارزیابی این اتفاق می افتد .
نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این مراسم به اهمیت حرفه پرستاری اشاره کرد و گفت: پرستاری شغل مقدسی است .
قانون تعرفه گذاری پرستاری بعد از ۱۰ سال اجرایی نشده است
رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز خواستار اجرای مصوبه بر زمین مانده سال ۸۶ در سطح کشور شد و گفت: برای برقراری عدالت و استقلال کاری پرسنل پرستاری قانون تعرفه گذاری مصوبه سال ۸۶ باید اجرایی شود.
دراین مراسم از ۷۱ پرستار نمونه و ۵ پیشکسوت رشته پرستاری استان تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*