آخرین خبر :

دانستنی های علمی

درمان سردرد با ماساژ

بسیاری از افراد هنگام سردرد به مصرف انواع قرص روی می‌آورند در حالی که برخی روش‌ها‌ی دیگر می‌تواند سردر‌دهای شما را تسکین دهد؛ روش‌هایی که برخلاف قرص خوردن عوارضی ندارند.

یکی از این روش‌ها، ماساژ دست و پاست؛ که در آن به برخی از نقاط در دست‌ها و پا فشار وارد می‌شود؛ این فشار‌ها سبب تحریک گردش خون و بهبود جریان لنف در بدن شده و موجب تجدید قوا و کاهش بسیاری از سردرد‌های عصبی می‌شود.

راهی برای رهایی از سردرد/ روشی جالب برای بیدار شدن از خواب/ خواص فوق العاده رب انار 

طعم بهتر غذا با روغن کنجد

روغن کنجد به دلیل رایحه قوی و فوق‌العاده، محبوب بسیاری از خانواده‌هاست.
بهتر است بدانید که هر چه این روغن، رنگی تیره‌تر داشته باشد، رایحه بهتر و قوی‌تری دارد، زیرا از کنجد برشته گرفته شده است.
به خاطر داشته باشید که بهتر است روغن کنجد را پس از باز کردن در یخچال نگهداری کرد.

راهی برای رهایی از سردرد/ روشی جالب برای بیدار شدن از خواب/ خواص فوق العاده رب انار 

درمان سندرم روده تحریک‌پذیر با رژیم غذایی مناسب

یکی از مشکلات رایج گوارشی، بیماری سندرم روده تحریک‌پذیر است که با علائمی مانند یبوست یا اسهال بروز پیدا می‌کند.

در برخورد با این بیماری داشتن یک رژیم غذایی مناسب ضروری است؛ باید از مصرف خوراکی‌هایی از جمله نوشیدنی‌های غیرطبیعی و گاز دار؛ نخود و لوبیا که سبب بروز نفخ می‌شوند، خودداری کرد؛ همچنین از مصرف سیب، کلم، گلابی، سویا، هندوانه، پیتزا و غذا‌های سرخ شده هم پرهیز کرد.

به جای مصرف خوراکی‌های فوق بهتر است مصرف سبزیجاتی، چون هویج، بادمجان، اسفناج، کدو و سیب زمینی را در رژیم غذایی خود بیشتر کنید؛ استفاده از روغن زیتون به جای کره و شیر بدون لاکتوز هم در مبتلایان به بیماری سندرم روده تحریک‌پذیر نیز مناسب است.

 

خوراکی‌های کم کالری را بشناسید

یکی از روش‌های کاهش وزن مصرف مواد غذایی کم کالری است؛ جالب است بدانید که در طبیعت خوراکی‌هایی وجود دارند که کاری آن‌ها صفر است.

گرچه نمی‌توان یک خوراکی را پیدا کرد که فاقد کالری باشد؛ نکته اینجاست همان درصد کمی از انرژی هم که در این خوراکی‌ها وجود دارد، صرف گوارش و جذب این مواد غذایی در بدن می‌گردد.

بیشتر این مواد غذایی از سبزیجات و میوه‌ها هستند؛ سبزیجاتی نظیر کلم، هویج، کرفس، خیار؛ کدو، کاهو، ترب، اسفناج و میوه‌هایی مثل زردآلو، گوجه سبز، گریپ فروت، گلابی، لیمو، پرتقال؛ طالبی، هندوانه و نارنگی از جمله خوراکی‌هایی هستن که میزان انرژی در آن‌ها بسیار کمتر از میزان انرژی است که برای هضم شدن آن‌ها به کار می‌رود.

راهی برای رهایی از سردرد/ روشی جالب برای بیدار شدن از خواب/ خواص فوق العاده رب انار/ خوراکی هایی برای کاهش وزن

رب انار چاشنی محبوب ایرانی

رب انار یکی از خوراکی‌های خوش طعم و خوش رنگ است که از آن به عنوان چاشنی در بسیاری از غذا‌های ایرانی استفاده می‌گردد.

بهتر است بدانید که رب انار خواص زیادی دارد؛ تصفیه خون، کاهش کلسترول بد و کاهش فشار خون از جمله مهم‌ترین خواص رب انار است.

همچنین رب انار یک خوراکی فوق العاده برای لاغری و کاهش وزن است، زیرا موجب افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن شده و با نفوذ به عمق بافت‌ها از تجمع چربی‌ها جلوگیری می‌نماید.

از رب انار هم می‌توانید در سلامت دهان استفاده کنید؛ مالیدن رب انار بر روی دهان موجب درمان جوش و آفت دهان می‌شود.

راهی برای رهایی از سردرد/ روشی جالب برای بیدار شدن از خواب/ خواص فوق العاده رب انار/ خوراکی هایی برای کاهش وزن

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*