دانستنی های علمی

استخوانی سالم با مصرف کیوی

بیشتر افراد لبنیات را تنها ماده مفید برای سلامت استخوان‌ها می‌دانند، اما بهتر است بدانید که کیوی هم به دلیل وجود ویتامین K یکی از منابع غذایی مهم برای سلامت و استحکام استخوان‌ها است.

محققان دریافته‌اند که ویتامین K از بروز پوکی استخوان جلوگیری می‌کند؛ علاوه بر این، مصرف کیوی برای افرادی که به پوکی یا نرمی استخوان مبتلا هستند یک میوه ضروری است، زیرا موجب کنترل این بیماری می‌شود؛ همچنین کیوی به داشتن ناخن‌های سالم نیز کمک می‌کند.

 سردردهایی که به سکته قلبی منجر می‌شوند/ خوراکی‌هایی برای افزایش هوش/ راهی آسان برای کاهش وزن/ ارتباط عفونت‌های سینوسی با گوش درد

کاهش وزن با نوشیدن آب

بهتر است بدانید که نوشیدن آب، روشی آسان برای کاهش وزن انسان است.

نوشیدن حداقل هشت لیوان آب در طول روز موجب می‌شود انسان تا سه کیلوگرم کاهش وزن داشته باشد؛ همچنین در صورتی که پیش از صبحانه ۲ لیوان آب بنوشید؛ علاوه بر اینکه کاهش وزن بیشتری خواهید داشت؛ یبوست را هم از خود دور کرده‌اید.

 

 

 

 

 

روشی برای تسکین درد گوش

بهتر است بدانید که در هنگام عفونت‌های سینوسی، فشاری که از گرفتگی سینوس‌ها ایجاد شده است، می‌تواند بر گوش‌ها اثر بگذارد و موجب تغییرات فشار درون گوش‌ها شود.

در صورتی‌که در بخش میانی گوش (شیپور استاش)، التهاب یا گرفتگی وجود داشته باشد، ممکن است به عفونت گوش منجر شود؛  وزوز گوش و  صدا‌های آزاردهنده‌ از مشکلاتی است که برای سلامتی گوش ایجاد می‌شود.

استفاده از محلول آب‌نمک برای بینی چند بار در روز می‌تواند علائم گرفتگی سینوسی را کاهش و گوش درد ناشی از آن را تسکین دهد.

 سردردهایی که به سکته قلبی منجر می‌شوند/ خوراکی‌هایی برای افزایش هوش/ راهی آسان برای کاهش وزن/ ارتباط عفونت‌های سینوسی با گوش درد

 

انتقال میکروب‌ها با خشک کن برقی

پژوهشگران به تازگی دریافته‌اند استفاده از دست خشک‌کن‌های برقی چندان هم مفید نیست؛ این تجهیزات باکتری‌های موجود روی سطح پوست دستتان را در محیط اطراف پخش می‌کند و ممکن است باکتری‌های دیگران را نیز به شما برساند.

متاسفانه افراد به طور کامل دست‌ها را نمی‌شویند و به همین دلیل در بیشتر مواقع باکتری‌ها و میکروب‌هایی میان انگشتان دست باقی می‌ماند؛ در نتیجه استفاده از خشک کن برقی موجب بلندشدن این میکروب‌ها از سطح پوست است و باعث ورود  آن‌ها به بدن افراد می‌شود.

محققان آمریکایی دریافته‌اند دستمال کاغذی موجب پاک شدن ۵۱ تا ۷۶ درصد باکتری‌های میان انگشتان دست می‌شود، این در حالی است که خشک کن‌های برقی موجب می‌شود میزان میکروب‌ها و باکتری‌ها تا ۱۹۴ درصد افزایش یابد.

بهترین زمان برای استحمام/ افزایش آلودگی با دست خشک‌کن‌ها/ خواص حبوبات پروتئینی/  فواید گریه کردن

خواص دانه‌های پروتئینی

نخود و لوبیا بسیار بیشتر از تخم مرغ حاوی پروتئین هستند؛ به عنوان مثال نصف فنجان نخود پخته شده حاوی ۷/۳ گرم پروتئین است؛ نخود با کنترل هورمون اشتها، به کاهش وزن کمک زیادی می‌کند.

نصف فنجان لوبیا  هم حاوی ۶/۶ گرم پروتئین است؛ این دانه غذایی با ارزش، منبع منیزیم و اسید‌های آمینه کامل است؛ مصرف لوبیا موجب افزایش سوخت و ساز بدن، ایجاد انرژی و توسعه عضلانی می‌شود.

بهترین زمان برای استحمام/ افزایش آلودگی با دست خشک‌کن‌ها/ خواص حبوبات پروتئینی/  فواید گریه کردن

خواص فوق العاده سرکه سیب

بهتر است سرکه سیب را یک داروی فوق العاده برای تسکین سردرد بدانید؛ سرکه سیب حاوی عناصری همچون آهن، پتاسیم و کلسیم است و خاصیت اسیدی و مواد معدنی موجود در آن به طور غیرمستقیم در تسکین سردرد موثر هستند.

از طرف دیگر سرکه سیب موجب هضم بهتر غذا می‌شود که از سردرد‌های ناشی از مشکلات گوارشی جلوگیری می‌نماید.

مزایای سرکه سیب تنها به خوردن آن محدود نمی‎‌شود، بلکه استنشاق بخور آن هم به تمیز شدن سینوس‌ها منجر می‌شود و سردرد‌های سینوسی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

تسکین درد با گریه

بهتر است بدانید که گریه کردن برای سلامتی انسان مفید است؛ اشک ریختن به بهترین شکل ممکن، سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال می‌کند که به تسکین درد و آرام شدن فرد کمک زیادی می‌کند.

همچنین اشک ریختن در طولانی مدت موجب تولید اکسی‌توسین می‌شود که کمک می‌کند تا درد جسمی و روحی فرد تسکین پیدا کند؛ اکسی‌توسین در بسیاری از رفتار‌ها از جمله اضطراب، اوج لذت جنسی، و رفتار‌های مادرانه اثر گذار است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*