دانستنی های علمی

اثر مخرب فلوراید بر هوش

محققان به تازگی دریافته‌اند خوردن فلوراید خمیردندان‌ها می‌تواند موجب پایین آمدن آی کیو (ضریب هوشی) شود و به طور قابل توجهی تاثیرات منفی بر یادگیری و حافظه افراد خصوصا کودکان داشته باشد.
تحقیقات محققان آمریکایی نشان داد افرادی که از آب‌های با غلظت بالای فلوراید مصرف می‌کردند؛ در مقایسه با دیگران به طور قابل توجهی از ضریب هوشی پایین تری برخوردارند.

میوه ای برای سلامت ریه

بهتر است بدانید که میوه خوش رنگ خرمالو منبع غنی بتاکاروتن و ویتامین A است که از بروز انواع سرطان به ویژه سرطان ریه پیشگیری می‌کند.
محققان توصیه می‌کنند افرادی که سیگار می‌کشند یا در معرض دود سیگار قرار دارند، به صورت منظم خرمالو استفاده کنند؛ در حقیقت می‌توان سیب و خرمالو را ۲ میوه محافظ ریه دانست.

سمی برای سلامتی

در حالی‌ که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است‌که مصرف روزانه نمک نباید بیش از ۵ گرم باشد؛ هر ایرانی به طور متوسط ۸.۱ گرم نمک در روز مصرف می‌کند.
می‌توان گفت که فشار خون بالا مهم‌ترین و شایع‌ترین عارضه مصرف زیاد نمک است؛ از طرفی فشار خون بالا هم به مشکلات قلب و عروقی دامن می‌زند و خطر ابتلا به سکته‌های قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد.
نمک زیاد، موجب کنده شدن کلسیم از استخوان‌ها است که منجر به پوکی استخوان می‌شود؛ همچنین افزایش نمک؛ خطر ابتلا به سرطان معده را هم بیشتر می‌کند.

سمی مهلک برای سلامتی/ رابطه استرس با بی خوابی چیست/ میوه ای برای محافظت از ریه/ یک نوشیدنی مناسب برای پوست

برای داشتن خواب خوب پیاده روی کنید

استرس را باید یکی از عوامل مهم بی خوابی دانست؛ گرچه گاهی شخص متوجه استرس خود نمی‌شود، ولی محققان معتقدند استرس و اضطراب با تاثیر مستقیم بر سیستم عصبی مرکزی، فعالیت آن‌ را متخل می‌کند.
هنگامی که فرد نگرانی یا استرس دارد، مغز این نگرانی را یک تهدید می‌داند که باید از آن فرار کرد؛ به همین دلیل به صورت ناخودآگاه به بدن هشدار می‌دهد؛ این هشدار موجب می‌شود که فرد در حالی‌ که چند ساعت خوابیده است، ناگهان بیدار شود.
۱۰ دقیقه پیاده روی روزانه مخصوصا پس از صرف شام در از بین رفتن استرس‌ و داشتن خوابی آرام کمک زیادی می‌کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*