دانستنی های علمی

بهترین خوراکی برای ورزش/ کشف واکسنی برای سرطان / دلایل گرفتگی عضلات چیست/ آب مایعی برای سلامت کلیه 

کشف واکسنی برای سرطان

محققان دانشگاه استنفورد واکسن جدیدی را ساخته‌اند که در مرحله آزمایشگاهی قادر به حذف تومور‌های موش‌ها شده است.

این ابداع جدید دانشمندان که واکسن سرطان نام دارد، تزریق سلول‌های سرطانی در زیر پوست موش‌ها بوده است؛ سپس با تزریق یک ترکیب به سلول‌ها واکس اثر خود را خواهد داشت؛ این ترکیب شامل یک تکه از دی. ان.‌ای و یک آنتی‌بادی علیه پروتئین سلول ایمنی است.

تومور‌هایی که مستقیما با واکسن هدف قرار گرفته بودند طی ۱۰ روز از بین رفتند؛ سپس تومور‌های دیگر نیز که تحت تزریق مستقیم مولکول‌ها قرار نداشتند در کمتر از سه هفته محو شدند. این واکسن آزمایشات انسانی خود را آغاز کرده است.

نقش مهم کربوهیدرات‌ها در  سلامت جنین

رژیم غذایی مادر در هنگام بارداری نقش مهمی در رشد جنین دارد؛ به تازگی محققان آمریکایی دریافته‌اند که کاهش قابل توجه مصرف کربوهیدرات در دوران بارداری احتمال تولد نوزادان مبتلا به نارسایی مادرزادی را افزایش خواهد داد.

نتایج بررسی‌های انجام شده توسط این محققان نشان داده است، مصرف پایین کربوهیدرات در زنان باردار احتمال ابتلا به نارسایی مادرزادی را در نوزادان تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد؛ مواد نشاسته‌ای مانند سیب زمینی، نان و برنج از مهم ترین کربوهیدرات‌ها هستند.

راه‌های تشخیص کبد چرب/ برای کاهش وزن چگونه ورزش کنیم/ این ویتامین محافظ قلب شماست/  با سیر جوان بمانیداین ویتامین محافظ قلب شماست

تاکنون از نقش ویتامین D در سلامت استخوان‌ها بسیار شنیده‌اید اما این در حالی است که ویتامین D نقش اساسی در جلوگیری از آسیب‌های قلبی عروقی دارد.

مطالعات نشان می‌دهند، بسیاری افراد که با مشکلات قلبی مواجه هستند، از کمبود ویتامین D رنج می‌برند؛ این در حالی است که جذب این ویتامین به آسانی صورت می‌گیرد؛ کافی است روزانه مدتی در معرض نور خورشید قرار بگیرید؛ نور آفتاب یکی از منابع این ویتامین است؛ علاوه بر این؛ برخی مواد غذایی همچون ماهی و روغن ماهی، زرده تخم مرغ، قارچ، شیر، انواع پنیر، حبوبات و آب پرتقال از منابع مهم جذب ویتامین D هستند.

راه‌های تشخیص کبد چرب/ برای کاهش وزن چگونه ورزش کنیم/ این ویتامین محافظ قلب شماست/  با سیر جوان بمانید

با سیر جوان بمانید

سیر به علت داشتن خواص ضدباکتریایی و ضدویروسی‌ می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های مختلف جلوگیری کند؛ علاوه بر این بهتر است سیر را یک ماده ضدپیری هم بشناسید، زیرا سیر می‌تواند پوست را شاداب؛ صاف و بدون چروک نگه دارد؛ همچنین از پوست در مقابل جوش و آکنه کیستیک دردناک محافظت می کند.

راه‌های تشخیص کبد چرب/ برای کاهش وزن چگونه ورزش کنیم/ این ویتامین محافظ قلب شماست/  با سیر جوان بمانید

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*