آخرین خبر :

خراسان جنوبی قطب مچ اندازی کشور بدنسازی استان ۱۶ ستاره دارد

«وقتی اسم خراسان جنوبی بین ورزشکاران رشته های بدن سازی می آید، می گویند : همان ها که مچ انداز های قوی دارند؟ ما را با توانمندی در مچ اندازی بیشتر می شناسند.خراسان جنوبی قطب مچ اندازی کشور است.»رئیس هیئت بدن سازی و پرورش اندام استان شهرت ورزشکاران رشته اش در کشور را اینگونه شرح داد. «محمدپرست» در گفتگو با امروز خراسان جنوبی و با اعلام این خبر که ۲ اسفند میزبان مسابقات مچ اندازی کشور در طبس هستیم، عنوان کرد: خراسان جنوبی به دلیل مهارت های بالای ورزشکاران آن حتی در آسیا شناخته شده است. وی با بیان اینکه از سال ۸۵ این رشته ها از زیرمجموعه وزنه برداری خارج شده است، تصریح کرد: از سال ۸۸ هم ریاست این هیئت را من به عهده گرفته ام. وی با اشاره به اینکه در ایران کلا ۱۲ هزار باشگاه ورزش بدن سازی داریم، گفت: ولی متاسفانه در استان ما کلا ۴۵ باشگاه در این زمینه بیشتر نداریم که حدود ۲٫۲ درصد کل کشور می شود. به گفتۀ وی تأسیس هر باشگاه ورزشی به منزله ایجاد پایگاه مبارزه با مواد مخدر است چرا که جوانان مکانی را برای تخلیه انرژی خود پیدا می کنند و همچنین باعث ارتقای سلامت جسمی و روحی مردم جامعه می شود.
کسب ۱۶ مقام آسیایی
این مقام مسئول خاطر نشان کرد که حداقل باید تعداد باشگاه های استان به ۱۵۰ مورد برسد تا بتوان کارهای بزرگی انجام داد حتی به نظر من در کنار هر مسجد یک باشگاه هم قرار داشته باشد تا در کنار ورزش مسائل دینی و معنوی جوانان هم تقویت شود. «محمدپرست» با اشاره به اینکه با وجود تمام این محدودیت ها خروجی استان در زمینه ورزشکاران خیلی بیشتر از استان های بزرگی مانند مشهد و اصفهان بوده است، بیان کرد: ۱۶ مقام آسیایی در رشته های مچ اندازی، پاور و پرس داریم و تعداد زیادی هم مقام کشوری داشته ایم. وی اظهار کرد: در سال های ابتدایی در این رشته حتی یک مربی هم نداشتیم و آموزش و اطلاعات پایین بود و تمام تلاش خود را در این زمینه گذاشته بودیم. به گفتۀ وی اکنون نزدیک به ۲۵۰ مربی در رشته های مختلف بدنسازی و پرورش اندام فعالیت می کنند که این خود به این معنا است که ۲۵۰ شغل ایجاد شده است، همچنین تاکنون ۳ مسابقه قوی ترین مردان جهان در استان برگزار شده است.
۷۰ درصد علاقه مندان بانوان هستند
او با اشاره به اینکه تا چند سال قبل باشگاه های ورزشی به شکل سنتی اداره می شد، عنوان کرد: ولی الان خوشبختانه دانش بچه های این رشته افزایش پیدا کرده است. «محمدپرست» خاطر نشان کرد که تمایل بانوان به این رشته های ورزشی هم افزایش پیدا کرده است و اکنون می توان گفت ۷۰ درصد ورزشکاران فعال در این رشته های ورزشی بانوان هستند. وی ادامه داد که مچ اندازی بانوان هم فعال شده است و در تلاش هستیم تا پاورلیفتینگ را هم برای بانوان راه اندازی کنیم و برای آماده بودن زیرساختی این رشته تاکنون مربیان را آموزش داده ایم. به گفتۀ وی بیمه شدگان در رشته های مختلف بدن سازی و پرورش اندام در استان یک هزار و ۵۰۰ نفر است ولی تعداد افرادی که به صورت حرفه ای فعالیت می کنند و به مسابقات می روند بیش از ۴۰ نفر می باشد.
حاشیه سازی مشکل اصلی رشته بدنسازی
رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان با تأکید بر اینکه بدنسازی زیرساخت مهمی برای تمام رشته های ورزشی است، گفت: طرفداران این رشته اگر از فوتبال بیشتر نباشد ولی به همان اندازه است. «محمدپرست» مشکلات این رشته ورزشی را حاشیه سازی برای ورزشکاران آن عنوان کرد و افزود: متأسفانه برخی از رسانه ها و مردم مصرف مکمل را با مواد انرژی زا اشتباه می گیرند و به همین دلیل این رشته را مورد انتقاد قرار می دهند. وی ادامه داد: مکملی که ورزشکاران حرفه ای مصرف می کنند از نوع عسل، گردو و ویتامین ای می باشد و حتما زیرنظر مربی مجرب و پزشک متخصص این مکمل تجویز می شود و با مواد انرژی زایی که برخی از افراد خوشان سرخود مصرف می کنند تفاوت زیادی دارد. به گفته وی یکی دیگر از مشکلات نبود اسپانسر می باشد و نیاز داریم که مسئولان استانی نگاه یژه ای به این رشته پرطرفدار داشته باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*