تاکید معاون استاندار بر ایجاد تیم های قوی باشگاهی

تاکید معاون استاندار بر ایجاد تیم های قوی باشگاهی
در استانی که مکان های تفریحی زیادی وجود ندارد یکی از راه های تخلیه انرژی جوانان ایجاد تیم های باشگاهی قوی است تا از این طریق شاهد کاهش آسیب های اجتماعی هم باشیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه امید و نشاط در جامعه وجود دارد، درخواست کرد: زمینه ایجاد تیم های باشگاهی قوی ورزشی در استان بررسی شود تا در راستای نشاط اجتماعی از این تیم ها حمایت کنیم. «اسماعیلی» روز گذشته در پنجمین کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان با اشاره به اینکه دولت توجه ویژه ای به مسائل اجتماعی دارد، گفت: این استان دارای شرایط ویژه ای است و در شاخص های اجتماعی وضع مناسبی دارد اما این نباید باعث شود که ما آرام بنشینیم و کاری انجام ندهیم بلکه باید فارغ از شعار به صورت عملی شاخص های اجتماعی استان را ارتقا دهیم. وی تأکید کرد: همه ما در مقابل مسائل اجتماعی مسئول هستیم و باید این گفتمان و حس مسئولیت و مشارکت اجتماعی را تقویت کنیم. استاندار خراسان جنوبی از همه سمن‌ها و کسانی که در کاهش آسیب های اجتماعی نقش دارند، حمایت می‌کند.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نگاه علمی به مسائل اجتماعی باید تقویت شود، بیان کرد: خراسان جنوبی مهد فرهنگ است و این قابل کتمان نیست، به همین دلیل باید از این فرهنگ غنی صیانت و آن را تقویت کنیم. «اسماعیلی» با بیان اینکه بر اساس تحولات باید به روزشویم و آمادگی لازم داشته باشیم، ادامه داد: باید فرهنگ سازی در جامعه بر اساس واقعیت ها باشد چرا که امروز با افزایش آگاهی‌های جامعه دیگر نمی توان با نگاه های سنتی به فرزندانمان یک موضوع غیرواقعی را بگوییم. او عنوان کرد: باید به سلاح علمی بر مبنای واقعیت های موجود مجهز باشیم و همیشه اولین ارزیابی را در زمینه کاری که انجام می‌دهیم از خودمان شروع کنیم چرا که مسئولان باید ملجأ مردم و نمادی از تمام خوبی های که مردم از ما در مردم داری و عدالت می‌خواهند، باشیم. به گفتۀ وی تخصیص اعتبارات فرهنگی و اجتماعی باید برای تمام نقاط استان باشد و در مقوله فرهنگی به شهرستان‌ها و نقاط روستایی توجه شود تا مردم احساس تبعیض نکنند و در هیچ عرصه ای نباید اجازه بدهیم احساس بی عدالتی به وجود آید.
اعتبار ۳ میلیاردی برای کاهش آسیب های اجتماعی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به اینکه امسال با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار به دستگاه‌های مرتبط با این حوزه تفامه‌نامه اختصاص یافت، افزود: ۵۰ درصد از این مبلغ به ادارات پرداخت شده است. «اسماعیلی» ادامه داد: باید رقابت سازنده در تمام زمینه‌ها ایجاد کنیم و مطالبه‌گری در مسائل فرهنگی داشته باشیم ، از رسانه‌ها می‌خواهیم با بیان صادقانه پیشرفت ها و کارهای انجام شده در مسائلی که لازم است انتقاد منصفانه داشته باشند. وی خاطر نشان کرد: راهی جز ایجاد نشاط و امید در جامعه برای کاهش مسائل و آسیب های اجتماعی وجود ندارد، اولین کانون اجتماعی، خانواده است و اگر می‌خواهیم این کانون سالم بماند باید به سراغ آسیب ها برویم و بدانیم از کجا شروع می شود. به گفتۀ وی بخشی از آسیب‌ها ناشی از مسائل اقتصادی و بخشی ناشی از مسائل فرهنگی است که باید با نگاه علمی به سمت کاهش این معضلات برویم و لازم است تلاش شود خانواده ها را از ابتدا با همین رویکرد حفظ کنیم و هم در تشکیل خانواده ها کمک کنیم تا مشکلات بعدی ایجاد نشود.
فرهنگ ضعیف کتابخوانی
این مقام مسئول استانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی در کشور ضعیف است، عنوان کرد: باید فرهنگ کتابخوانی با این وضع فضای مجازی که گریزی از آن نداریم در جامعه نهادینه شود و بیشتر آن را تقویت کنیم. «اسماعیلی» به اهمیت برگزاری نکوداشت علما و مفاخر استان اشاره کرد و افزود: اگر جوانان احساس کنند که در فرهنگ بومی و اسلامی و دینی خود چه الگوهای درخشانی دارند، افق دیدشان تغییر می‌یابد . او با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی باید تاثیرگذار باشد، تاکید کرد: اولین افرادی که باید در این کارگاه ها قانع شوند خود مدیران هستند تا اگر تاثیرگذار باشد ادامه و توسعه یابد اما اگر برگزاری این کارگاه‌های آموزشی برای رفع تکلیف و ارائه گزارش کار است درخواست می‌شود این کار انجام نشود البته ما بیشتر ارزیابی خواهیم کرد تا از انجام این چنین کارهایی جلوگیری شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*