بهترین زمان استحمام برای شادابی و سلامت بدن

استحمام در ساعت‌های مختلف شبانه روز تاثیر متفاوتی بر بدن دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند استحمام در شب مزایای سلامت بیشتری نسبت به استحمام در روز دارد.

کارشناسان دربررسی‌های خود دریافتند استحمام در روز سبب برطرف شدن احساس خواب آلودگی و تقویت خلاقیت در افراد شود، اما برای خواب بهتر استحمام در شب توصیه می‌شود.

استحمام در شب سبب پاکیزه شدن بدن و از بین رفتن آثار موادی، چون آلرژن‌ها، ذرات تعریق بدن، چربی‌ها و سایرمواد آلوده موجود بر روی پوست و مو می‌شود و به بدن برای بازسازی بافت‌ها در زمان خواب کمک می‌کند.

بهترین زمان استحمام برای شادابی و سلامت بدن

کارشناسان به افرادی که در طول روز درمعرض آلرژن‌ها، مواد آلوده، مواد صنعتی، بیماران با بیماری‌های قابل انتقال، در معرض هوای آلوده، مواد شیمیایی، باغبانی، تجهیزات کارخانه‌ای و مواردی از این دست هستند، توصیه می‌کنند قبل ازخواب حتماً استحمام کنند و همه لباس‌های روزانه خود را تعویض کنند.

آلرژن‌ها می‌توانند سبب تحریک پوست، کف سر و حتی اعضای درونی بدن، چون ریه و بروز واکنش‌های حساسیتی در افراد شوند.

همچنین شست و شوی کامل مو‌ها و پوست بدن قبل ازخواب مانع از تشکیل چربی و فعالیت باکتری‌های مضر سطح پوست و ایجاد آکنه می‌شود.

استحمام شبانه حدود ۹۰ دقیقه قبل از خواب سبب افزایش دمای بدن، آرام سازی ماهیچه‌ها، خواب راحت و عمیق در افراد می‌شود، همچنین استحمام با آب ولرم سبب کاهش ترشح هورمون کورتیزول و ایجاد آرامش در افراد می‌شود

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*