اولین نمایشگاه عکس مستند استان بر پاست آنجا که تو نیستی

رئیس اوقاف طبس خبرداد؛
مساعدت ۸۵ میلیون تومانی اوقاف جهت دارو و درمان نیازمندان
رئیس اوقاف و اور خیریه طبس از اجرای طرح مهر تندرستی از ۳ بهمن با هدف کمک‌رسانی به دارو و درمان بیماران از محل موقوفات خبر داد و گفت: این طرح در راستای کمک به بیماران بی‌بضاعت، تامین دارو، درمان و هزینه‌های بستری با اجرای نیات از محل موقوفات در طبس اجرا می‌شود. حجت‌الاسلام دادخدا خدایی با اشاره به آغاز طرح مهر تندرستی برای پنجمین سال متوالی عنوان داشت: «طرح ملی مهر تندرستی» با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات؛ دارو و درمان و مراکز درمانی و پزشکی، با رویکرد شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از آثار و برکات وقف اجرا می‌شود.وی تصریح کرد: شناسایی افراد مستحق، مطابق نیات واقفین و بهره‌مندی از اجرای نیت، ایجاد وحدت رویه جهت اجرای امینانه نیات واقفین و نظام‌مند کردن آن، اطلاع‌رسانی نسبت به آثار و برکات اجرای نیات واقفین در جامعه، زمینه‌سازی ایجاد وقف جدید متناسب با نیازهای روز، ترغیب، تشویق و جذب خیرین در امر کمک به بیماران نیازمند و تامین هزینه‌های درمانی نیازمندان و گسترش وقف تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی وقفی و خیریه از دیگر اهداف این طرح است. حجت الاسلام خدایی با اشاره به اینکه نیاتی که واقفان خیراندیش برای تامین هزینه های بستری، دارو، درمان و پیشگیری از بیماری نیازمندان، ایتام، بی‌سرپرستان و افراد نیازمندان در نظر گرفته‌اند، در این طرح هزینه می‌شود، افزود: در مجموع دو فقره موقوفه مرتبط با دارو و درمان و سلامت در طبس موجود است.رئیس اوقاف و امور خیریه طبس افزود: در راستای طرح مهرتندرستی مبلغ ۸۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان جهت دارو و درمان نیازمندان با مدیریت مشترک اوقاف و بیمارستان طبس، موسسات خیریه، بهزیستی و مراجعات متفرقه اقدام شد.وی از خیرین و افراد نیکوکار خواست تا در راستای این نیات وقف‌هایی از خود به‌جای گذارند.

اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خراسان جنوبی برگزار شد
اجلاسیه دو روزه مدیران حوزه های علمیه استان با محوریت جذب و پذیرش طلبه برای سال تحصیلی آینده(۹۸ – ۹۷ )برگزار شد. مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: اجلاسیه فوق العاده مدیران مدارس استان به مدت دو روز با محوریت جذب و پذیرش طلبه در سال تحصیلی آینده برگزار می شود.حجت الاسلام نصیرایی با بیان اینکه در این اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان با نماینده ولی فقیه در استان دیدار خواهند کرد، افزود: بررسی موقوفات حوزه علمیه و مباحث فرهنگی و اجتماعی استان با حضور مسئولین مورد بحث وهم اندیشی قرار خواهد گرفت.به گفته وی هم اکنون ۲۳ حوزه علمیه در استان فعال می باشند که از این تعداد ۷ حوزه علمیه خواهر و ۱۶ حوزه علمیه برادر می باشد.

اولین نمایشگاه عکس مستند استان بر پاست
آنجا که تو نیستی
مادر بزرگ! «آنجا که تو نیستی کجا خواهد بود؟»، عکس های وداع مادربزرگ بر دیوارها، آن روزهای غربت زده را تداعی می کند، نگاه مهربان مادر بزرگ را که حالا آن برق عشق را ندارد و غم آخرین روزهای بودنش چهاردیواری نمایشگاه را پر کرده است. رضا خالدی، عکاس هنرمند و خوش آوازه شهرمان با مجموعه عکس های لحظه وداع مادر بزرگ، نمایشگاهی نو در بیرجند برپا کرده است. او به امروز خراسان جنوبی می گوید: نمایشگاه عکس های مادربزرگ یک مجموعه عکس با هفت فرم و اولین نمایشگاه با رویکرد مجموعه عکس مستند در استان است. موضوع مجموعه لحظه مرگ مادر بزرگ است، همه عکس ها مستند و کاملا اسنپ شات هستند و سیاه و سفید چاپ شده و برای اولین بار در ابعاد یک متر در یک و نیم برای تاثیرگذاری بیشتر در نمایشگاه ارائه شده است. این نمایشگاه امروز در نگارخانه شهر بیرجند به کار خود پایان می دهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*