امیرحسنخانی: عربستان از پرداخت دیه به قربانیان فاجعه منا شانه خالی می‌کند

سرویس سیاسی
نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس گفت: پرداخت دیه موضوعی مالی است و قطعا عربستان تلاش می‌کند تا به هر ترفندی از این مسئولیت شانه خالی کنند.

یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۲

محمدرضا امیرحسنخانی

محمدرضا امیرحسنخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص لزوم پرداخت دیه به کشته شدگان حادثه منا و سقوط جرثقیل به حجاج، اظهار داشت: در خصوص پرداخت دیه به جان باختگان فاجعه منا، سال گذشته پیگیری‌های خوبی انجام شد و رویکرد عربستان در حادثه سال جاری نیز رویکرد بدی نبوده است.

نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از آنکه مشکل خاصی در حج امسال به وجود نیامد، پیگیری‌ها کمتر شد، بیان کرد: پرداخت دیه موضوعی مالی است و قطعا عربستان تلاش می‌کند تا به هر ترفندی از این مسئولیت شانه خالی کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون عربستان این راه را در پیش گرفته است، افزود: مدیران و مسئولان سیاست خارجی باید منافع کشور را حفظ کنند هر چند که آن حادثه با پرداخت هر مبلغی نیز جبران نمی شود.

امیرحسنخانی با اشاره به اینکه عربستان باید به وظیفه بین المللی خود پاسخ بدهد، ادامه داد: این رویه‌ای شناخته شده است که هر جایی که شما اتفاق عمومی و غیر مترقبه‌ای رخ بدهد، آن کشور ملزم است تا ضرور وزیان را برای افراد حاضر در آن محل جبران کند.

نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موضوع قاعده‌ای بین المللی است ولی عربستان می‌خواهد از این قاعده فرار کند، گفت: وزارت خارجه باید در این زمینه فعال شود و مجلس نیز در صورت نیاز ورود می‌کند./

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*