اخبار کوتاه استان/ ثبت نام برای اسکان نوروزی فرهنگیان از ۴ اسفند

وزش باد شدید در استان
هواشناسی از وزش باد شدید و گرد و خاک از شب گذشته برای خراسان جنوبی خبر داد.کارشناس هواشناسی استان گفت: وزش باد از شمال غرب استان آغاز می شود وامروز با شدت بیشتری سایر نقاط خراسان جنوبی را فرا می گیرد.رضا برهانی افزود: وزش باد سبب گرد و خاک و کاهش کیفیت دید و ایجاد اختلال در ترددهای جاده ای بویژه در شهرستان های طبس ، نهبندان و سربیشه خواهد شد. وی گفت: همچنین از عصرامروزتا سه شنبه وقوع بارش های رگباری همراه با رعد و برق در استان پیش بینی می شود و با عبور این سامانه بارشی از فردا دمای هوا در خراسان جنوبی به صورت موقت کاهش می یابد.
ثبت نام برای اسکان نوروزی فرهنگیان از ۴ اسفند
ثبت نام اینترنتی برای اسکان نوروزی فرهنگیان از ۴ اسفند آغاز می شود. دبیر اجرایی ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان استان گفت: ثبت نام اینترنتی برای اسکان نوروزی در سایت www.eskan.medu.irآغاز می شود و تا ۲۳ اسفند ادامه دارد.علی مهدی نژاد با بیان اینکه اسکان میهمانان نوروزی از ۲۸ اسفند آغاز خواهد شد، افزود: در نوروز ۹۷، هزار و ۱۳۹ کلاس درس در ۱۶۷ آموزشگاه خراسان جنوبی برای اسکان پیش بینی شده است که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش دارد.
راه اندازی دهکده گردشگری در خوسف
بازارچه صنایع دستی و دهکده گردشگری امروز با حضور استاندار به بهره برداری رسید. برای راه اندازی بازارچه صنایع دستی و دهکده گردشگری خوسف ۸۰ میلیون تومان هزینه شد.بازارچه صنایع دستی و دهکده گردشگری در زمینی به مساحت هزار و ۵۰۰ مترمربع ساخته شد. این بازارچه دارای ۴غرفه و نمونه ای از زندگی عشایری است.
برخورد قانونی با ۶۸ مورد تغییر کاربری زمین کشاورزی
۶۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاوزی، زراعی و باغی از آغاز امسال تاکنون در خراسان جنوبی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند. هاشم ولی پورمطلق رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به برخورد قاطع با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی، گفت: از آغاز امسال تاکنون ۱۰ هزار و ۷۲۵ مترمربع از اراضی تغییرکاربری غیرمجاز در استان شناسایی شدند.
فرماندار بیرجند:
مدیران تا پایان سال نواقص ایمنی ادارات را رفع کنند
فرماندار بیرجند گفت: همه نواقص ایمنی در ادارات باید به مدیران تذکر داده شود و مدیران ملکف هستند تا پایان سال جاری این نواقص را رفع کرده و اگر مشکل بودجه‌ای داشته باشند آن را از طریق دیگر منابع تأمین کنند و یا به بودجه سال آینده موکول کنند. علی ناصری در جلسه شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان بیرجند افزود: باید نقاط ضعف بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها منعکس شود و نسبت به رفع آن اقدام تا در هنگام وقوع بحران با مشکل مواجه نشوند. ناصری به مشکل آتش‌سوزی در سالن علامه فرزان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اشاره کرد و افزود: این آتش‌سوزی علی‌رغم توصیه‌های قبلی مبنی بر تجهیز سالن در برابر حوادثی همچون آتش‌سوزی نشان از این بوده که ادارات به این هشدارها توجه کافی ندارند و آن‌ها را نادیده می‌گیرند. فرماندار بیرجند یادآور شد: با توجه به اینکه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی از استان‌های کشور شیوع یافته لازم بوده دستگاه‌های ذی‌ربط از ورود هرگونه محموله طیور بدون مجوز خودداری کنند و همچنین دهیاران نیز نسبت به جابه جایی طیور در روستاها حساس باشند.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*