آخرین خبر :

اخبار کوتاه استان/۹۴ طرح عمرانی در نهبندان آماده افتتاح است

۹۴ طرح عمرانی در نهبندان آماده افتتاح است
فرماندار نهبندان گفت: ۹۴ طرح عمرانی به مناسبت دهه فجر در این شهرستان افتتاح و عملیات اجرایی ۱۰ طرح دیگر آغاز می شود. علی اصغر نظافت در گفت و گو با ایرنا افزود: در مجموع ۱۰۴ طرح عمرانی با اعتبار ۳۰ میلیارد و ۷۷۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در این شهرستان افتتاح یا کلنگ زنی می شود و ۵۲ هزار و ۴۶۲ نفر از مزایای آنها بهره ‌مند خواهند شد.
وی بیان کرد: همچنین از مجموع این طرح ها ۲۰ طرح در نقاط شهری، ۷۲ طرح روستایی و ۱۲ طرح در سطح شهرستان افتتاح می شود.
آبیز شهر شد
با موافقت وزیر کشور، آبیز بیست و نهمین شهر خراسان جنوبی شد. رحمانی فضلی در ابلاغیه ای به مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی با تبدیل روستای آبیز مرکز بخش شاسکوه به شهر موافقت کرد. در این ابلاغیه آمده است؛ در اجرای ماده ۱ قانون اصلاح موادی از قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و با توجه به مطالعات کارشناسی با پیشنهاد آن استانداری مبنی بر تبدیل روستای آبیز مرکز بخش شاسکوه شهرستان زیرکوه به شهر موافقت می شود.
اخبار کوتاه
*رضا حسینی مقدم سرپرست اداره بهزیستی شهرستان خوسف گفت: در راستای تحقق شعار سال و استقرار دولت الکترونیک و پیاده سازی دولت همراه،همچنین تسهیل دسترسی جامعه هدف سازمان،کاهش مراجعات حضوری و صرفه جویی در زمان و هزینه،اقدام به راه اندازی این خدمت دولتی شده است.
*ولی پور مطلق مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند از اهدای ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه مسجد امام حسین (ع) بیرجند خبر داد.
*حمید حاجی زاده مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سربیشه گفت: امسال از محل دریافت قیر رایگان معابر هشت روستای این شهرستان با اعتبار ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال زیرسازی و آسفالت شد.
*دهه فجر امسال ۴۵ طرح عمرانی با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۱۴۱ میلیون تومان در شهرستان فردوس به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی پنج طرح آغاز می شود.
*مدیرعامل بانک خون بندناف رویان گفت: خراسان جنوبی طی فعالیت نزدیک به دو سال خود پیشرفت کمی و کیفی خوبی داشته که نزدیک به ۲۰۰ نمونه خون بند ناف از خراسان جنوبی ذخیره سازی شده است.
*کارخانه تولید تجهیزات آشپزخانه ناحیه صنعتی مود شهرستان سربیشه با حضور سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افتتتاح شد.
*مهلت ارسال آثار شاعران و هنرمندان به ششمین جشنواره شعر فجر خراسان جنوبی تا ششم بهمن تمدید شد.
* ۳۶۶ نوزاد در خراسان جنوبی امسال به نام زینب نامگذاری شدند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*