اخبار کوتاه استان/کاهش ۱۰ تا ۱۸ درجه ای دما در خراسان جنوبی

کاهش ۱۰ تا ۱۸ درجه ای دما در خراسان جنوبی
دمای هوای خراسان جنوبی بطور میانگین از امروز ۱۰ تا ۱۸ درجه کاهش می یابد. کارشناس هواشناسی استان گفت: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته از امروز علاوه بر افزایش سرعت وزش باد به همراه گرد و خاک و کاهش دید افقی بویژه برای مناطق شمال شرق و غرب استان، روند کاهشی دما از سمت شمال شرق استان آغاز خواهد شد.لطفی با بیان اینکه تا روز سه شنبه دمای هوا بطور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد، افزود: این کاهش که از فردا بتدریج با افزایش متناوب ابر و احتمال بارش برف و باران همراه است باعث وقوع و تشدید یخبندان در کل استان خواهد شد.
ممنوعیت افزایش قیمت کالا و خدمات تا پایان فروردین ۹۷ در خراسان جنوبی
رییس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: هر گونه افزایش قیمت کالا و خدمات تا پایان فروردین سال آینده، غیرقانونی است. یزدان شناس با بیان اینکه این ابلاغیه به اتحادیه ها و واحدهای صنفی استان ارسال شده است،افزود: هیئت عالی نظارت پیش از این مصوبه آزادسازی تعرفه خدمات را ابلاغ کرده بود که در آن واحدهای صنفی می توانستند نرخ خدماتشان را افزایش دهند.وی با بیان اینکه با متخلفانی که اقدام به افزایش قیمت کنند برخورد خواهد شد، گفت:با ابلاغ مصوبه جدید،واحدهای صنفی نباید تغییری در قیمت ها داشته باشند.
عروسک دوتوک مورد استقبال تهرانی ها
عروسک های بومی _ محلی خراسان جنوبی با نام دوتوک در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران مورد استقبال مردم قرار گرفت. عروسک های بومی استان در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران طی مدت ۵ روز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت که مورد استقبال مردم واقع شد.بنا به گفته سیاری مدیر عامل شرکت تعاونی الغدیر در موزه عروسک فرهنگ و هنر خراسان جنوبی، این عروسک ها تنها در روز اول برپایی این نمایشگاه، یک میلیون تومان فروش داشته است. یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران به کار خود پایان داد.
اخبار کوتاه
*اهالی روستای بغداده بخش آیسک با برگزاری نماز طلب باران و پخت غذای نذری برای ریزش باران رحمت الهی دعا کردند.
* حسین غلامی مدیر امور عشایری سربیشه گفت: امسال از محل ماده ۱۰ و ۱۲مدیریت بحران، چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات به عشایر این شهرستان اختصاص یافت.
*مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از مراسم افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر همزمان با ۱۳ بهمن ماه جاری در محل سینما بهمن بیرجند خبر داد.
*سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون از ۱۰ هزارو ۲۲۳ سهم اشتغال استان، هفت هزار و ۲۸۴ نفر شاغل شدند که ۷۱ درصد آن محقق و بقیه تا پایان سال جذب خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*