اخبار کوتاه استان/نهالکاری در ۵۵۰ هکتار بیابان بشرویه

مشخصات شهدای گمنام مهمان
مشخصات ۱۲ شهید گمنامی که قرار است هفته جاری در خراسان جنوبی تشییع و تدفین شوند، اعلام شد.معاون فرهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گفت: این شهیدان در سالهای ۶۱ تا ۶۷ در عملیاتهای خیبر، والفجر ۸، بدر، محرم، کربلای ۴ و رمضان به شهادت رسیدند. رحیم آبادی درخصوص سن این شهدا افزود: ۳ نفر از آنان ۲۲ ساله، ۲ نفر ۱۹ ساله و بقیه ۱۸ ،۲۰، ۲۶،۲۵،۲۴ ، ۲۷ و ۲۸ ساله هستند.وی افزود: پیکر ۱۲ شهید گمنام صبح فردا ۲۹ بهمن وارد استان می شود.
آغاز اجرای سه طرح بزرگ معدنی
اجرای سه طرح بزرگ معدنی با حضور رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در استان آغاز شد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در این سفر واحد زغالشویی شرکت کانی کربن طبس و زغالشویی شرکت سنگواره طبس افتتاح و عملیات اجرای بلوک D شرکت معدنجو نیز آغاز شد. شهرکی افزود: بازدید از ژئوپارک طبس و دیدار با استاندار خراسان جنوبی از دیگر برنامه های معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این سفر یک روزه است.
سه طرح بهداشتی سربیشه آماده بهره برداری
کلینیک قلب، بخش دیالیز و بانک خون در بیمارستان علی ابن ابیطالب سربیشه آماده بهره برداری است. شوکتی فرد رئیس شبکه بهداشت و درمان سربیشه گفت: کلینیک قلب با یک دستگاه اکو، تست ورزش و ۲ دستگاه هولتر و با حضور یک متخصص راه اندازی می شود. دستگاه اکو از سوی مجمع خیران سلامت خریداری شده است.
نهالکاری در ۵۵۰ هکتار بیابان بشرویه
۲۵۰ هزار اصله نهال تا پایان سال در منطقه بیابانی ریگ شهرستان بشرویه کاشته می شود.رفیعی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بشرویه گفت: امسال با جذب ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار، ۵۵۰ هکتار از بیابان های منطقه ریگ بشرویه نهالکاری می شود.
اعتراض کارگران ساختمانی بیمارستان بیرجند
کارگران شرکت ساختمانی تابان شهر که در حال ساخت بیمارستان رازی بیرجند هستند، به دلیل نگرفتن حقوق از مهر امسال، در مقابل بیمارستان رازی بیرجند اعتراض کردند.وجدان رئیس بیمارستان رازی بیرجند گفت: شرکت تابان شهر که این کارگران را به کار گرفته است تاکنون تمامی هزینه های خود را از دانشگاه علوم پزشکی دریافت کرده و دانشگاه علوم پزشکی هیچ گونه بدهی به این شرکت ندارد. عامری مسئول پروژه ساختمانی بیمارستان رازی و نماینده شرکت تابان شهر در بیرجند نیز با بیان اینکه حقوق ۵۰ نفر از کارگران ساختمانی این پروژه به مدت ۴ ماه پرداخت نشده است، گفت: بخشی از این معوقات تا دو هفته آینده و بخشی تا قبل از سال جدید پرداخت خواهد شد.
نام نویسی ۱۱ هزار واحد تجاری برای تسهیلات بازسازی
داود شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: ۱۱ هزار واحد صنفی، تولیدی و خدمات فنی خراسان جنوبی برای دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی در حال اقدام هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*