اخبار کوتاه استان/میانگین بارندگی به ۵ میلیمتر رسید

میانگین بارندگی به ۵ میلیمتر رسید
میانگین بارش در سال زراعی جاری در خراسان جنوبی به ۵ میلیمتر رسید. کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با بارش های اخیر در استان میانگین بارندگی به ۵ میلیمتر رسید. جواد نخعی افزود: میانگین بارش ها در مدت مشابه پارسال ۸ میلیمتر و در دراز مدت ۴۰ میلیمتر در خراسان جنوبی بوده است.وی با بیان اینکه بیشترین بارش اخیر از ایستگاه پیرحاجات طبس با ۱۷ میلیمتر گزارش شد، گفت: همچنین در طبس ۹، بیرجند۴، بشرویه۳، سرایان، درمیان، سربیشه و نهبندان ۲ و در زیرکوه و فردوس کمتر از یک میلمتر باران بارید.به گفته کارشناس هواشناسی امروز آسمان استان نیمه ابری است و تا ۲ روز آینده در طی روز دما به طور میانگین حدود ۴ تا ۵ درجه افزایش می یابد.
اجرایی شدن بیمه سازه های گلخانه ای در خراسان جنوبی
بیمه سازه، پوشش و تأسیسات گلخانه ای خراسان جنوبی برای اولین بار در خراسان جنوبی اجرایی شد. معاون خدمات بیمه ای مدیریت شعب بانک کشاورزی استان گفت: بیمه گذاران از بین عوامل خطر موجود یک یا مجموع عوامل خطر را انتخاب و نسبت به بیمه سازه گلخانه خود می توانند اقدام کنند.جواد غنچه افزود: بیمه گلخانه های فعال و با اسکلت پیچ و مهره و مورد تأیید معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در اولویت است.وی آتش سوزی، صاعقه، طوفان، زلزله، برف سنگین، سیل و تگرگ را از عوامل خطر زیرپوشش صندوق بیمه عنوان کرد.
اخبار کوتاه
*محمد علی شهابی مدیر امور منابع آب نهبندان گفت: ۴۲۴ حلقه چاه برداشت آب در این شهرستان وجود دارد که تاکنون برای مدیریت مصرف آب، کنتور هوشمند بر روی ۲۲۱ حلقه چاه نصب شده است.
*با کمک ۴۰ خواهر بسیجی پایگاه مقاومت حضرت نرجس (س) بیرجند ۱۰ هزار گلدان در نهالستان شهید مهدی صادقی این شهر کاشته شد.
*همزمان با دهه فجر امسال، موسسه خیریه حضرت زینب(س) در شهرستان قاین افتتاح خواهد شد.
*اولین جلسه کارگروه بخشودگی جرایم دیرکرد حقوق دولتی معادن خراسان جنوبی در سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار و جرایم دیرکرد حقوق دولتی دو معدن، مشمول طرح بخشودگی شد.در این کارگروه کلیه جرایم و دیرکرد در پرداخت حقوق دولتی معدن بنتونیت جهان آباد و معدن بنتونیت ا… آباد، با توجه به پرداخت اصل بدهی حقوق دولتی، مورد بخشودگی قرار گرفت.
*امسال در دوازدهمین مراسم ملی تکریم چهره‌های قرآنی کشور که همزمان با دهه فجر در تهران برگزار می‌شود، از آقای دعایی، خیر قرآنی شهرستان فردوس به عنوان یکی از خیرین قرآنی شاخص کشور تجلیل خواهد شد.
* سید محمود حسینی مدیرعامل مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی از بهره‌برداری مرکز خدمات جامع سلامت روستایی نوغاب درمیان و مرکز خدمات جامع سلامت روستایی لانو سربیشه همزمان با دهه فجر در این استان خبر داد.
*مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان جنوبی از افزایش دو برابری فروش صنایع دستی استان خبر داد.
*مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور بانکی و تامین منابع مالی و سرمایه گذاری گفت: بخشی از هزینه های غرفه داران در نمایشگاه های داخلی و خارج کشور پرداخت می شود.
*مستند «جوهره» تولید سیمای شبکه خاوران به تهیه کنندگی و کارگردانی «داوود شیخ» موفق به کسب لوح افتخار از بخش اقتصاد مقاومتی جشنواره مردمی فیلم عمار شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*