آخرین خبر :

اخبار کوتاه استان/افتتاح ۳۱۴ طرح در خراسان جنوبی

افزایش دمای هوای استان
دمای هوا از دیروز در خراسان جنوبی افزایش یافت. کارشناس هواشناسی استان گفت: تا فردا بتدریج دمای هوا در خراسان جنوبی حدود ۴ تا ۵ درجه افزایش می یابد. جواد نخعی افزود: یکشنبه شب، بیرجند با ۸ درجه زیر صفر بعد از همدان و شهر کرد سردترین مرکز استان بود و پیش بینی می شود امشب دمای هوای این شهر به ۵ در جه زیر صفر برسد. وی گفت: سربیشه نیز در همین شب با ۱۲ درجه زیر صفر، سومین شهر سرد کشور گزارش شد.
افتتاح ۳۱۴ طرح در خراسان جنوبی
۳۱۴ طرح عمرانی و خدماتی همزمان با پنجمین روز از دهه فجر در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.برای اجرای این طرح ها که در ۸ شهرستان افتتاح شد بیش از ۱۴ میلیارد تومان هزینه شده است.
بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه برکت در نهبندان
مدرسه ۶ کلاسه استثنایی برکت در پنجمین روز از دهه فجر در نهبندان به بهره برداری رسید. این مدرسه بیش از ۴۲۵ متر مربع فضای آموزشی دارد و بنیاد برکت برای ساخت آن ۶۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است. با بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه، ۵۰ دانش آموز استثنایی از فضای آموزشی استاندارد بهره مند شدند.
افتتاح ۷۳ پروژه عمرانی بشرویه
فرماندار بشرویه از بهره برداری و کلنگ زنی  ۷۳پروژه  عمرانی با  اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی در این شهرستان همزمان با دهه فجر خبر داد. زمان زاده با اشاره به اینکه این تعداد پروژه برای ۹۹ نفر  اشتغال ایجاد کرده، گفت: اعتبار شهرستان بشرویه طی ۵ سال گذشته بیش از ۶ برابر افزایش یافته است. وی از برگزاری بیش از ۱۱۰ برنامه مختلف فرهنگی در دهه فجر خبر داد و افزود: یکی از بهترین طرح هایی که در این دولت به آن توجه ویژه شده و کارشناسی خوبی صورت گرفته در حوزه اشتغال روستایی است که به مدت ۲سال اجرایی خواهد شد.
توزیع ۱۰۰ دستگاه بخاری بین نیازمندان درمیان
۱۰۰ دستگاه بخاری گازی بین نیازمندان روستاهای شهرستان درمیان توزیع شد. بصیری پور رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان درمیان گفت: این تعداد بخاری از محل اعتبارات مناطق محروم در تعدادی از روستاهای گازدار این شهرستان توزیع شد.
اخبار کوتاه
*همزمان با ایام ا… دهه مبارک فجر، نمایشگاه از فجر تا ظهور با حضور فرمانده سپاه بیرجند و به همت کانون فرهنگی هنری بلال حبشی گشایش یافت.
*مانور منطقه ای بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر با حضور استان های گلستان، سمنان، خراسان های شمالی، رضوی و جنوبی در روستاهای خراسان جنوبی آغاز شد وروستائیان در این مانور به طور رایگان درمان شدند.
*همزمان با فرارسیدن ایام ا… دهه مبارک فجر مسابقه فرهنگی و پژوهشی به همت ستاد نماز جمعه خضری دشت بیاض با مشارکت کانون فرهنگی هنری پیامبراعظم (ص) برگزار می شود.

* رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت خراسان جنوبی از اجرای طرح کارورز صادرات در آینده نزدیک خبر داد.
*کشاورز اسفدنی ۲۰۰ مترمربع زمین به همراه ۱۵ اصله درخت در اسفدن شهرستان قاین وقف کرد. حسن رضا اسدالهی این موقوفه را به نیت ساخت و ساز حرم امام حسین(ع) وقف کرد.
* به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش ۰۴امام رضا(ع) به مناسبت دهه مبارک فجر نمایشگاه کتاب با ۱۷۰۰ عنوان کتاب افتتاح شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*