اخبار علمی

ارتباط بی تحرکی با افزایش فشار خون

فشار خون بالا یکی از مشکلاتی است که اغلب از سنین میانسالی بروز پیدا می‌کنداما با این حال گاهی اوقات در کودکان هم فشار خون بالا دیده می‌شود.
متاسفانه طی سالیان اخیر موارد ابتلا به پرفشاری خون در کودکان رو به افزایش بوده است که از مهم‌ترین عوامل ابتلا به این بیماری در کودکان داشتن رژیم غذایی نامناسب، چاقی، بی تحرکی، ورزش نکردن و دیابت است؛ همچنین سابقه خانوادگی در فشارخون هم می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را در کودکان افزایش دهد.

یک وسیله چند کاره/ خواص فوق العده میوه به/ روش های درمان اوتیسم چیست/ علل ایجاد پرفشاری خون در کودکان 

روش های درمان اوتیسم را بشناسیم

اوتیسم نوعی بیماری عصبی است که موجب اختلال در رفتار و تعاملات اجتماعی فرد می‌شود.

در برخورد با اوتیسم انواع رویکرد‌ها و روش‌های مختلف درمانی مطرح می‌شود که برخی از آن‌ها با رفتار درمانی به دنبال کاهش رفتار‌های مشکل ساز و ایجاد ارتباط و مهارت‌های اجتماعی هستند؛ برخی دیگر از روش‌های درمانی با تاکید بر کاردرمانی؛ به مهارت‌های حرکتی، مشکلات حسی و حساسیت‌های غذایی رسیدگی می‌کنند.

از روش‌های مختلف درمان این بیماری می‌توان به گفتار و زبان درمانی، رفتار درمانی، بازی درمانی، کاردرمانی، فیزیوتراپی و درمان تغذیه اشاره کرد البته لازم نیست تنها از یک درمان استفاده کرد، با نظر پزشک می‌توان یک یا چند روش را به موازات یکدیگر دنبال کرد.

یک وسیله چند کاره/ خواص فوق العده میوه به/ روش های درمان اوتیسم چیست/ علل ایجاد پرفشاری خون در کودکان 

خواص میوه «به» در درمان سرماخوردگی

میوه« بـه» یکی از میوه‌های مفید خصوصا در فصل سرماست؛ زیرا در پیشگری از سرماخوردگی و کاهش عوارض این بیماری اثر زیادی دارد.

دم کرده برگ‌های میوه «به» موجب تسکین سرفه می‌شود؛ نوشیدن دم کرده تخم این میوه هم موجب بهبود گلو درد و برطرف شدن گرفتگی صدا می‌شود؛ علاوه بر این‌ها میوه «به» به دلیل طعم بسیار خوب موجب افزایش اشتها می‌شود.

«به» منبع غنی ویتامین‌های A و B است و صد گرم آن حدودا حاوی ۱۱۲ کالری انرژی است؛ این میوه موجب هضم بهتر غذا شده و در تقویت سیستم گوارش، مخاط و سرفه کاملاً موثر است.

یک وسیله چند کاره/ خواص فوق العده میوه به/ روش های درمان اوتیسم چیست/ علل ایجاد پرفشاری خون در کودکان 

 

خانم‌ها بخوانند؛

گلاب سرشار از خواص مفید است و تاثیر بسزایی بر روی زیبایی پوست دارد در این مطلب به معرفی خواص گلاب بر روی پوست صورت می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد مهم‌ترین مسائل بهداشتی، درمانی و مهارت زندگی که خانم‌ها باید بدانند را در اختیار آنها قرار دهد.

گلاب سرشار از خواص مفید است و تاثیر بسزایی بر روی زیبایی پوست دارد در اینجا به معرفی خواص مثبت گلاب بر روی پوست صورت می‌پردازیم.

خشکی پوست را برطرف کنید

گلاب خاصیت مرطوب کنندگی بسیار عالی دارد و خشکی پوست را رفع می‌کند یک قاشق گیلیسیرین را با دو قاشق گلاب مخلوط کرده و در داخل یک بطری بربزید و خوب تکان دهید و روزی یک بار صورتتان را با این محلول مرطوب کنید.

گلاب منافذ پوست را مسدود می‌کند

پنبه را به گلاب آغشته کنید و بر روی پوست صورتتان بزنید، این کار منافذ پوست را می‌بندد و گرد و غبار و چربی صورت راهم ازبین می‌برد.

تاثیر شگفت انگیز گلاب بر روی پوست صورت چیست؟

ازبین بردن جوش صورت با گلاب

برای ازبین بردن جوش صورت در کوتاهترین زمان از گلاب استفاده کنید، یک قاشق غذاخوری گلاب را با یک قاشق لیموترش مخلوط کنید و بر روی جوش های پوست صورتتان بمالید و پس از گذشت مدت زمان ٣٠ دقیقه صورتتان را بشویید.

از پاک کننده آرایشی طبیعی استفاده کنید

مواد آرایشی پوست صورت را از بین می‌برد و به همین دلیل برای پاک کردن آن باید از یک پاک کننده طبیعی استفاده کرد، پنبه را به گلاب آغشته کنید و صورتتان را با این محلول طبیعی پاک کنید.

تاثیر شگفت انگیز گلاب بر روی پوست صورت چیست؟

پوستی شفاف با گلاب

بسیاری از بانوان به دنبال این هستند که پوستی شفاف و روشن داشته باشند و گلاب سبب شفاف شدن پوست صورت می‌شود.

تاثیر شگفت انگیز گلاب بر روی پوست صورت چیست؟

انتهای پیام/

 

 

 

 

مقابله با آنفلوانزا تنها در یک روز

آنفلوآنزا

دانشمندان ژاپنی مدعی شدند که با استفاده از داروی جدید، ویروس آنفلوانزا را یک روزه نابود می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از ساینس دیلی، محققان موفق به تولید داروی آزمایشی آنفلوانزا برای از بین بردن این ویروس طی ۲۴ ساعت شدند.

آنها نوعی قرص آزمایشی تولید کرده‌اند که می‌تواند ویروس آنفلوانزا را سه برابر سریع‌تر از داروی موثر در درمان آنفلوانزا (تامیفلو) از بین ببرد.

ماده فعال موجود در تامیفلو (oseltamivir) به طور خاص روی ویروس آنفلوآنزا، از طریق بلوکه کردن آنزیمی که روی سطح ویروس قرار دارد، اثر می‏‌کند. این آنزیم نئورامینیداز نام دارد. وقتی آنزیم ‏ها بلوکه شوند ویروس نمی‌‏تواند پخش شود.

پژوهشگران عنوان کردند: این دارو به احتمال زیاد سال آینده در دسترس خواهد بود.

 

 

 

 

 

روش جدید دانشمندان سوئدی برای مبارزه با سرطان

سرطان خون

دانشمندان سوئدی مدعی شدند مولکول‌های کوچکی که به طور خاص آنزیم حاوی سلنیوم را در بدن انسان آزاد می‌کنند، ابزاری برای مبارزه با سرطان هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از چاینادیلی، محققان موسسه کارولینسکا سوئد که یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های پزشکی جهان است، سرطان موش‌ها را با این مولکول درمان کردند.

سلنیوم عنصری شیمیایی است و یک ماده غذایی ضروری محسوب می‌شود. آنزیم حاوی سلنیوم TrxR۱نام دارد و عامل حمایت از رشد سلول‌های مختلف و محافظت از آنها در برابر فشار اکسیداتیو است.

فشار اکسیداتیو عدم تعادل بین تولید رادیکال‌های آزاد است که با مولکول‌های دیگر واکنش پذیری دارند و بدن با آسیب‌های ناشی از آنها مقابله می‌کند.

با توجه به تحقیقات انجام شده در چندین نوع از سرطان سطح TrxR۱ افزایش یافته است.

محققان تقریبا ۴۰۰ هزار مولکول مختلف را برای کنترل TrxR۱ بررسی کردند و سه نوع مختلف آن را به عنوان داروهای ضد سرطان مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

پژوهشگران به طور موثر بیش از ۶۰ نوع مختلف سلول‌های سرطانی را تحت شرایط آزمایشگاهی با این مولکول‌ها درمان کردند.

سرپرست این تحقیق پروفسور الیاس آرنر از موسسه کارولینسکا گفت: علت اثربخشی این مورد در برابر سرطان، نتیجه حساسیت بیشتر سلول‌های سرطانی به فشار اکسیداتیو نسبت به سلول‌های طبیعی است.

وی در ادامه افزود: نتایج آزمایش بر روی موش‌ها موفقیت‌آمیز بوده و امیدواریم از این روش در درمان انسان‌های مبتلا به سرطان نیز استفاده کنیم. البته برای انجام آزمایش‌های بالینی تحقیقات بیشتری لازم است.

 

 

 

محققان می گویند؛

مصرف ماست خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد

شناسهٔ خبر: ۴۲۲۸۸۶۷ –
طبق نتایج یک مطالعه جدید مصرف بیش از دو وعده ماست در هفته ریسک ابتلا به بیماری قلبی یا سکته را کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، کارشناسان تغذیه عنوان می کنند ماست که از طریق تخمیر باکتریایی شیر تولید می شود، می تواند منبع مواد مغذی مهمی نظیر پروتئین باشد.

فشارخون بالا فاکتور پرخطر اصلی بیماری قلبی-عروقی است. آزمایشات بالینی قبلی تاثیرات مفید مصرف لبنیات را بر سلامت قلبی-عروقی اثبات کرده اند.

«جاستین بوندیا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه بوستون، در این باره می گوید: «ما دریافتیم مصرف بلندمدت ماست ریسک مشکلات قلبی-عروقی را کاهش می دهد که ناشی از تاثیرات سودمند محصولات لبنی تخمیرشده است.»

وی در ادامه تاکید می کند: «نتایج ما دیدگاه جدیدی را در مورد تاثیر مصرف ماست بر سلامت قلب نشان می دهد.»

این مطالعه شامل بیش از ۵۵ هزار زن (۳۰ تا ۵۵ سال) مبتلا به فشارخون بالا و ۱۸ هزار مرد (۴۰ تا ۷۵ سال) بود.

تحقیقات نشان داد مصرف بیشتر ماست با کاهش ۳۰ درصدی ریسک حمله قلبی در بین زنان و کاهش ۱۹ درصدی این ریسک در مردان مرتبط بود.

به گفته محققان، در هر دو گروه زنان و مردان شرکت کنندگانی که بیش از دو وعده ماست در هفته مصرف کرده بودند حدود ۲۰ درصد کمتر با ریسک بیماری قلبی عروق کرونر یا سکته در طول مدت مطالعه مواجه بودند.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*