آخرین خبر :

آرزوهای خاص یک مجری استان می خواهم مجری اسکار شوم

چند سالی می شود که درخشش هنرمندان جوان استان در حوزه های مختلف چشمگیر بوده و استان شاهد خیزش هنرمندان جوان و متخصصی است. محسن کاهنی یکی از این جوان هاست. با او به گفتگو نشستیم. کاهنی آرزوهای بزرگی دارد.
از او می خواهم خود را معرفی کند. «محسن کاهنی هستم متولد ۱۳۷۰ در شهر هنر دوست بیرجند. فارغ التحصیل مترجمی زبان انگلیسی و دارای هفت سال فعالیت مداوم فرهنگی و هنری. از سال ۱۳۸۹ به دلیل علاقه شدید قلبی که به کار اجرای صحنه و هنر داشتم وارد این حوزه شدم. در طی این مدت برنامه های زیادی چه در استان و چه در خارج استان اجرا کرده ام».او می خواهد به منطقه خودش خدمت کند و درخراسان جنوبی استعدادش را پرورش دهد. «من همیشه و تحت هر شرایطی کار در استان را به کار در خارج از استان ترجیح داده ام به دلیل اینکه خدمت به مردم استان و همشهریان را در اولویت کار خود قرار داده بودم ولی متأسفانه در این هفت سال سابقه اجرایی ام در این شاخه هنری، نامهربانی ها و ناملایمت های زیادی را چشیده ام و به قول معروف خاک صحنه خوردم تا به اینجا رسیدم . روزهایی بوده که بخاطر این ناملایمتی ها کاملا دلسرد و بی انگیزه شده ام ولی خدا را شکر هدف بزرگی را که دنبال می کنم به من انگیزه لازم برای جنگیدن داده است».
او درباره فعالیت دیگر هنرمندان استان در زمینه هنری اش می گوید: «تعداد زیادی از همکاران بنده هستند که در این حوزه فعالیت دارند. تعداد افراد مستعد و توانمند در این حوزه در استان ما کم نیست ولی متأسفانه حوزه فعالیت ما هم مثل اغلب رشته های هنری از ورود افراد نابلد و غیر حرفه ای رنج میبرد که این موضوع نیازمند تصمیمی جدی از سوی مسئولان امر برای ساماندهی هنرمندان صحنه است. به نظر من استیج هنری جایگاه مقدسی ست که فرد برای ورود به آن مؤلفه های زیادی را باید داشته باشد. تنها راه حل این موضوع هم صدور مجوزات لازم برای مجریان از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی است به نحوی که فقط مجریان مجوز اجازه فعالیت داشته باشند. از او می پرسم ، دستگاه های دولتی حمایتش می کنند و او پاسخ می دهد :«هرچند همیشه در بین هنرمندان گلایه اصلی ، نبود حمایت ادارات و سازمان های ذی ربط است ولی نباید از حد انصاف خارج شویم . بنده از مسئولین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر ویژه دارم چرا که چیزی جز حمایت در این مدت از این عزیزان ندیدم . شاید بی مهری هایی از سوی ارگان های دیگر ایجاد شده اما خانواده فرهنگ و ارشاد استان همیشه پشت ما بوده اند. هرچند انتظار من بعنوان یک هنرمند جوان بومی از مدیران استانمان بسیار بیشتر است.»
آموزش و علم چه تأثیری بر هنر مجری گری دارد؟ پاسخش به این سوال این است. «اجرای صحنه از آنجایی که کاملا زنده و در لحظه اتفاق می افتد تخصص و تسلط بالایی را می طلبد. شما بعنوان یک مجری صحنه در لحظه با مخاطب خود زندگی میکنید و باید به او حس خوب منتقل کنید . به نظر من تنها ۵۰ درصد موضوع، علم و آموزش فرد است و نیمی از موفقیت یک مجری را تجربه رقم می زند. تجربه تعیین می کند که چه وقت چه چیزی را به زبان بیاوری تا تاثیر گذار باشد. تجربه باعث می شود که بعنوان یک مجری در یک برنامه زنده در مقابل دیدگان چند هزار نفر در کسری از ثانیه تصمیم گیری و کلام خود را بیان کنید.»
نبود امکانات کافی در کیفیت کار او تاثیر داشته است؟ در این باره می گوید: « صددرصد … مادر سطح مرکز استان هیچ سالن استانداردی را بجز سالن علامه فرزان و چند سالن دیگر برای برگزاری برنامه ها ی هنری نداریم که متأسفانه بدلیل ظرفیت پایین سالن ها و تعداد بالای متقاضیان و شرکت کنندگان به جز هدایت مراسم به سالن های ورزشی و تالارها راهی دیگر وجود ندارد.»از مدیران استانی می خواهد، توجه بیشتری به هنرمندان جوان استان داشته باشند، هنرمندانی که با وجود توانمندی های بالایی که دارند تنها بدلیل کمرنگ بودن نامشان کنار زده میشوند. ما در استان هنرمندان توانایی داریم که حرف های زیادی در سطح کشوری برای گفتن دارند اما متأسفانه برخی اوقات شاهدیم که مدیران ارگان ها برای یک جشن بزرگ استانی یا شهرستانی دست به دامان هنرمندان کشوری می شوند. این موضوع به جای خود و به شرط اعتدال بسیار هم پسندیده است ولی از حد که بگذرد بجز ضربه زدن به هنرمندان بومی و خروج سرمایه از استان هیچ فایده ای ندارد . خروج سرمایه از استان در حالیکه برخی از هنرمندان استان حتی در تأمین ابتدایی ترین هزینه های زندگیشان مانده اند چندان صورت خوشی ندارد. این اعتراف بسیار تلخ است ولی متأسفانه استان ما به فرزندان خود اعتماد ندارد. بعنوان عضو کوچکی از خانواده هنری استان می گویم: نگذارید این نامهربانی ها باعث فرار هنرمندان جوان استان و مهاجرت آنها به استان های دیگری شود.او درباره مکان برگزاری مراسمی که به عنوان مجری دعوت می شود هم نظراتی دارد. « هرچند ما در استان و در سطح شهر بیرجند راهی جز این نداریم ولی با این موضوع کاملا مخالفم. بعنوان کسی که تأثیر این اتفاق را کامل لمس می کند می گویم علاوه بر کاهش شدید کیفیت کار در برگزاری برنامه های هنری در سالن های ورزشی ، در شأن مردم هنردوست و با فرهنگ استان ما نیست که در یک سالن ورزشی نظاره گر یک برنامه هنری باشند که قطعا این برنامه می توانست با برگزاری در محیطی بهتر کیفیت فوق العاده تری داشته باشد. برگزاری برنامه ها در سالن های غیراستاندارد به رغم ایجاد مشکل برای تهیه کننده برنامه، مخاطب را هم از دیدن یک برنامه با کیفیت محروم می کند ولی متأسفانه در حال حاضر چاره ای جز این وجود ندارد.
او در آخر از هدف هایش با « امروز خراسان جنوبی» می گوید: انسان بی هدف، محکوم به شکست است به طور قطع هدف های بزرگی را برای خودم در نظر گرفته ام که ایمان دارم با تکیه بر خداوند متعال و توجه خاص امام مهربانی ها آقا علی بن موسی الرضا(ع) به این اهداف خواهم رسید. از آنجایی که فارغ التحصیل مترجمی زبان انگلیسی هستم و قابلیت اجرای دو زبانه را دارم، هدفم اجرای یک رویداد بین المللی در خارج از کشور مثل اجرای یک جشنواره هنری جهانی است … چرا مراسم اسکار یا جشنواره های جهانی را یک مجری ایرانی اجرا نکند ؟

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*