آخرین خبر :

کلاهبرداری تلفنی در استان

فردی که شب گذشته مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار گرفته بود به پلیس آگاهی استان مراجعه کرد و گفت ساعت ۱۸ روز گذشته با از یک تلفن همراه تماس گرفته شد و گفت: شما مشتری خوش حساب همراه اول هستید و به همین دلیل برنده یک سفر عتبات عالیات شده اید که نقد به شما پرداخت خواهد شد.این فرد اظهار کرد: در تماس به من گفتند هم اکنون این جلسه در حضور وزیر فناوری ارتباطات در حال برگزاری است در این بین سر و صدا که داخل یک جلسه رسمی بود به گوش می رسید و من را به یک نفر دیگر وصل کردند.
پس از آن از من خواستند که دوبانک معتبر معرفی کنم در همین بین گفتم من این پول را نمی خواهم. گفتند نترسید ما از شما نه شماره حساب یا مدرکی نمی خواهیم. که من دو بانکی در آن جا حساب داشتم معرفی کردم. به من گفتند ما از طریق صدا و سیما برنامه اجرا می کنیم و یک شماره از صدا و سیما به من داد و گفت دو دقیقه به شما اجازه داده می شود که با رادیو مصهاحبه کنید که من گفتم اهل مصاحبه نیستم اما با اصرار یک دو جمله از من پرسید که انگار دارم مصاحبه می کنم.
من تلفن قطع کردم دوباره من تماس گرفت قطع نکنید الان با شما مصاحبه کردند و خیلی با من صمیمت صحبت کرد و شما کد ملی خود را بدهید که شما به واحد امور مالی وصل کنیم. کد ملی از من گرفت و گفت شما به یک عابر بانک نزدیک شما هست مراجعه کنید و پرینت از حساب خود بگیرید و ما با شما تماس می گیریم . پول که به حساب شما واریز شد یک پرینت دیگر بگیرید.
در ادامه به من گفت پرینت حساب به همراه سند همراه اول و کپی شناسنامه برای ما فکس کنید که پس از تأیید امور مالی پول به حساب شما واریز شود. من شک کردم و تلفن قطع کردم مجددا با من تماس گرفت گفت به عابر بانک رسیدید که من گفتم بخاطر روستان هستم امشب نمی توانم به عابر بانک مراجعه کنم و فردا صبح خواهم رفت. قبول نمی کرد و گفت باید امشب این کار صورت بگیرد و پول به حساب شما واریز شود.واگر اینکار حساب شما بلوکه می شود و پول باید بیاید از تهران بگیرید.در نهایت من قطع کردم و چند بار هم زنگ زد و به من پیامک داد اما جواب ندادم و الان برای پیگیری به پلیس آگاهی مراجعه کرده ام.
هشدارهای رئیس پلیس آگاهی استان
رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی از وقوع شیوه های متعدد و نوین کلاهبرداری تلفنی افراد سودجو در استان خبر داد و از شهروندان خواست در برابر تماس افراد ناشناس مراقبت و حساسیت داشته باشند .
سرهنگ حسینی افزود: اخیرأ در استان کلاهبرداری در قشر رانندگان تاکسی و قشر فرهنگیان بسیار شایع شده که با روش های حضوری در تاکسی ها و تلفنی از فرهنگیان و سایراقشار کلاهبرداری صورت می گیرد.
وی با اشاره به اینکه اکنون کلاهبرداری تلفنی که زیاد شایع شده گفت : در چند ماهه گذشته گزارش و شکایت های متعددی درخصوص کلاهبرداری از شهروندان و تخلیه حساب آنها به پلیس ارجاع شده است که در این شیوه کلاهبرداری افراد سودجو با استفاده از شیوه های مختلف اقدام به کلاهبرداری می کنند .
رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بعضی افراد سود جو با تماس به کارمندان و فرهنگیان مبنی براینکه این مقدار به سنوات کاری شما افزوده شود این مبلغ را به حساب واریز کنید که در آخر سال به سنوات شما افزوده شود اظهار کرد در استان خراسان جنوبی تاکنون ۵ نفر از این درگاه مورد آسیب قرار گرفته اند
وی افزود : دریکی از شیوه های کلاهبرداری تحت عنوان کارکنان رادیو جوان با شهروندان تماس گرفته و عنوان می شود که مخاطب برنده جایزه شده و لازم است برای دریافت جایزه به دستگاه خود پردازی مراجعه که پس از حضور فرد جلوی خود پرداز فرد تماس گیرنده مخاطب خود را قانع می کند که برابر با خواسته او اقدام کند که طی فرآیندی حساب بانکی مخاطب خالی می شود .
رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی با اشاره به بعضی شگرد دیگر این کلاهبردان گفت : کلاهبرداران تحت عنوان نهادهای حمایتی و یا تعاونی ها با شهروندان تماس گرفته و عنوان می کنند قرار است مبالغی به عنوان پاداش به حساب این افراد واریز شود که با حضور این افراد در جلوی دستگاه عابر بانک با شگردی خاص از حساب آنها برداشته می شود.
سرهنگ حسینی با اشاره به اینکه شخص ناشناسی که تماس گرفته است سعی می‌کند با شما رابطه دوستی و صمیمی برقرار کندادامه داد: تماس گیرنده ادعا می‌کند این یک فرصت با مدت زمان محدود است اگر عجله نکنید آن را از دست می‌دهید.
وی با بیان اینکه هر اقدامی برای جایزه یا پرداخت پاداش صورت گیرد باید از مجاری قانونی صورت گیرد، از شهروندا خواست چنانچه افرادی تحت این عناوین با آنها تماس گرفتند و یا از آنها کلاهبرداری شد قبل از هرگونه اقدام و در اسرع وقت موضوع را با پلیس آگاهی در میان بگذارند .
سرهنگ حسینی گفت: ۱۲ نفر از مردم مالباخته استان هم با این شگرد شیادان که شما برنده امتیاز عتبات عالیات شده اید از ۵ میلیون تومان به بالا کلاهبرداری شده اند.
این مقام انتظامی تاکید کرد: ‌هم استانی های عزیز باید بدانند که برای انتقال وجه به حساب دیگران تنها ارائه شماره حساب و شماره ۱۶ رقمی کارت مورد نیاز است و به هیچ عنوان نباید برای واریز وجه از سوی دیگران برای شما، به خودپرداز مراجعه کرد یا اینکه شماره رمز خود را در اختیار دیگران قرار داد.
سرهنگ حسینی با بیان اینکه بیش از ۹۹ درصد این تلفن ها و پیامک ها کلاهبرداری می باشد افزود:ساده انگاری و اعتماد بیش از حد هم استانی های عزیز باعت این مشکلات می شود.
رئیس پلیس آگاهی استان گفت در چند روز اخیر چند نمونه کلاهبرداری از فرهنگیان و سایر اقشار جامعه صورت گرفته اکنون با تشکیل پرونده در پلیس آگاهی و مراجع قضایی در پیگیری و رسیدگی می باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*