آخرین خبر :

کلاهبرداری با پوشش دهه فجر

«مشترک گرامی شما برنده جایزه در قرعه کشی به مناسبت دهه‌فجر شده‌اید»، به این جمله اعتماد نکنید، این کلمات آغاز یک کلاهبرداری است.
رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: اخیرا مشاهده شده است کلاهبرداران پیامک‌های جعلی با مضامینی مانند «مشترک گرامی شما برنده جایزه در قرعه کشی به مناسبت دهه‌فجر شده‌اید» را منتشر کرده‌اند و برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه دریافت به سایت مورد نظر مراجعه کنید.
سرهنگ‌ محمدپور افزود: پس از مراجعه کاربر به سایت مورد نظر، در صفحه نخست آن سایت درگاه پرداخت جعلی یکی از بانک‌های معتبر مشاهده می شود. که طبق گفته سایت برای دریافت جایزه خود باید اطلاعات خواسته شده را پر نمایند که این اطلاعات شامل شماره حساب‌، رمز دوم‌، کد cvv2، تاریخ انقضاء و … می‌باشد. در صورتی که کاربر این اطلاعات را وارد نماید حساب وی در مدت زمان کوتاهی توسط کلاهبرداران خالی می‌شود. رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی از کاربران خواست تا با حفظ هوشیاری و رعایت هشدارهای ارائه شده اولاً در صورت دریافت پیامک‌هایی از این دست به آنها پاسخ نداده و توجه داشته باشند برای دریافت وجه جایزه نیازی به ارسال اطلاعات حساس بانکی نمی‌باشد.
این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: درگاه‌های جعلی بانکی که فیشینگ شده به راحتی قابل تشخیص است، یک راه تشخیص سایت‌های فیشینگ هم در قسمت URL سایت کاملا واضح است و کاربران باید حتما دقت کنند که در کنار آدرس سایت، عبارت //:https ذکر شده باشد.وی با بیان اینکه وجود علامت قفل مانند، در کنار صفحات آدرس اینترنتی هم راه دیگر تشخیص اعتبار سایت بانکی است، از کاربران خواست: حتما در هنگام ورود اطلاعات بانکی خود در درگاه‌های بانکی در بستر فضای وب، از صفحه کلیدهای مجازی استفاده کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*