تکانه ای در بازار مسکن استان تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی بدون سپرده گذاری پرداخت می شود

مدیر شعب بانک مسکن خراسان جنوبی از رشد و تحرک نسبی بازار مسکن در استان طی دو سال گذشته خبر داد.
محمد پورقربانی در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: فروش اقساطی خرید مسکن در سال جاری و مقایسه آن با سال گذشته نشان از رونق و تحرک در این بازار دارد چرا که طی سال ۹۵ ، ۲۹۵ فقره تسهیلات و در سال جاری نیز ۴۰۲ فقره تسهیلات به متقاضیان اعطا شده است.
وی در خصوص چگونگی تسهیلات اعطایی از طریق اوراق تسهیلات مسکن افزود: متقاضیان می توانند تسهیلات خرید مسکن را از محل خرید اوراق تسهیلات مسکن ، بدون سپرده گذاری تا پایان سال جاری تا سقف ۱ میلیارد و دویست میلیون ریال دریافت کنند که از این مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال اوراق تسهیلات خرید ۱۲ ساله با نرخ ۵/۱۷ درصد، ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات جعاله ۵ ساله با نرخ ۵/۱۷ درصد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بدون سپرده عادی ۵ ساله با نرخ ۱۸ درصد جهت زوجین می باشد.
وی ادامه داد: همچنین از محل اوراق تا سقف ۸۰۰ میلیون ریال به صورت انفرادی تامین شد که از این مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال را اوراق تسهیلات خرید مسکن ۱۲ ساله با نرخ ۵/۱۷ درصد، ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات جعاله ۵ ساله با نرخ ۵/۱۷ درصد از محل اوراق و ۱۰۰ میلیون ریال را نیز تسهیلات بدون سپرده عادی به مدت ۵ سال با نرخ ۱۸ درصد است را دریافت کنند .
معرفی ۴۲ واحد برای تسهیلات بافت فرسوده
وی از کاهش یک و نیم درصدی تسهیلات اعطایی صرفا جهت ساخت از محل اوراق تسهیلات مسکن در بافت فرسوده خبر داد و افزود: از ۴۲ واحد معرفی شده متقاضی تسهیلات بافت فرسوده شهری ۱۳ واحد به مبلغ ۴هزار و ۵۰۰میلیون ریال تامین مالی شده و ۲۹ واحد در مرحله تشکیل پرونده می باشد. مدیر شعب بانک مسکن استان همچنین از تلاش بانک مسکن برای حمایت از تولید داخل خبر داد و گفت: طی سال جاری ۸ هزارو ۲۰۱میلیون ریال خرید کالای با دوام و ۱۰هزار و ۴۷۰ میلیون ریال در بخش خدماتی، بازرگانی و صنعت اعطای تسهیلات داشته ایم.
افزایش ۸ درصدی متقاضیان صندوق یکم
پورقربانی به حساب صندوق مسکن یکم اشاره کرد و گفت : سقف فردی تسهیلات قابل اعطا بر روی هر واحد در بیرجند ۶۰۰ میلیون ریال و سایر شهرهای استان معادل ۴۰۰ میلیون ریال تعیین شده و در بافت فرسوده شهری پرداخت تسهیلات از محل صندوق مسکن یکم با نرخ ۸ درصد بدون رعایت شرط خانه اولی بودن امکان پذیر می باشد.
وی افزود: در سال جاری بالغ بر ۸۹۲ فقره حساب صندوق پس انداز مسکن یکم افتتاح شده که در مقایسه با رقم مشابه سال قبل شاهد ۸ درصد رشد تقاضا برای افتتاح حساب داشته ایم. وی ادامه داد: سقف تسهیلات صندوق یکم با تجمیع دو حساب جهت زوجین یک میلیارد و دویست میلیون ریال پیش‌بینی شده و میزان سود این تسهیلات برای مناطق غیر بافت فرسوده ۹٫۵ و برای بافت‌های فرسوده ۸ درصد است و قسط ماهیانه این تسهیلات حدود چهارده میلیون ریال خواهد بود.
بهترین راه برای خانه دار شدن
پورقربانی با بیان اینکه بهترین راه برای خانه‌دار شدن، استفاده از امکان پس‌انداز بانکی و برخورداری از تسهیلات است، گفت: تا زمانی که سیستم پس‌انداز بانکی فعال نشود، نمی‌توان انتظار داشت که زمینه برای خانه‌دار شدن اقشار مختلف در مدت زمان مناسب فراهم شود. وی همچنین از پرداخت تعداد ۴۶۲ فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۴۸٫۶۰۰ میلیون ریال به زوج‌های جوان طی ۱۰ ماه گذشته خبر داد و افزود: تسهیلات ازدواج برای آزادگان و جانبازان بالاتر از ۲۵ درصد و خانواده‌های شهدا، ۲۰۰میلیون ریال است. پورقربانی با بیان اینکه امسال تعداد ۷۲۹ واحد مسکن مهر در استان خراسان جنوبی فروش اقساطی شده، ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۹۰درصد واحدهای مورد مشارکت بانک در تسهیلات مسکن مهر به مرحله فروش اقساطی رسیده و به متقاضیان تحویل شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*