بزرگترین کاروان شهدای گمنام وارد استان شد

پیکر پاک تفحص شده ۱۲ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس پس از گذشت بیش از ۳ دهه روز گذشته وارد استان خراسان جنوبی شد و عطر ایثار و شهادت و ولایتمداری را در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در مشام جان ها تازه کرد.
پیکیر ۸ تن از این شهدا صبح دیروز از طریق پرواز تهران –بیرجند وارد فرودگاه بیرجند شد و پیکر ۴ شهید دیگر نیز از مشهد به بیرجند منتقل گردید. در مراسم استقبال از این شهدای عزیز، جمعی از علما و روحانیون ، مدیران و مسئولین استانی و شهرستانی و فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی حضور داشتند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در این باره گفت: این شهدا بین ۱۸ تا ۲۸ ساله بوده اند که در مناطق عملیاتی جنوب و خوزستان در عملیات های والفجر۸، کربلای ۴، خیبر و رمضان و … به فیض عظمای شهادت نایل آمده اند و طبق برنامه روز سه شنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در چند شهر و روستای استان تشییع و به خاک سپرده خواهند شد. محمدرضا فخر افزود: پیکر پاک ۶ تن از این شهدا در شهرستان بیرجند تشییع و یک تن از این شهدا در مرکز پدافند هوایی، یک شهید در مدرسه علمیه رضوی، ۲ شهید در روستای حاجی آباد و ۲ شهید نیز در روستای دستگرد به خاک سپرده می شوند. به گفته وی علاوه براین ۲ شهید در روستای بورنگ شهرستان درمیان، ۲ شهید در باغستان شهرستان فردوس و ۲ شهید نیز در روستای موسویه شهرستان قاینات تشییع و به خاک سپرده خواهند شد. فخر تصریح کرد: مراسم تشییع و وداع با شهدا در استان خراسان جنوبی با وجود مردم ولایتمدار و شهید پرور این استان همیشه باشکوه و در شان شهدا بوده و قطعا این بار نیز مردم استان همچون گذشته حضوری باشکوه و به یاد ماندنی در مراسم تشییع این شهدای گرانقدر خواهند داشت. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در ادامه گفت: تاکنون پیکر پاک شهدای گمنام در ۴۵ نقطه استان به خاک سپرده شده اند که با احتساب این شهدا، این نقاط به ۵۲ نقطه در استان می رسد. ضمن اینکه تا پیش از این تعداد ۱۲۱ شهید گمنام در استان مدفون بوده اند که با احتساب این ۱۲ شهید این تعداد نیز به ۱۳۳ شهید افزایش می یابد. پیکر ۱۲ شهید گمنام پس از انجام مراسم استقبال به مسجد امام جعفر صادق(ع) در سجادشهر منتقل و مراسم وداع با شهدا در این مسجد برگزار شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*