اخبار کوتاه استان/مرمت ۱۱ شیء تاریخی در بشرویه

وزش باد شدید، از امروز
هواشناسی از امروز برای خراسان جنوبی، وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی کرد. کارشناس هواشناسی استان گفت: از امروز بر شدت وزش باد در منطقه افزوده و سبب گرد و خاک و کاهش دید و اختلال در تردد جاده ای به ویژه برای روز چهارشنبه خواهد شد.فاطمه زارعی افزود: در ۲۴ ساعت آینده دمای هوا در استان ۸ تا ۱۳ درجه افزایش می یابد.
قطع آب و گاز برخی مشترکان در بیرجند
شرکت گاز و آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی در اطلاعیه ای از قطع گاز و آب امروز (۲۴ بهمن) برخی از مشترکان بیرجند خبر دادند. به منظور انجام عملیات وصل گرم و توسعه شبکه، گاز مشترکین واقع در خیابان دولت ۳۲-۳۴-۳۶-۳۸-۴۰-۴۲ و دولت ۳۷ – ۳۹ – ۴۱ و همچنین مشترکین خیابان نرجس ۲ در بیرجند امروز (۲۴ بهمن ماه جاری) قطع می شود. شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی هم در اطلاعیه ای، اعلام کرد آب برخی خیابانهای بیرجند امروز قطع است. بر اساس این اطلاعیه آب مناطق معصومیه بیرجند، لاین شمالی خیابان شهید گازاری و لاین جنوبی بلوار شهدای عبادی و همچنین خیابان های صنعت و معدن، شهید قاینی، شهید اربابی، شهید یوسفی و خیابان جنت با کوچه های فرعی حد فاصل بلوار شهدای عبادی تا شهید گازاری فر امروز از ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ به دلیل انجام عملیات اصلاح شبکه قطع است.
آغاز خدمات درمانی رایگان در درمیان
متخصصان و کادر درمانی بهداری شمال شرق کشور طی مراسمی برای عرضه خدمات بهداشتی ودرمانی در بیمارستان خاتم الانبیا(ص) درمیان مستقر شده اند. در این مراسم ۱۰۰نفر از پزشکان و کادر درمانی نیروی زمینی سپاه پاسداران با ۱۴تخصص با همکاری شبکه بهداشت و درمان استان و بسیج جامعه پزشکی به مدت یک هفته در این بیمارستان خدمات ارائه می کنند. فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری گفت: قرار است بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ بیماری که در ۷۰ روستای شهرستان درمیان شناسایی شدند، خدمات تخصصی دریافت کنند. سردار رجب زاده افزود:۵ تیم غربالگری و ۹ پزشک از ۱۴ بهمن این بیماران را غربالگری و شناسایی کردند و برای خدمات تخصصی بهداشتی به بیمارستان تخصصی ارجاع دادند.
مرمت ۱۱ شیء تاریخی در بشرویه
۱۱ شیء تاریخی با ۱۵ میلیون تومان هزینه در شهرستان بشرویه مرمت شد. مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بشرویه گفت: این اشیا شامل یک جفت کفش متعلق به دوره قاجاریه، کت برک بافی شده، پیراهن عروس متعلق به دوره قاجار و پهلوی اول، کت های مخمل زنانه، قرآن خطی متعلق به دوره صفوی یا افشاریه، دول آب یا سطل سفالی و تنگ های سفالی متعلق به دوران تیموری و کتاب دعای کاغذی نواری متعلق به اواخر قاجار است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*