کافی شاپ در خانه؛ پوستی جوان و شاداب را با کاسنی تجربه کنید

عرق کاسنی به طراوت و شادابی پوست و رفع جوش صورت کمک شایانی می‌کند، برای این منظور باید عرق کاسنی و شاه‌تره را به نسبت ۲ به یک با هم مخلوط و روزانه سه لیوان قبل از هر وعده غذایی میل کنید.

پوستی جوان و شاداب را با کاسنی تجربه کنیدبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ گیاهی با گل‌های آبی است که بیشتر در فصل بهار رشد می‌کند و در هوای مرطوب نیز رشد آن بیشتر می‌شود. در این مطلب برخی از خواص این گیاه را بیان می کنیم.

ترکیبات مهم کاسنی

براساس تحقیقات انجام شده در این گیاه ویتامین ها و املاح معدنی چون روی، منیزیم، منگنز، کلسیم، فولیک اسید آهن و پتاسیم، ویتامین  A، C، E،  b6 و K وجود دارد.

بهبود التهاب لثه با کاسنی

برگ تازه کاسنی حاوی ویتامین C فراوان است، بنابراین مصرف آن التهابات لثه را بهبود می‌بخشد؛ همچنین شربت تهیه شده از جوشانده ریشه کاسنی سرفه های خشک را درمان می کند.

دفع سموم کبدی با کاسنی

کاسنی نقش موثری در دفع صفرا از بدن دارد؛ استفاده از گیاه کاسنی برای تصفیه خون بسیار مفید است. برای این منظور می‌توان سالاد کاسنی را در برنامه غذایی روزانه گنجاند؛ کاسنی،  به علت داشتن ماده‌ای به نام تتراکلروکربن از کبد در برابر سموم کبدی محافظت می‌کند. هرچه عرق کاسنی تلخ تر باشد فواید عرق کاسنی بیشتر است.

خواص معجزه آسای کاسنی برای پوست

کاسنی، بهترین درمان برای پاکسازی کبد و درخشندگی پوست است.

عرق کاسنی به طراوت و شادابی پوست و رفع جوش صورت نیز کمک شایانی می‌کند، برای این منظور باید عرق کاسنی و شاه‌تره را به نسبت  ۲ به یک با هم مخلوط و روزانه سه لیوان قبل از هر وعده غذایی میل کنید.

کاهش وزن با کاسنی

کاسنی تاثیر چشمگیری در حرکات روده و درمان یبوست دارد؛ این گیاه به کنترل و کاهش وزن کمک شایانی می‌کند؛ مصرف کاسنی موجب ایجاد احساس سیری می‌شود.

پیشگیری از سرطان با کاسنی

عصاره کاسنی موجب کاهش رشد تومورهای سرطانی می‌شود. پلی فنول‌های موجود در کاسنی، نقش موثری در پیشگیری از انواع مختلف سرطان‌ها از جمله سرطان سینه و سرطان های مرتبط با روده دارد.

تسکین درد مفاصل با کاسنی

از کاسنی برای درمان آرتروز استفاده می‌شود؛ طبق مطالعات انجام شده این گیاه به علت خواص ضدالتهابی که دارد موجب کاهش دردهای مفصلی و استخوانی می‌شود.

طرز تهیه دمنوش کاسنی

یک قاشق غذاخوری برگ گیاه کاسنی را در یک قوری چینی بریزید، سپس به آن آب با دمای ۸۰ درجه سانتی گراد را اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه دَم بکشد؛ سپس آن را صاف و میل کنید، می‌توانید از کمی عسل یا نبات برای شیرین کردن آن استفاده کنید.

موارد منع مصرف دمنوش کاسنی

از مصرف بیش از حد کاسنی در دوران بارداری و شیردهی باید خودداری کرد، مصرف طولانی مدت فرآورده‌های کاسنی باعث افت فشار خون و افزایش ترشحات صفرا می‌شود، همچنین از آنجایی ‌که مصرف فرآورده‌های کاسنی انقباض عضلات رحم را به همراه دارد، استفاده از آن در دوران بارداری احتمال زایمان زودرس را افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*