پای برنج قهوه‌ای را به آشپزخانه‌تان باز کنید! فواید برنج قهوه‌ای

برنج قهوه‌ای بیش از برنج سفید مواد مغذی داشته و حاوی کربوهیدرات بدون گلوتن است. این برنج سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و همچنین فیبر و پروتئین است.

برنج قهوه ای

برنج قهوه‌ای بیش از برنج سفید مواد مغذی داشته و حاوی کربوهیدرات بدون گلوتن است.
این برنج سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و همچنین فیبر و پروتئین است. در بررسی‌های محققان مشخص شده که برنج قهوه‌ای می‌تواند از احتمال ابتلا به دیابت و مشکلات قلبی بکاهد.
در واقع با آزاد کردن آهسته کربوهیدرات در بدن سطح قند خون را کنترل می‌کند و روغن موجود در آن کلسترول بد را تا ۷ درصد پایین آورده و مراقب قلب و عروق بدن است.
برنج قهوه‌ای از آنجایی که حاوی پروتئین است می‌تواند انرژی بدن فرد را تا حدی نیز تأمین کند. یکی از بهترین ویژگی‌های برنج قهوه‌ای، وجود ماده معدنی منگنز بسیار فراوان در آن است.
در واقع یک فنجان برنج قهوه‌ای تمام نیاز روزانه بدن به منگنز را تأمین می‌کند. این ماده معدنی برای جذب مواد مغذی و تولید آنزیم‌های گوارشی مهم است.
همچنین با حفاظت بدن از رادیکال‌های آزاد سرطان‌زا، خطر ابتلا به سرطان را کم می‌کند. در واقع برنج قهوه‌ای از احتمال ابتلا به سرطان‌های روده بزرگ، پروستات و سینه می‌کاهد.
در ضمن ویژگی‌های ضدالتهابی دارد و همانند میوه‌ها و سبزیجات، سرشار از آنتی‌اکسیدان است. آنتی‌اکسیدان‌ها، ضدالتهاب هستند و جلوی بیماری‌های بسیاری از جمله آرتروز و ابتلا به آسم را می‌گیرند.
افرادی که قصد لاغر شدن دارند، برنج قهوه‌ای مناسب آن‌هاست. تحقیقات نشان داده که غلات کامل مانند، برنج قهوه‌ای به لاغر شدن و در وزن مطلوب ماندن، کمک می‌کند.
بنابراین جایگزین کردن برنج قهوه‌ای با برنج سفید بسیار پرفایده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*