آخرین خبر :

هفته سرنوشت ساز ورزش استان دهه فجر۲۹۰ برنامه فرهنگی – ورزشی در استان اجرا می‌شود

نشست خبری مدیر کل ورزش و جوانان برای اعلام برنامه های دهه فجر درحالی برگزار شد که هنوز پاسخی به سوال ها درباره علت استعفای خود در هفته های قبل نداده است. او بازهم به سوالات مطرح شده در این مورد پاسخ شفافی نداد.جواب او به این جمله خلاصه شد که هفته آینده اتفاقاتی رخ می دهد و همه ابهامات رفع می شود.
افضل پوردر پاسخ به سوالی درباره علت استعفایش گفت: مدیرمقابل شما نشسته است ، در مقطعی از زمان خواسته ها و مشکلاتی داشتیم که شرایط ادامه کار را سخت کرده بود و بعد از مطرح کردن ،آن مشکلات اکنون در حال رفع شدن است. او افزود: وزارتخانه هم قصد داشت تغییراتی ایجاد کند و این مدیران وزراتخانه هستند که تصمیم می گیرند، ما هم در این موضوع ورود پیدا نمی کنیم و تا زمانی که بخواهند کار می کنیم ،گزارش کارمان را هم ارائه می دهیم. اواعلام کرد که در هفته آینده خبری اطلاع رسانی می شود که خیلی از مسائل را مشخص می کند اما حاضر نشد اطلاع دقیقی در مورد این سوال ها که آیا شخصی به استان می آید و یا اتفاق ویژه ای می افتد سخن بگوید و فقط به این جمله بسنده کرد که «هفته آینده مسلما همه با خبر می شوند.» به گفتۀ این مسئول، سرپرست معاونت انسانی و پشتیبانی و سرپرست معاونت توسعه انسانی منصوب و حکم معاون توسعه امور ورزش هم به او ابلاغ می شود.
سهم ورزش از مالیات بر ارزش افزوده کامل نشد
مدیرکل ورزش و جوانان استان سهم ورزش استان در حوزه عمران از مالیات بر ارزش افزوده ۱۳ میلیارد تومان بوده که تا کنون ۳۰ درصد تخصیص یافته واز این مبلغ حدود۳ میلیارد تومان برای خانه‌های جوان و ۲ میلیارد تومان سهم آموزش و پرورش است. «افضل‌پور» با اشاره به اینکه در دهه فجر بیش از ۲۹۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود، تصریح کرد: از این تعداد ۴۲ عنوان برنامه مخصوص جوانان و ۲۵۰عنوان برنامه در حوزه ورزش است. وی افزود: اداره کل ورزش و جوانان در دهه فجر امسال برنامه‌هایی شامل برگزاری جشنواره‌های مختلف در حوزه جوانان، جشن ازدواج آسان با همکاری سمن‌ها و کارگاه‌های آموزشی در راستای رفع مشکلات جوانان اجرا می کند. به گفتۀ وی شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن، برگزاری جشن‌ها، مسابقات ورزشی، کتابخوانی و مسابقات قرآنی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در بخش فرهنگی می باشد.
کلنگ زنی خانه جوان طبس در دهه فجر
این مقام مسئول اظهار کرد: در بخش فعالیت‌های عمرانی ورزشی در دهه فجر خانه جوان در شهرستان طبس با اعتباری بیش ازیک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کلنگ‌زنی می‌شود که از این رقم ۹۰۰ میلیون تومان امسال تخصیص داده شده است. «افضل پور» با اشاره به اینکه ۸۰ سالن ورزشی ناتمام در استان داریم، اضافه کرد: افتتاح سالن ورزشی روستای بورنگ نیز با اعتباری حدود ۹۰۰ میلیون تومان در دهه فجر پیش‌بینی شده است. وی افزود: افتتاح زمین فوتبال فردوس، راه‌اندازی مجدد استخر سرپروشیده میثاق در شهرستان درمیان، افتتاح خانه کبدی استان، کلنگ‌زنی زمین چمن مصنوعی سربیشه و بندان در شهرستان نهبندان نیز در این دهه انجام خواهدشد. به گفتۀ وی برنامه‌های مختلفی توسط هیئت‌های ورزشی انجام خواهد شد که ۵۰ برنامه توسط هیئت‌های ورزشی و ۲۰۰ برنامه توسط ادارات ورزش و جوانان اعلام شده است. به علاوه دیدار با پیشکسوتان ورزشکاران، برپایی نمایشگاه عکس ورزشی، انجام فعالیت‌های فرهنگی، حضور در مراسم غبارروبی مزار شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف مانند کارگاه آموزشی اخلاق در ورزش پیش‌بینی شده است. مدیرکل ورزش و جوانان استان همچنین گفت: مسابقات ورزشی جام فجر در همه شهرستان‌ها، با تنوع بسیاری برگزار می شود و جشنواره‌های استعدادیابی از دیگر برنامه‌هایی است که در دهه فجر اجرا خواهد شد. «افضل‌پور» با بیان اینکه تجهیز سالن‌های ورزشی را در دستور کار داریم، خاطر نشان کرد: در دیداری که با وزیر ورزش و جوانان داشتیم، امیرحسنخانی نماینده مردم در مجلس مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود را مطرح کرد و وزیر هم گفت در صورت تامین اعتبار برای ۵ استان محروم که خراسان جنوبی هم جزو آن است، تصمیم گیری‌هایی خواهد شد.
۲۱ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان
سرپرست معاونت توسعه امور ورزش خراسان جنوبی با بیان اینکه رویکرد ما در دهه فجر به سمت توسعه ورزش همگانی است، عنوان کرد: از ابتدای امسال در مجمع ورزشکاران استان ۲۱ هزار و ۳۷۴ ورزشکار در استان خراسان جنوبی سازمان‌دهی شدند. «مهران‌پور» تصریح کرد: از مجموع این ورزشکاران، ۱۳ هزار و ۲۴۳ نفر ورزشکار مرد و ۸ هزار و ۱۳۱ نفر ورزشکار زن می باشد. وی افزود: با همکاری استانداری خراسان جنوبی تلاش می‌شود تا هیئت‌های ورزشی را در شهرستان‌های استان تجهیز کنیم و بیشتر برنامه‌های ما با رویکرد افزایش گرایش بانوان به ورزش است. «مهران‌پور» خاطر کرد: تلاش شده است تا به ورزش روستایی بیشتر توجه شود و جشنواره ها بیشتر در روستاها برگزار شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*