آخرین خبر :

فرمانده انتظامی استان خبر داد: دستگیری اعضای ۴ باند سرقت از خودرو در یک ماه

فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند سرقت از داخل خودرو با تلاش ماموران این فرماندهی در بیرجند خبر داد و گفت: این چهارمین باند سرقت از خودرو است که در یک ماه گذشته متلاشی شده است.
افزایش ۸ درصدی آمار سرقت ها در استان از ابتدای امسال
سردار مجید شجاع گفت: با توجه به افزایش ۸ درصدی آمار سرقت ها از ابتدای سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان و اینکه بخش عمده این سرقت ها مربوط به سرقت خودرو و وسایل داخل آن می شود، اقدامات و طرح های متعددی برای مقابله با سارقان فرصت طلب در دستور کار قرار گرفته است.
مالباختگان مراجعه کنند
وی افزود: در این راستا اخیرا با پیگیری های فنی و پلیسی، یکی از مالخران اموال مسروقه در بیرجند شناسایی شد و از بازرسی منزل وی لوازم مسروقه از قبیل ۴۱ گوشی تلفن همراه، تعداد زیادی فلش، شارژر و لوازم خودرو از قبیل باطری و… کشف و ضبط شد و نمایشگاهی از اموال مسروقه مکشوفه از منزل متهم در طبقه فوقانی کلانتری ۱۳ تشکیل شده که مالباختگان می توانند با مراجعه به این کلانتری و مشاهده اموال مکشوفه، نسبت به شناسایی و تحویل اموال به سرقت رفته خود اقدام کنند. به گفته سردار شجاع در این رابطه ۴ نفر همدست متهم مذکور که در سرقت و تبدیل اموال مسروقه به وجه نقد با وی همکاری داشته اند نیز شناسایی و دستگیر شدند. سارقین دستگیر شده جوان هستند و اعتیاد شدید به مواد مخدر دارند و تاکنون نیز به ۳۸ فقره سرقت از داخل خودرو اعتراف کرده اند و پرونده مربوطه تشکیل و به مراجع قضایی تحویل شده است.
متلاشی شدن ۴ باند سرقت خودرو طی یک ماه
وی با بیان اینکه باند سرقت مذکور، چهارمین باندی است که طی یکماه اخیر در بحث سرقت خودرو و وسایل داخل آن در بیرجند متلاشی می شود و اعضای این باندها به ۱۰۰ فقره سرقت اعتراف کرده اند،گفت: به هم استانی ها توصیه می شود خودروهای خود را به ایمنی حداقلی تجهیز کنند و از دزدگیرهای معمولی، قفل فرمان و قفل پدال استفاده نمایند. ضمن اینکه اشیای قیمتی و لوازمی را که ممکن است جلب توجه کند در خودرو نگهداری نکنند تا مورد سوء استفاده افراد فرصت طلب قرار نگیرد.
نجات ۶ کوهنورد و کویرنورد گمشده
فرمانده انتظامی استان همچنین گفت: دو روز پیش ۶ نفر کوهنورد و کویرنورد که در کویر نایبندان شهرستان طبس مفقود شده بودند و آب و آذوقه آنان پایان یافته بود و در نهایت موفق به تماس گرفتن با مرکز فوریت های پلیسی شده بودند با اعزام دو تیم از یگان تکاوری ۱۰۲ دیهوک و یک تیم از ماموران انتظامی نایبند ردگیری شده و از مرگ حتمی نجات یافتند.
ضرورت هماهنگی برای کویرنوردی
سردار شجاع در این باره نیز توصیه کرد: علاقمندان به حضور و تردد در مناطق کویری چه به صورت توریستی و چه ورزشی حتما با مسئولین ذیربط هماهنگی کنند و با شناخت کامل و همراهی افراد آشنا و با تجربه اقدام به کویرنوردی کنند تا حوادث تلخ و ناگواری برای آنان رخ ندهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*