روش درمانی بی خطر برای پیشگیری از زایمان زودرس

زایمان زودرس از خطرات در کیمن بانوان است و روش پیشگیرانه درمانی جدید می‌تواند امیدی تازه برای بارداری ایمن در بانوان ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان به تازگی وسیله‌ای برای نصب در بدن مادران بارداری که احتمال به دنیا آوردن نوزاد نارس در آن‌ها وجود دارد ابداع کرده اند که می‌تواند تا ۵۲ درصد خطر تولد نارس نوزاد را کاهش دهد.

این وسیله یک حلقه لاستیکی کوچک است که سبب می‌شود نوزاد مدت زمان بیشتری در رحم مادر بماند و روند طبیعی رشد خود را طی کند.

آمار‌ها نشان می‌دهند هر سال بیش از ۱۵ میلیون نوزاد در سراسر جهان زود به دنیا می‌آیند و درمعرض مشکل هایی، چون ضعیف بودن ریه ها، بیماری‌های قلبی عروقی، افت توان ذهنی و مواردی از این قبیل قرار می‌گیرند.

۱-روش درمانی بی خطر برای پیشگیری از زایمان زودرس ابداع شد۲-به وسیله متخصصان ایتالیایی؛ روش درمانی برای جلوگیری از زایمان زودرس ابداع شد۳- روش جدید جلوگیری از زایمان زودرس جایگزین روش‌های پیشین می‌شود
محققان ایتالیایی دانشگاه ناپل، مبتکر این حلقه سیلیکونی، اعلام کرده اند با قرارگرفتن آن در گردن رحم، نوزاد شانس بیشتری برای سپری کردن ۹ ماه دوران جنینی و تولد در زمان طبیعی را به دست می‌آورد.

قراردادن حلقه سیلیکون در بدن مادر توسط پزشک انجام می‌شود و افزایش وزن جنین در طول دوران بارداری سبب بازشدن آن نمی‌شود.

نتایج استفاده از این روش درمجله پزشکی JAMA به چاپ رسیده است و کارشناسان امیدوار هستند با استفاده از این روش تعداد تولد نوزادان نارس درجهان کاهش چشمگیری پیدا کند و نرخ سلامت نوزادان افزایش یابد.

قیمت این حلقه سیلیکونی ۴۵ پوند است و می‌تواند جایگزین روش کنونی برای مادران با احتمال سقط و تولد نارس فرزند قرار بگیرد که با استفاده از جراحی گردن رحم بسته می‌شود.

۱-روش درمانی بی خطر برای پیشگیری از زایمان زودرس ابداع شد۲-به وسیله متخصصان ایتالیایی؛ روش درمانی برای جلوگیری از زایمان زودرس ابداع شد۳- روش جدید جلوگیری از زایمان زودرس جایگزین روش‌های پیشین می‌شود
خطر روش بستن گردن رحم احتمال بروز عفونت است درصورتی که حلقه سیلیکون عارضه جانبی ندارد.

کارشناسان به بانوان به ویژه آن‌هایی که اولین بارداری خود را سپری می‌کنند توصیه می‌کنند حتماً تحت نظارت پزشک متخصص قرار داشته باشند تا درصورت احتمال سقط جنین و زایمان زودرس، اقدام‌های درمانی و پیشگیرانه لازم برای آن‌ها درنظر گرفته شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*