رسانه ها اسپانسرهای ورزشی استان را تحویل نمی گیرند:پشت اسکیت بازها خالی شد

رشته ورزشی اسکیت استان پیش از این با حمایت یک اسپانسر توانست شرایط بهتری را برای ورزشکاران این رشته ایجاد کند اما وقتی تیم اسکیت استان مقام آورد رسانه ها آن طور که باید اسپانسر را پشتیبانی نکردند و این پایان دوره حمایت اسپانسر از این رشته ورزشی بود.
رئیس هیئت اسکیت استان در گفتگو با امروز خراسان جنوبی گفت: اسکیت از سال۸۲ در خراسان جنوبی راه اندازی شده است، این رشته از سال ۹۱ به مدت ۳ سال به دلیل نبود حمایت، تعطیل شد. در حالیکه در همین زمان این رشته استان توانسته بود به لیگ کشور ورود پیدا کند اما به دلیل ناتوانی در تامین مخارج و هزینه ها دچار رکود شدیم. وی با اشاره به اینکه ورزش اسکیت در کل ۸ شاخه دارد، تصریح کرد: در استان اکنون ۴ رشته اسکیت سرعت، رول بال، فری استایل و اسکیت برد فعال است.
به اسپانسرها توجه شود
شبانی مشکل اصلی برای رشد و توسعه این رشته را مسائل مالی عنوان کرد و افزود: اداره ورزش و جوانان و فدراسیون مبلغ چندانی برای ورزش در نظر نمی گیرند و این تنها مشکل ما نیست بلکه تمام هیئت های ورزشی این مشکل را دارند و در کل ورزش، در استان ما مظلوم واقع می شود. او اظهار کرد: علاوه بر این نبود اسپانسر از مشکلات دیگر است و پیدا کردن سرمایه گذار مانند پیدا کردن آب در بیابان می باشد در حالیکه در استان های دیگر مثل خراسان رضوی اسپانسر آن ها تا ۶۵ میلیون تومان کمک کرده اند ولی در استان ما اگر به شدت پیگیر باشیم و از چندین سرمایه گذار درخواست کنیم مبلغ کمک به ۵ میلیون هم نمی رسد. از طرفی متاسفانه یک مشکل اساسی دیگر هم که وجود دارد بی توجهی رسانه ها و صداو سیما به اسپانسرها و سرمایه گذاران ورزشی است. به گفتۀ وی زمانی که شخصی بر روی یک رشته سرمایه گذاری می کند و آن رشته مقام هم می آورد رسانه ها هیچ اسمی از اسپانسر نمی برند چون آن را نوعی تبلیغات می دانند و انتظار دارند که برای چاپ و انتشار نام او حتما به آن رسانه هم پولی پرداخت شود در حالیکه همین که چنین کاری کرده است به نظرم قابل تقدیر است و لازم است مورد تشویق و حمایت رسانه های استان قرار گیرد اگر به حمایت اسپانسرها توجه شود سرمایه گذاران دیگر هم ترغیب به انجام این کار می شوند. «شبانی» ادامه داد: به عنوان مثال خود ما در رشته فری استایل اسپانسری داشتیم که متأسفانه به دلیل بی توجهی رسانه ها و حتی دریغ از انجام یک مصاحبه با او، امسال دیگر نتوانست این کار را انجام دهد و همین روند سبب فرار و ناامیدی اسپانسرهای کوچک ورزش استان می شود
شرکت در مارشال کاپ جهانی
رضا شبانی با بیان اینکه در رشته فری استایل توانستیم به مسابقات مارشال کاپ جهانی راه پیدا کنیم، عنوان کرد: حدود دو ماه قبل ورزشکاران ما با شرکت در این مسابقات جهانی توانستند مقام های خوبی مانند رتبه ۶، ۸ و ۱۳ و خیلی مقام های دیگر را به دست آورند که برای استان ما واقعا عالی است. همچنین در رشته سرعت چند تن از ورزشکاران ما به تیم ملی دعوت شدند و مقام های کشوری ۴، ۶، ۷ و ۱۰ را بین بیش از ۶۰ شرکت کننده کسب کردیم پس مقام های خوبی بوده است. وی ادامه داد: در رشته رول بال هم مقام سوم کشوری را به دست آوردیم و یکی از بانوان استان در این رشته صاحب مقام دوم شد و تیم طبس در این رشته به لیگ برتر کشوری صعود کرد.
بانوان ۴۰ درصد ورزشکاران اسکیت
رئیس هیئت اسکیت گفت: از اسکیت استقبال زیادی شده است و اکنون درمیان بیش از ۸۰۰ نفری که در این رشته ها فعالیت می کنند، حدود ۲۰۰ نفر فعال هستند که به مسابقات اعزام می شوند. «شبانی» تصریح کرد که از این تعداد ۶۰ درصد آنان آقایان و ۴۰ درصد بانوان هستند. وی خاطر نشان کرد: این رشته ورزشی در شهرستان های بیرجند، قائن، طبس و بشرویه فعال است و در شهرستان های فردوس، سرایان و زیرکوه هم داریم تلاش می کنیم که با مهیا کردن مکانی برای ورزش آن رشته را فعال کنیم.
خانواده ها کمک کنند
رئیس هیئت اسکیت استان گفت که خانواده ها هم می توانند با کمک کم مالی به رشته های ورزشی در رشد و توسعه نقش داشته باشند چون رشته ای مانند اسکیت هزینه های زیادی دارد که خانواده ها می توانند یک گوشه کار را بگیرند. «شبانی» افزود: ادارات و سازمان های مختلف و مسئولان هم تا جایی که می توانند یاریگر ورزش استان باشند و ما را درگیر بروکراسی اداری نکنند. وی در زمینه استعدادیابی هم گفت: جمعه ها سالن رزمندگان برای اسکیت سواری رایگان در اختیار مردم گذاشته شده است و مربیان و روسای کمیته های ما هم در آن جا حضور دارند تا اگر شخص با استعدادی را پیدا کردند او را جذب کنند. به گفتۀ او کمبود فضا هم از دیگر مشکلات است، هرچند که اکنون تنها پیست اختصاصی اسکیت نمایشی و سرعت را در سال ۹۲ افتتاح کردم ولی کافی نیست و زمان دیگر سالن هایی هم که به ما داده می شود با توجه به رشته های زیادی که ما داریم خیلی محدود است. این مقام مسئول همچنین درباره برنامه هایی که در ماه های آینده دارد، گفت: در بهمن ماه همایش بزرگ استانی اسکیت و برگزاری دو کارگاه سرعت و فری استایل را داریم و تیم استعدادیابی کشور را هم دعوت کرده ایم. در اسفند هم مرحله سوم مسابقات کشوری رول بال آقایان به میزبانی طبس برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*